Lidl отчита 29% ръст на износа от български производители за първата половина на годината Снимка: © Getty Images

Над 60 млн. лв. е износът, реализиран от български производители в европейската търговска мрежа на Lidl за първата половина на 2025 г., съобщават от компанията. Експортният оборот бележи значителен ръст от малко над 29% спрямо същия период на миналата година.

През първите шест месеца на 2025 г. съвместно с Lidl своя продукция са реализирали общо 30 български компании в 28 държави. Най-голям традиционно е експортният оборот, отчетен в съседните на страната ни държави – Румъния със 17,6 млн. лв., следвана от Гърция с оборот от 15 млн. лв. На трето място е Германия, където износът достига 8,9 млн. лв.

„Ръст от над 29% в износа е повече от статистика – това е вот на доверие. Доверие от страна на европейските потребители към качеството на произведеното в България и доверие между нас и нашите партньори – българските производители. Тези резултати ни мотивират да продължим да разширяваме хоризонтите пред българския износ. Успехът ни дава увереност да търсим нови възможности, да включваме нови продукти и да отваряме врати към още пазари за нашите партньори. Заедно доказваме, че българското производство има огромен потенциал за развитие и ние оставаме твърдо ангажирани да го подкрепяме“, заяви Драгомир Илиев, управител „Стоково снабдяване“ на Лидл България.

През първата половина на 2025 г. настъпват известни размествания в разпределението на най-широко реализираните експортни продукти спрямо същия период на предходната година.

На първо място се нарежда слънчогледовото олио на „Клас Олио“ ЕАД, следвано от различните разновидности хляб на пловдивския производител „Хебър“ ЕАД.

На трета позиция по експортен оборот се нарежда „Борн уинар глобал“ ЕООД – производител на високопротеинови и фитнес храни, с който Лидл България си партнира от втората половина на 2024 г.

През първите шест месеца на 2025 г. компанията реализира изключително богат асортимент продукти на румънския пазар, в унисон с тенденцията на пазара и нарастващото търсене на протеинови барчета, десерти, бисквитки и напитки.

Една от най-динамично нарастващите експортни продуктови категории е тази на снаксовете и чипсовете. Производителят на печени пшенични снаксове и брускети „Фикосота Фууд“ ЕАД успешно до 11 пазара в Европа и отчита ръст на експортния оборот в мрежата на Lidl от над осем пъти през първата половина на 2025 г. спрямо същия период на миналата година.

Също в категорията на снаксовете и чипсовете се отличава производителят „Оргеник Фууд“ ЕООД, който успява да реализира продуктите си в Европа все по-успешно с 9 пъти увеличение на експортния оборот през първата половина на 2025 г. спрямо същия период на предходната година, когато достигат само до пазара в Чехия с царевичен чипс. Днес асортиментът е много по-голям – чипсове от бял и кафяв ориз, царевица, пуканки, ядки, а продуктите се предлагат на 18 европейски пазара.

Все по-големи обеми и оборот се отчитат при шоколираните плодове и ядки на „Виктория нутс“ ЕООД, като те са най-изнасяният продукт на огромен пазар като Германия.

Оборотът на производителя за първите 6 месеца на 2025 г. нараства над 3 пъти и половина спрямо същия период на 2024 г. Био суровите барчета на „Смарт органик“ АД, които се предлагат под собствената марка на Lidl – Alesto, в последните години също трайно държат високи позиции в експорта. През първата половина на 2025 г., освен в България, те се предлагат в магазините на Lidl на още 11 пазара в Европа.

При т.нар. ориенталски продукти ръстът също е значителен. Производителят на традиционния тестен продукт кадаиф „Ем Джей Кейтъринг“ ООД успява да увеличи почти двойно експортния си оборот в Европа с Lidl през първите шест месеца на 2025 г. спрямо същия период на миналата година. През финансовата 2024-2025 г., компанията добавя още два пазара, а оборотът на износа с Lidl в Европа нараства близо девет пъти спрямо предходната финансова година.

Продуктите с проверено качество на български производители достигат в почти цяла Европа чрез собствените марки на Lidl, които са добре познати на потребителите в другите европейски държави и затова са успешен инструмент, чрез който българските партньори на Lidl получават многократно по-големи възможности за реализация на своите продукти.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

Вицепремиерът Томислав Дончев също ще одобрява евентуална продажба на "Лукойл" освен ДАНС

Въведен е скринингов комитет, който ще проверява евентуалните купувачи на рафинерията

14:22 - 16.11.2025
Политика

Васил Терзиев: Новите цени за синя и зелена зона компенсират инфлацията и са оправдани

Столичният кмет уточни, че разширяването на двете зони цели най-вече да регулира паркирането в кварталите

13:12 - 16.11.2025
Политика

Делян Добрев от ГЕРБ настоя да се съкратят незаетите щатове в администрацията

Според него ако бъдат съкратени 10 500 незаети места в администрацията, това ще доведе до 500 хил. евро съкращения на разходи в бюджета

11:33 - 16.11.2025
Живот

Задържане за един грам марихуана: случаят със сина на Радан Кънев повдигна въпроси за практиката на МВР

След повдигане на обвинение за притежание на наркотично вещество, представляващо маловажен случай, 16-годишното момче е било освободено от ареста

10:32 - 16.11.2025
Живот

Роби Уилямс твърди, че зрението му се влошава заради инжекции за отслабване

Уилямс уточнява, че е бил един от първите приели препаратите

09:49 - 16.11.2025
Политика

Зеленски сменя ръководствата на енергийните дружества заради корупционния скандал

Скандалът в енергтиката доведе до отстраняването на двама министри

09:00 - 16.11.2025
Спорт

Не са смешни те. Смешни сме ние

Националният отбор по футбол е чуждо тяло, в което българите не се припознават

23:19 - 15.11.2025
Спорт

Националите не смениха курса и в Бурса

Турция - България 2:0

18:58 - 15.11.2025
Кино и сериали

Адел дебютира на големия екран във филм на Том Форд

Третият пълнометражен филм на Форд е по романа на Ан Райс Cry to Heaven

18:40 - 15.11.2025