Lidl и Kaufland се включват в международна акция за почистване на река Дунав

Lidl и Kaufland, част от най-голямата ритейл група в Европа – Schwarz, обединяват усилия в съвместна международна инициатива за почистването на река Дунав. Кампанията носи името „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“ и е част от дългосрочната стратегия на групата за пластмасата RЕset Plastic.

Подразделения на двете търговски вериги от 10 различни държави, през които Дунав минава, провеждат различни акции по почистване на реката. България също ще се присъедини, като на 3 септември служители на Lidl и Kaufland заедно ще почистят брега в околностите на гр. Русе – в близост до град Мартен и до село Сандрово. Партньори на инициативата са Туристическо дружество „Приста“, Русенски клуб за пътешествия „Бяла звезда“ и ЕКОПАК България.

Данните сочат, че река Дунав е една от най-замърсените с пластмаса реки в Европа. Всяка година около 1000 тона пластмасови отпадъци се вливат от нея в Черно море. Основната цел на инициативата по почистването е както да намали количеството на пластмасата, така и да насочи вниманието на широката общественост към този изключително важен проблем.

Това е и един от основните приоритети в цялостната стратегия за пластмасата на Schwarz групата – REset Plastic, чийто устойчиви цели се основават на принципа „По-малко пластмаса – затворен цикъл на суровините“. Действията по изпълнението им са обединени в пет ключови сфери на дейност както на оперативно ниво, така и извън него: намаляване (REduce), редизайн (REdesign), рециклиране (REcycle), проучване (REsearch) и премахване (REmove), под която област попада международната акция по почистването.

Всяка година около 10 милиона тона пластмасови отпадъци попадат във водоеми по целия свят. Чрез участието си в кампанията, Lidl и Kaufland изпълняват своя ангажимент да допринесат за премахването на вече попаднала в околната среда пластмаса, като мотивират и други да се включат активно в грижата за опазване на природата.

„Мисли глобално, действай локално“ - възможност да застанем заедно и да обединим усилия на международно ниво за по-чиста околна среда с инициативата „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“. Кампанията е част от цялостната стратегия за пластмасата RЕset Plastic на групата Schwarz, част от която са Lidl, Kaufland и PreZero.

Повече информация за REset Plastic може да намерите тук.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Дизайнът на "златната арка" в София бил сменен заради липса на пари. Авторите признаха "несъвършенството" му

Един от авторите на "златната арка" признава, че не знае откъде се е появило червеното килимче

10:53 - 10.12.2023
Важно днес

Институциите ще бъдат сезирани за 15-годишен, шофирал в София с родителите си

Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) ще бъде сезирана за случая

10:17 - 10.12.2023
Живот

Коледната картичка на Уилям и Кейт отбелязва нова глава в живота на семейството

Двойката позира с децата, Джордж, Шарлот и Луи.

10:00 - 10.12.2023
Живот

Какво символизира Peach Fuzz - цветът на Pantone за 2024 г.

Peach Fuzz е избран на фона на глобалните конфликти и безкрайните източници на стрес.

09:52 - 10.12.2023
Важно днес

Радев открива с Вучич и Алиев новата газовата връзка със Сърбия

Пускането на интерконектора се случва на фона на предизборна кампания в Сърбия и шпионски скандал

09:26 - 10.12.2023
Важно днес

Австрия е готова на отстъпки за ветото си срещу България за Шенген, но с условия

Австрия е готова да разхлаби ветото си за Шенген

09:00 - 10.12.2023
Живот

Романът "Времеубежище" на Георги Господинов ще се изучава в New York University

"Времеубежище" ще бъде изучавам в курса на университета "Романът днес".

18:24 - 09.12.2023
Живот

2000 бота са били активизирани, за да възхваляват съдържание, свързано с COP28

Ботове действаха и по-рано тази година, когато защитаваха спорното домакинство на ОАЕ

17:04 - 09.12.2023