Снимка: © Unsplash

„Булевард България“ попита телекомуникационните оператори как се е увеличил трафикът на данни и гласови услуги след обявяването на извънредното положение в страната и има ли риск от претоварване на мрежата или нарушение на нормалното й функциониране след прехвърлянето на голяма част от служителите и учащите към дистанционни форми на работа.


Преминаването на голям брой работници, ученици и студенти на дистанционен режим на работа и обучение е довело до повишаване на трафика в мрежите на Vivacom, като всички услуги работят безпроблемно. 

Данните на телекомуникационния оператор към 18 март 2020 г. показват следните промени:  

  • Мобилна мрежа, гласов трафик – изговорени 67.8 милиона минути за деня (увеличение с 34% спрямо стандартна седмица от м. Февруари) 
  • Мобилна мрежа, трафик на данни – използвани 309 TBytes за деня (увеличение с 13% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)
  • Фиксирана мрежа, гласов трафик – изговорени 5.1 милиона минути за деня (увеличение с 30% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)
  • Фиксирана мрежа, трафик на данни – използвани 3797 TBytes за деня (увеличение с 25% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)

Компанията посочва, че има пълна готовност да поеме увеличаващия се трафик и да обезпечи нарастващите нужди както в мобилната, така и във фиксираната си мрежа. 

"Доброто представяне на мрежата и услугите дори в извънредна ситуация като настоящата се дължи на дългогодишната стратегия на компанията да инвестира значителна част от приходите си обратно в развитието на технологичната инфраструктура. Само за 2019 г. 20% от приходите на компанията бяха вложени в развитието на това направление, а за изминалите 10 години сме инвестирали близо 2 милиарда лева в подобряване на мрежата, продуктите и услугите си", се посочва в съобщението. 

Отделно от това Народното събрание подготвя законопроект за намаляване на административната тежест и сроковете за обновяване на мобилните станции, който "ще помогне значително да запазим качеството на услугите към населението в условията на повсеместна работа онлайн". От Vivacom призовават промените да бъдат приети възможно най-скоро в името на увеличаването на капацитета там, където е необходимо. 

От Vivacom съобщават, че в последните годинии са модернизирали мобилната си мрежа така, че едно и също оборудване да поддържа 2G, 3G и 4G връзка. Цялата им мрежа е GPS синхронизирана, а в 75 от базовите станции в градовете са свързани с оптичната мрежа. 4G покритието на компанията към края на 2019 г. е върху 97,58% от територията на страната, или 99,94% от населението. 

"С още по-високи скорости се отличава 4.5G технологията, с която в края на 2019 г. покриваме 90.88% от населението на страната. Потребителите, намиращи се в нея, могат да свалят информация със скорост до 260 Mbps.", казват още от телекома. 

"В настоящата ситуация следим постоянно параметрите за трафик на глас и данни както в мобилната, така и във фиксираните ни мрежи и имаме пълна готовност за оптимизиране или отстраняване на технически затруднения, ако възникнат такива. Техническата поддръжка е осигурена без прекъсване, като експертите ни работят в обезопасена работна среда и оборудвани с необходимите лични предпазни средства", посочват още от Vivacom. 


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Нова мина гръмна в ИТН: този път номинираната за министър на екологията Силвия Бакърджиева

Силвия Бакърджиева се принуди да дава обяснения заради присъда на съпруга си

Евелина Николова спечели олимпийски бронзов медал

Успех за българската състезателка в борбата до 57 кг

BILLA България започва обновяването на още един магазин в София

4 нови каси за самообслужване ще бъдат поставени в обекта в кв. "Надежда"