Lidl и Kaufland се включват в международна акция за почистване на река Дунав

Lidl и Kaufland, част от най-голямата ритейл група в Европа – Schwarz, обединяват усилия в съвместна международна инициатива за почистването на река Дунав. Кампанията носи името „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“ и е част от дългосрочната стратегия на групата за пластмасата RЕset Plastic.

Подразделения на двете търговски вериги от 10 различни държави, през които Дунав минава, провеждат различни акции по почистване на реката. България също ще се присъедини, като на 3 септември служители на Lidl и Kaufland заедно ще почистят брега в околностите на гр. Русе – в близост до град Мартен и до село Сандрово. Партньори на инициативата са Туристическо дружество „Приста“, Русенски клуб за пътешествия „Бяла звезда“ и ЕКОПАК България.

Данните сочат, че река Дунав е една от най-замърсените с пластмаса реки в Европа. Всяка година около 1000 тона пластмасови отпадъци се вливат от нея в Черно море. Основната цел на инициативата по почистването е както да намали количеството на пластмасата, така и да насочи вниманието на широката общественост към този изключително важен проблем.

Това е и един от основните приоритети в цялостната стратегия за пластмасата на Schwarz групата – REset Plastic, чийто устойчиви цели се основават на принципа „По-малко пластмаса – затворен цикъл на суровините“. Действията по изпълнението им са обединени в пет ключови сфери на дейност както на оперативно ниво, така и извън него: намаляване (REduce), редизайн (REdesign), рециклиране (REcycle), проучване (REsearch) и премахване (REmove), под която област попада международната акция по почистването.

Всяка година около 10 милиона тона пластмасови отпадъци попадат във водоеми по целия свят. Чрез участието си в кампанията, Lidl и Kaufland изпълняват своя ангажимент да допринесат за премахването на вече попаднала в околната среда пластмаса, като мотивират и други да се включат активно в грижата за опазване на природата.

„Мисли глобално, действай локално“ - възможност да застанем заедно и да обединим усилия на международно ниво за по-чиста околна среда с инициативата „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“. Кампанията е част от цялостната стратегия за пластмасата RЕset Plastic на групата Schwarz, част от която са Lidl, Kaufland и PreZero.

Повече информация за REset Plastic може да намерите тук.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Млад американец е задържан във връзка с убийството на директора на застрахователен гигант

В 26-годишния мъж е намерено оръжие, подобно на това, използвано при убийството на Брайън Томпсън

22:53 - 09.12.2024
Важно днес

Съдия Владислава Цариградска е "Човек на годината" за 2024 г.

Българският хелзински комитет раздаде годишните си награди

21:56 - 09.12.2024
Важно днес

ПП ще преговаря с ГЕРБ за кабинет само ако подпишат анти-Пеевски декларацията

Ако ДБ влезе в преговори с ГЕРБ без подписана декларацията, ПП няма да участва в тях

21:20 - 09.12.2024
Важно днес

Австрия официално пуска България и Румъния в Шенген по суша

Виена вдигна ветото, очаква се гласуване в Съвета на ЕС

20:24 - 09.12.2024
Важно днес

Началник на руски затвор, свързан с изтезания на украинци, е убит в Донецк

Атаката е част от поредица убийства на прокремълски фигури в окупираната част на Украйна.

20:02 - 09.12.2024
Кино и сериали

"Златен глобус" 2025: Вижте кои са номинираните филми, сериали и актьори

"Emilia Perez" доминира при филмите с 10 номинации; "The Bear" води сред сериалите

18:00 - 09.12.2024
Важно днес

Сарафов поиска имунитета на Кирил Петков заради ареста на Бойко Борисов

Главният прокурор твърди, че като премиер Петков е превишил правата си

17:00 - 09.12.2024