През последните седмици руски агенти са увеличили онлайн атаките си срещу кампанията на вицепрезидента Камала Харис, като са създали и разпространили видеоклипове, популяризиращи „конспиративни теории“.
Крайната цел е да се изострят расовите и политическите разделения в САЩ преди предстоящите през ноември президентски избори.
"През последните два месеца Microsoft наблюдава явна промяна в тактиката на руските операции за влияние, отразяваща променящата се политическа среда в САЩ", написа в блог на компанията генералният мениджър на Центъра за анализ на заплахите на Microsoft Клинт Уатс.
Един от въпросните видеоклипове, който според Microsoft е бил гледан милиони пъти, твърди, че показва как поддръжници на Харис нападат участник в митинг на Доналд Тръмп.
В друг се поддържа тезата, че Харис е блъснала пешеходец в Сан Франциско през 2011 г., след което е избягала от мястото на произшествието, оставяйки пострадалия трайно парализиран.
Видеоклипът обаче е разпространен от фалшив уебсайт на несъществуващата новинарска телевизия KBSF-TV в Сан Франциско, а предполагаемата жертва се оказва актьор.
CNN отбелязва, че към сряда сутрин българско време кадрите все още са били достъпни в социалната платформа Х.
Това е поредното доказателство, че свързаните с Кремъл тролове увеличават усилията си да очернят кампанията на кандидата за президент от Демократическата партия само няколко седмици преди президентските избори през ноември.
През юли американските разузнавателни служби предупредиха, че Русия планира да „използва тайно социалните медии“, за да се опита да повлияе на общественото мнение и да подкопае подкрепата за Украйна в колебаещите се щати.
„Преминаването към фокусиране върху кампанията на Харис-Уолц отразява стратегически ход на руските участници, целящ да се възползва от всички предполагаеми уязвимости на новите кандидати“, пише още Уотс.
МВФ отмени мисията си в Москва след вълна от възмущение срещу Георгиева
Украински дронове взривиха един от най-големите складове за боеприпаси в Русия
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: