Снимка: © Unsplash

„Булевард България“ попита телекомуникационните оператори как се е увеличил трафикът на данни и гласови услуги след обявяването на извънредното положение в страната и има ли риск от претоварване на мрежата или нарушение на нормалното й функциониране след прехвърлянето на голяма част от служителите и учащите към дистанционни форми на работа.


Преминаването на голям брой работници, ученици и студенти на дистанционен режим на работа и обучение е довело до повишаване на трафика в мрежите на Vivacom, като всички услуги работят безпроблемно. 

Данните на телекомуникационния оператор към 18 март 2020 г. показват следните промени:  

  • Мобилна мрежа, гласов трафик – изговорени 67.8 милиона минути за деня (увеличение с 34% спрямо стандартна седмица от м. Февруари) 
  • Мобилна мрежа, трафик на данни – използвани 309 TBytes за деня (увеличение с 13% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)
  • Фиксирана мрежа, гласов трафик – изговорени 5.1 милиона минути за деня (увеличение с 30% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)
  • Фиксирана мрежа, трафик на данни – използвани 3797 TBytes за деня (увеличение с 25% спрямо стандартна седмица от м. Февруари)

Компанията посочва, че има пълна готовност да поеме увеличаващия се трафик и да обезпечи нарастващите нужди както в мобилната, така и във фиксираната си мрежа. 

"Доброто представяне на мрежата и услугите дори в извънредна ситуация като настоящата се дължи на дългогодишната стратегия на компанията да инвестира значителна част от приходите си обратно в развитието на технологичната инфраструктура. Само за 2019 г. 20% от приходите на компанията бяха вложени в развитието на това направление, а за изминалите 10 години сме инвестирали близо 2 милиарда лева в подобряване на мрежата, продуктите и услугите си", се посочва в съобщението. 

Отделно от това Народното събрание подготвя законопроект за намаляване на административната тежест и сроковете за обновяване на мобилните станции, който "ще помогне значително да запазим качеството на услугите към населението в условията на повсеместна работа онлайн". От Vivacom призовават промените да бъдат приети възможно най-скоро в името на увеличаването на капацитета там, където е необходимо. 

От Vivacom съобщават, че в последните годинии са модернизирали мобилната си мрежа така, че едно и също оборудване да поддържа 2G, 3G и 4G връзка. Цялата им мрежа е GPS синхронизирана, а в 75 от базовите станции в градовете са свързани с оптичната мрежа. 4G покритието на компанията към края на 2019 г. е върху 97,58% от територията на страната, или 99,94% от населението. 

"С още по-високи скорости се отличава 4.5G технологията, с която в края на 2019 г. покриваме 90.88% от населението на страната. Потребителите, намиращи се в нея, могат да свалят информация със скорост до 260 Mbps.", казват още от телекома. 

"В настоящата ситуация следим постоянно параметрите за трафик на глас и данни както в мобилната, така и във фиксираните ни мрежи и имаме пълна готовност за оптимизиране или отстраняване на технически затруднения, ако възникнат такива. Техническата поддръжка е осигурена без прекъсване, като експертите ни работят в обезопасена работна среда и оборудвани с необходимите лични предпазни средства", посочват още от Vivacom. 

Прочети