Lidl и Kaufland се включват в международна акция за почистване на река Дунав

Lidl и Kaufland, част от най-голямата ритейл група в Европа – Schwarz, обединяват усилия в съвместна международна инициатива за почистването на река Дунав. Кампанията носи името „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“ и е част от дългосрочната стратегия на групата за пластмасата RЕset Plastic.

Подразделения на двете търговски вериги от 10 различни държави, през които Дунав минава, провеждат различни акции по почистване на реката. България също ще се присъедини, като на 3 септември служители на Lidl и Kaufland заедно ще почистят брега в околностите на гр. Русе – в близост до град Мартен и до село Сандрово. Партньори на инициативата са Туристическо дружество „Приста“, Русенски клуб за пътешествия „Бяла звезда“ и ЕКОПАК България.

Данните сочат, че река Дунав е една от най-замърсените с пластмаса реки в Европа. Всяка година около 1000 тона пластмасови отпадъци се вливат от нея в Черно море. Основната цел на инициативата по почистването е както да намали количеството на пластмасата, така и да насочи вниманието на широката общественост към този изключително важен проблем.

Това е и един от основните приоритети в цялостната стратегия за пластмасата на Schwarz групата – REset Plastic, чийто устойчиви цели се основават на принципа „По-малко пластмаса – затворен цикъл на суровините“. Действията по изпълнението им са обединени в пет ключови сфери на дейност както на оперативно ниво, така и извън него: намаляване (REduce), редизайн (REdesign), рециклиране (REcycle), проучване (REsearch) и премахване (REmove), под която област попада международната акция по почистването.

Всяка година около 10 милиона тона пластмасови отпадъци попадат във водоеми по целия свят. Чрез участието си в кампанията, Lidl и Kaufland изпълняват своя ангажимент да допринесат за премахването на вече попаднала в околната среда пластмаса, като мотивират и други да се включат активно в грижата за опазване на природата.

„Мисли глобално, действай локално“ - възможност да застанем заедно и да обединим усилия на международно ниво за по-чиста околна среда с инициативата „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“. Кампанията е част от цялостната стратегия за пластмасата RЕset Plastic на групата Schwarz, част от която са Lidl, Kaufland и PreZero.

Повече информация за REset Plastic може да намерите тук.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Откриха Стефани, която спасители издирваха на Витоша

20-годишната жена е в добро здраве

20:36 - 08.11.2025
Важно днес

Асен Василев: Хората, които фалираха “Булгартабак” да не се упражняват върху “Лукойл”

“Лукойл” измества обществения фокус от темата с бюджета, предупреди бившият финансов министър

18:41 - 08.11.2025
Важно днес

Гърция подписа историческо споразумение за доставки на американски втечнен газ към ЕС

Сделката е за период от 20 години и има за цел да стимулира износа на американски втечнен природен газ от Гърция към северните ѝ съседи, включително България

17:09 - 08.11.2025
Важно днес

След фаталната катастрофа в Кентъки: UPS и FedEx приземяват около 50 товарни самолета

Това се случва след препоръка на производителя Boeing

16:16 - 08.11.2025
Спорт

Здрава битка и успех за ЦСКА над “Левски” във Вечното дерби

За "Левски" това бе първа загуба от септември

15:37 - 08.11.2025
Култура

„Вселената на Тимъти“: Последната корица на Ана Уинтър за Vogue предизвика полемики

Уинтър се сбогува с поста си с жест, който е едновременно елегантен, провокативен и безмилостно контролиран

15:22 - 08.11.2025
Важно днес

Линия 3 на метрото е спряна през уикенда, автобуси заместват влаковете по маршрута

Причината е подготовката за пускане в експлоатация на трите нови метростанции по бул. „Владимир Вазов“

14:43 - 08.11.2025
Важно днес

Екоминистърът да си влезе във функциите за събирането на цветните контейнери в София, настоя председателят на СОС

„Екобулпак“ преустанови в четвъртък обслужването на цветните контейнери

13:36 - 08.11.2025
Кино и сериали

"Обичам Ел Ей" с Рейчъл Сенът - "безименният проект", който се превърна в хит

Сериалът е изследване на идентичността в свят, в който личният бранд е новата религия

12:08 - 08.11.2025