Над 20 фермери завършиха първата АгроАкадемия на Kaufland България Снимка: © Kaufland България

Над 20 български земеделци завършиха първото издание на специализираната Агро Академия, организирана от Kaufland България. Първото по рода си обучение е предназначено за местни производители на плодове и зеленчуци, които към момента не са партньори на веригата, но имат потенциал да станат. Целта на програмата е да ги запознае с възможностите за позициониране в търговската мрежа на бранда и да скъси пътя на комуникация с тях.

Еднодневният обучителен форум представи на българските земеделци най-актуалните тенденции и практики в ритейл сектора, изискванията на бизнеса с бързооборотни стоки, възможностите за договорно изкупуване на продукцията, както и критериите за реализацията й в хипермаркетите на Kaufland.

„Българският потребител изисква все по-високо качество, като търси чиста, свежа, вкусна и достъпна храна. Той държи на автентичния вкус. Това изисква от нас да гарантираме всеки ден свежест и качество на плодовете и зеленчуците, които достигат от хипермаркетите до трапезата на нашите клиенти“, подчерта Иван Иванов, ръководител направление „Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България.

От периода на пандемията насам се наблюдава трайна тенденция за повишен интерес към пакетирани плодове и зеленчуци – домати, ягоди и череши. „Повишава се и търсенето на премиум продуктите в мрежата на хипермаркетите“, каза още Иванов.

Kaufland АгроАкадемия представи на земеделските производители възможностите за договорно изкупуване на земеделска продукция.

Програмата е уникална за българския пазар и осигурява реализация на тонове български плодове и зеленчуци. Тя стартира през 2019 г. и от началото до момента ритейлърът е изкупил български плодове и зеленчуци на стойност над 103 млн. лв. Само за 2022 г. реализираната в магазините количества са на стойност от 32 млн. лв., като плановете на компанията са през настоящата година тя да надвиши 38 млн. лв.

Договорите с търговската верига осигуряват дългосрочно изкупуване на продукцията, помагат на производителите да планират приходите си и да оптимизират разходите за логистика, осигурявайки транспорт на продукцията.

В практическата част на обучението, участниците в Академията имаха възможност да се запознаят с изискванията за окачествяване на продукцията, която се приема ежедневно в Централния склад на компанията и да опитат току-що доставени български краставици от Стара Загора, отгледани по програмата за Договорното изкупуване.

През 2022 г. от магазинната мрежа на ритейлъра са продадени над 25 000 000 бр./кг плодове и зеленчуци. През изминалата година веригата има сключени договори с 25 земеделски производители от цялата страна, които включват над 65 артикула от пресни плодове и зеленчуци. Cpeд тяx ca вcичĸи ocнoвни тpaдициoнни зeлeнчyци зa бългapcĸия пoтpeбитeл – ĸpacтaвици, дoмaти, мapyли и peпички, ĸapтoфи, моркови, лук, зeлe и чушки, спанак, тиквичĸи и пaтлaджaни.

Acopтимeнтът на Kaufland покpивa вcички eлeмeнти нa тpaдициoннaтa бългapcĸa кухня. Към края на миналата година ритейлърът добави към acopтимeнтa на собствената си марка „Брей!“ 10 пpecни плoдoвe и зeлeнчyци c гapaнтиpaн бългapcки пpoизxoд, пpoизвeдeни пoд cтpиктния ĸoнтpoл нa мeждyнapoднa инcтитyция. Плaнoвeтe на Kaufland зa 2023 гoдинa ca дa yдвoи бpoя им.

Компанията предвижда и следващи издания на Kaufland АгроАкадемия.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

120 млн. лв. инвестиции  и 12 нови магазина планира BILLA в България през 2024 г. 

През март компанията отчита дефлация в цените на стоките на годишна база

16:04 - 24.04.2024
Важно днес

СДВР още не знае кой е посегнал пръв при сбиването на Димитър Стоянов и служителя на НАП

По случая от 22 април сигнал е подала и съпругата на Стоянов

14:45 - 24.04.2024