Супермоделът Наоми Кембъл се е представяла за пратеник и партньор за набиране на средства на Unicef без знанието на благотворителната организация.
Това се твърди в доклад на Комисията по благотворителност, която регистрира и регулира този тип дейност в Англия и Уелс.
Основаната от Кембъл група "Fashion for Relief" организира през 2019 г. грандиозно модно ревю със звезди и благотворителен търг.
На мащабното събитие в Британския музей в Лондон е съобщено, че "Fashion for Relief" работи съвместно с Unicef и с още една организация - Фонда на кмета на Лондон.
От Unicef UK обаче съобщават в официално изявление, че никога не са били партньор на "Fashion for Relief", не са знаели за събитието и не са получила никакви приходи от събраните средства.
Изглежда, че още през 2022 г. организацията е представила на Комисията доклад за "сериозен инцидент", свързан с Кембъл.
Британският "The Guardian" съобщава, че във въпросния документ са изложени опасения, че марката Unicef е била използвана на събитието без съгласието на световната благотворителна организация и то по начин, който е подвел потенциалните дарители.
В рекламна брошура на събитието, което се е провело по време на седмицата на модата в Лондон през септември 2019 г., от "Fashion for Relief" заявяват, че събраните средства ще „подкрепят усилията на Unicef“ да защитава и променя живота на децата.
„Работейки заедно, събраните средства ще подкрепят усилията на Unicef да осигури основните интервенции за защита, спасяване на живота и гарантиране на правата на всички деца навсякъде по света. Чрез обединяването на модната индустрия за това много специално събитие, изграждайки общност от поддръжници за набиране на жизненоважни средства и информираност, "Fashion for Relief" допринася за подпомагането на Unicef да продължи да променя живота на децата по света", се казва в рекламния материал.
След тригодишно разследване на финансовата дейност на „Fashion for Relief“ от Комисията по благотворителността обаче разкриха миналата седмица, че са открили „множество случаи на неправомерно поведение и/или лошо управление“ и че само 8,5 % от общите разходи на благотворителната организация на Кембъл са отишли за безвъзмездни средства за шестгодишен период от 2016 г. насам.
В доклада на Комисията се твърди още, че средства за благотворителност на стойност хиляди британски лири са били използвани за заплащане на престой в луксозен хотел в Кан за Кембъл, както и за спа процедури, обслужване по стаите и дори за цигари.
Благотворителната организация, основана през 2005 г. след урагана "Катрина" в Ню Орлиънс, беше разпусната и заличена от регистъра по-рано тази година.
На все още активния сайт на „Fashion for Relief“ се казва, че в миналото организацията е представяла модни инициативи и проекти в Ню Йорк, Лондон, Кан, Москва и Мумбай, като е събрала около 13,4 млн. евро за добри каузи по света.
Кембъл разкритикува констатациите в доклада, като го на рече „непълен и подвеждащ“.
„Никога не съм се занимавала с филантропия с цел лична изгода и никога няма да го направя. Аз не ръководех моята благотворителна организация, а предадох контрола в ръцете на компания посредник", заяви тя преди дни и поясни, че в момента се провежда разследване и от нейна страна.
Unicef също така настоява да се изясни защо Кембъл е била наречена „пратеник на Unicef“ на официална правителствена среща през 2018 г. с тогавашния външен министър на Великобритания Борис Джонсън.
В прессъобщение на Министерството на външните работи от 15 юни 2018 г. Кембъл е описана като „пратеник на Unicef по въпросите на овластяването на жените“.
От Unicef обаче настояват, че Кембъл никога не е била пратеник на Unicef - титла, която те не използват. От организацията твърдят още, че световноизвестният модел не е заемала никаква официална длъжност в структурите на групата.
Говорител на Кембъл коментира избухналия скандал с думите, че „Кембъл е в състояние да се изправи пред съда".
„Тъй като това беше правителствено прессъобщение, не сме сигурни защо са я посочили като „пратеник“, каза той.
Британски медии съобщават, че през 2018 г. Unicef е провел разговори за потенциално сътрудничество с "Fashion for Relief", но в край на сметка те не са се увенчали с успех.
Подобно на много големи благотворителни организации, и Unicef изисква от всички партньори за набиране на средства да подпишат официално лицензионно споразумение, в което се определят ясни параметри за използването името и логото на световната организация.
От фондациите се изисква да подават доклади за сериозни инциденти до Комисията по благотворителност, когато преживеят „неблагоприятни събития“, които водят до вреди за бенефициентите, финансови загуби или увреждане на репутацията.
Vol. 38: Смешни мемета за най-смешните хора в НС, Ozempic в Холивуд, Неволите на един супермодел
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: