Meta е в настъпление - опитва се да привлече известни създатели на съдържание от TikTok към своите платформи Facebook и Instagram.
Със съблазнителни финансови стимули и възможности за разширяване на аудиторията технологичният лидер се възползва от неясното бъдеще на TikTok в САЩ.
Meta съобщи че, одобрените от компанията TikTok звезди могат да получат до 5000 долара, ако произвеждат съдържание за платформите ѝ. Парите ще бъдат изплатени в рамките на 90 дни. Участниците трябва да публикуват редовно. Изискват се поне 20 рийлс (reels) във Facebook и 10 в Instagram всеки месец.
Новият формат Instagram Reels се появи след значителни усилия от Facebook да догони Tik Tok.
Видеата трябва да бъдат оригинални и непубликувани в други платформи.
Meta предлага на инфлуенсърите целеви договори за съдържание, за да се улесни изграждането на тяхната аудитория. Компанията осигурява и допълнителни възможности за определени създатели на съдържание от TikTok.
Meta се възползва от спирането на TikTok в САЩ
TikTok спря да работи за 14 часа на територията на САЩ след решение на Върховния съд, който потвърди действието на нов закон за националната сигурност. Той изисква платформата да продаде американския си бизнес на одобрен американски купувач, защото китайската собственост върху платформата води до съмнения, че властите в Пекин имат достъп до данни на американските потребители.
В този период Meta разшири функциите на Reels и пусна рекламна кампания, която изтъква Instagram като директен конкурент на TikTok.
Сред нововъведенията Meta представи възможност за създателите на съдържание да показват по-видимо продуктите, които промотират, директно във видеата си.
Вместо да добавят линкове в коментарите, те вече могат да използват банер, който насочва потребителите към покупка – подобно на TikTok Shop.
Meta също пусна нови функции за Reels, включително удължаване на максималната дължина на видеата от 90 секунди на три минути, както и опция за показване на активността на приятели в нов таб.
Освен това Instagram започна да преобразува всички профилни снимки и видеа от квадратни в правоъгълни, което провокира отрицателна реакция от страна на дългогодишни потребители.
"Една от грешките ми беше, че не дадох достатъчно предварителна информация на хората", призна ръководителят на Instagram Адам Мосери в пост на Threads след негативния отзвук.
Докато TikTok беше недостъпен в САЩ, Meta обяви старта на приложение за редактиране на видеа, наречено Edits, което напомня на популярния CapCut, собственост на ByteDance. Edits ще бъде достъпно за Android през февруари.
Въпреки усилията на Meta, увеличението в броя на активните потребители на Instagram и Facebook по време на спирането на TikTok беше скромно, според данни на Sensor Tower.
След възстановяването на TikTok в платформата се разпространиха конспиративни теории, че Meta се готви да купи конкурента си.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: