„Намерих нов шеф за X/Twitter. Ще започне след шест седмици“, написа Илън Мъск в Twitter вчера следобед местно време в САЩ.
X е холдингова компания на Twitter. Самият той остава в борда като изпълнителен председател (executive chairman) и главен технологичен директор. И разбира се като собственик на платформата, която купи за 44 милиарда долара през септември.
Изборът му е паднал на Линда Якарино, бивш ръководител на рекламата в NBCUniversal. Компанията притежава някои от най-големите американски телевизионни мрежи и холивудското филмово студио Universal.
В новата си роля тя ще се "фокусира основно върху бизнес операциите, докато Мъск се посвети на продуктовия дизайн и новите технологии.
Якарино интервюира Мъск на сцената на рекламен конгрес само преди няколко седмици и след това го похвали в туит.
Собствникът на Tesla анонсира новината в свой стил, като просто я туитна без да изпада в подробности. Във всяка друга корпорация по света това съобщение би излязло като контролиран текст, написан PR професионалисти. Мъск обаче предпочете да съхрани мистерията около себе си и отново да накара хората да гадаят.
И така светът започна да спекулира кой е новият му топ мениджър.
Excited to announce that I’ve hired a new CEO for X/Twitter. She will be starting in ~6 weeks!
— Elon Musk (@elonmusk) May 11, 2023
My role will transition to being exec chair & CTO, overseeing product, software & sysops.
Идеята, че Мъск ще се оттегля от оперативното ръководство на мрежата не идва като гръм от ясно небе. Още в края на миналата година милиардерът попита чрез други туит дали трябва да се оттегли и да назначи професионалист начело на компанията си. Отговорите, които бяха положителни, минаваха 50%, а гласувалите бяха 17,5 милиона души.
Should I step down as head of Twitter? I will abide by the results of this poll.
— Elon Musk (@elonmusk) December 18, 2022
Тогава той се зарече да го направи, веднага щом намери някой достатъчно безразсъден, за да приеме работата.
Връзката между Якарино и Мъск датира от много време. Тя беше един от малкото видни гласове в индустрията, които защитваха предприемача,, когато той влезе в компанията и прояви размаха си на мениджър. „Трябва да му дадете шанс“, каза тогава 60-годишната топ мениджърка.
Якарино е продавала рекламното време на телевизионните канали NBC и CNBC, както и на стрийминг услугата Peacock и има добри връзки в маркетинговите отдели на компаниите от Fortune 500.
We can all agree … this freedom of speech, deserves a bit more reach. Here’s my full chat with @elonmusk at @PossibleEvent. https://t.co/JwPzHOgi9s
— Linda Yaccarino (@lindayacc) April 20, 2023
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: