Лидл България ще подпомогне 40 нови граждански инициативи с общо 370 000 лева през 2025 г.
Проектите трябва да се осъществят до края на 2025 г. и имат за цел да достигнат до близо 2 млн. души в 20 населени места из цялата страна.
Сред тях има проекти, които насърчават доброволчеството, съхраняване на местните традиции и културно наследство, както и подкрепа за журналистически идеи, например - статии, посветени на опазването на Черно море и околната среда.
Подкрепата за тях е част от кампанията за социална отговорност „Ти и Lidl за нашето утре“.
Десет от 20-те места, в които ще се финансират граждански проекти, участват в кампанията за първи път и обхватът на въздействие ѝ продължава да расте. Сред тях са Сандански, Трявна, с. Белащица (област Пловдив), к.к. Слънчев бряг (област Бургас), с. Бенковски (област Кърджали), с. Дългач (област Търговище), с. Илинденци (област Благоевград), с. Оряховица, с. Негушево (област София) и с. Яворово (област Стара Загора).
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България, и Георги Ненов в ролята на #ДетективНаДоброто
Тази година в инициативата ще се включи и т.нар. „Детектив на доброто“, който ще проследява проектите по време на тяхното изпълнение и ще се среща с хората, които ги реализират. Ролята на „Детектив на доброто“ е поверена на Георги Ненов, създател на подкаста „Свръхчовекът“.
„В началото на годината чрез това събитие си пожелаваме духът на доброто да завладява повече умове и сърца. Радваме се, че примерът, който „Ти и Lidl за нашето утре” дава вече седем години, се оказа заразителен и за други компании. Няма нищо по-хубаво от това да се множи желанието да обединяваме усилия за реализация на добрите каузи, които подпомагат и развиват общностите в България“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Проектите са разпределени в пет тематични категории:
- #BeLocal – осем проекта се фокусират върху съхраняването и популяризирането на културното наследство и местните традиции. Сред тях има проект, който ще обучава децата как да съхраняват традициите в овощарството. Друг ще насърчава четенето в най-ранна детска възраст, а трети ще разказва истории от старите къщи на Стара Загора, за да разкрие богатата история на града.
- #BeFair – шест граждански идеи подпомагат социалното включване и подкрепата на уязвими групи. Сред тях има проект, свързан с осигуряване на професионални умения на младежи с увреждания чрез обучение в кулинарията; проект, целящ да предостави възможност за интеграция на една от най-уязвимите групи — непридружените деца бежанци, чрез използване на фотографията и др.
- #BeActive – девет инициативи ще насърчават активния начин на живот и гражданския активизъм. Сред тях е идея за стимулиране на физическата активност на хора над 65 години; проект, който ще информира жените на средна възраст за здравните рискове свързани с менопаузата и ще подобри начина им на живот; инициатива, която ще провокира гражданска активност на учениците в села в община Хасково.
- #BeGreen – десет проекта ще насърчават устойчиви екологични практики, рециклиране и съхраняване на биоразнообразието. Сред тях е проект, свързан с въвеждане на устойчив метод на залесяване и възстановяване на ерозиралите хълмове около селата в района. Друг ще насочи общественото внимание върху проблемите, свързани с екологията и биоразнообразието на Черно море.
- #BeVocal – седем медийни и журналистически идеи ще развиват критичното мислене и ще повишават осведомеността по важни обществени теми Сред тях е проект, свързан с подготовката на журналистически материали за опазването на Черно море и околната среда. Друга идея ще информира за необходимостта от въвеждане на самостоятелна система от здравно образование сред децата и подрастващите у нас.
(отляво надясно): Мария Черешева, председател на УС на Асоциацията на Европейските журналисти – България; Теодора Бакърджиева, изпълнителен директор на Българския дарителски форум; Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България; Илияна Николова, изпълнителен директор на Фондация „Работилница за граждански инициативи“
В различните категории тази година се открояват младежките проекти, които насърчават доброволчеството, екологичното образование и социалната ангажираност.
Сред тях е проект, свързан с производство на восъчни кърпи като алтернатива на пластмасовите опаковки; създаване на платформа, която да предостави лесен достъп до информация за театрални постановки и културни събития, както и възможност за обмен на мнения и рецензии и др.
Повече за най-голямата социално отговорна програма на Лидл България, както и кои са одобрените проекти може да видите тук.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: