Lidl и Kaufland, част от най-голямата ритейл група в Европа – Schwarz, обединяват усилия в съвместна международна инициатива за почистването на река Дунав. Кампанията носи името „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“ и е част от дългосрочната стратегия на групата за пластмасата RЕset Plastic.

Подразделения на двете търговски вериги от 10 различни държави, през които Дунав минава, провеждат различни акции по почистване на реката. България също ще се присъедини, като на 3 септември служители на Lidl и Kaufland заедно ще почистят брега в околностите на гр. Русе – в близост до град Мартен и до село Сандрово. Партньори на инициативата са Туристическо дружество „Приста“, Русенски клуб за пътешествия „Бяла звезда“ и ЕКОПАК България.

Данните сочат, че река Дунав е една от най-замърсените с пластмаса реки в Европа. Всяка година около 1000 тона пластмасови отпадъци се вливат от нея в Черно море. Основната цел на инициативата по почистването е както да намали количеството на пластмасата, така и да насочи вниманието на широката общественост към този изключително важен проблем.

Това е и един от основните приоритети в цялостната стратегия за пластмасата на Schwarz групата – REset Plastic, чийто устойчиви цели се основават на принципа „По-малко пластмаса – затворен цикъл на суровините“. Действията по изпълнението им са обединени в пет ключови сфери на дейност както на оперативно ниво, така и извън него: намаляване (REduce), редизайн (REdesign), рециклиране (REcycle), проучване (REsearch) и премахване (REmove), под която област попада международната акция по почистването.

Всяка година около 10 милиона тона пластмасови отпадъци попадат във водоеми по целия свят. Чрез участието си в кампанията, Lidl и Kaufland изпълняват своя ангажимент да допринесат за премахването на вече попаднала в околната среда пластмаса, като мотивират и други да се включат активно в грижата за опазване на природата.

„Мисли глобално, действай локално“ - възможност да застанем заедно и да обединим усилия на международно ниво за по-чиста околна среда с инициативата „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“. Кампанията е част от цялостната стратегия за пластмасата RЕset Plastic на групата Schwarz, част от която са Lidl, Kaufland и PreZero.

Повече информация за REset Plastic може да намерите тук.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Явор Божанков: Правителство на ГЕРБ и ДПС ще взриви обществото

Божанков каза, че "по-скоро би му изсъхнала ръката", отколкото да подкрепи кабинет на ГЕРБ и ДПС

Apple е принудена да смени зарядните си в Европа след приета промяна от ЕС

Реформата, приета с огромно мнозинство в Европейския парламент, е първата по рода си в света

Служители в МВнР се готвят за стачка заради ниски заплати

Те посочват, че проблемът е "следствие на погрешно водената години наред държавна политика спрямо ведомството".

Русия е поставила експлозиви по "Северен поток 2" още при строежа му, твърди бивш шеф на "Нафтогаз"

Според експерта зад експлозиите може да стои единствено Москва

ЦИК обяви под 40% избирателна активност на 2 октомври

Активните избиратели продължават да намаляват и през 2022

Ким Кардашиян плаща 1,2 млн. долара след обвинения за реклама на криптовалути

Регулациите върху криптовалутите засегнаха и една от най-популярните инфлуенсърки

Прокуратурата на Гешев предупреди Нинова "да се въздържа от политическо говорене"

Млад прокурор обвини Нинова в "манипулативни твърдения" заради жалбата на Кирил Добрев

Алибегов застана "на амбразурата" за Фандъкова срещу "Спаси София"

Протестът срещу безобразния ремонт на жълтите павета "съсипвал туризма"

Украинските сили са пробили руската отбрана на юг, Зеленски забрани преговорите с Путин

Украинските части си върнаха няколко села при настъпление по стратегическата река Днепър