Най-големите автомобилни компании затварят заводите си в Европа Снимка: © getty images

Разпространението на коронавируса продължава на високи темпове в Европа и автомобилната индустрия се превърна в поредната жертва на болестта.

Някои от най-големите автомобилни компании затварят заводите си на континента, начело с Volkswagen – лидера сред производителите в световен мащаб. От вторник техните фабрики няма да работят в Испания, Сетубал (Португалия) и Братислава (Словакия), a в следващите дни и повечето от останалите им клонове също ще преустановят своята дейност.

Изпълнителният директор на компанията Ербер Диес съобщи какви са причините за това решение, което ще е в сила в рамките на две седмици:

„Фабриките, ръководени от наши марки, ще преустановят продукция поради значителното влошаване в продажбите и повишената несигурност относно снабдяването с нови части.“

Вчера (17 март) производителят на автомобилни гуми Michelin затвори фабриките си в Италия, Испания и Франция за поне седмица.

Останалите автомобилни марки под шапката на Volkswagen са още Skoda, Audi, Porsche и Bugatti. През изминалата година компанията е продала 10,8 милиона превозни средства – повече от всяка друга за 2019. Близо 44% от служители ѝ живеят в Германия, където към момента потвърдените случаи на Covid-19 вече са над 10 000.

Освен Volkswagen производство в голяма част от заводите си спряха PSA (собствениците на бранда Peugeot), Fiat Chrysler и Renault, които общо продадоха около 12 милиона коли през 2019. При първите две решението ще важи до края на май, докато при третата не е посочена крайна дата. В Италия преустановяват работа заводите на Lamborghini и Ducati.

Toyota засега затваря врати само в две фабрики във Франция и Португалия. Mercedes спира работа в Европа за две седмици, а BMW до 19 април в Европа и Южна Африка.

От Rolls-Royce Motor Cars обявиха, че от 23.03 затварят производственото предприятие в централния си комплекс в Западен Съсекс за две седмици. Този период ще бъде допълнен от предходно планирана отпуска от други две седмици по Великден.

Все още не е сигурно колко дълго ще трябва да стоят затворени всички тези заводи, а неяснотата поставя под риск 14 милиона работни места. Толкова са професионалистите в сферата по информация на Европейската асоциация на автомобилните производители.

Географската широчина, по която Covid-19 се разпространява най-силно дава много доводи за това, че болестта на вирее добре на високи температури, така че приближаващото лято е добър знак за индустрията.

Друг позитив за автомобилните компании е фактът, че ситуацията в Китай вече се нормализира, като Volkswagen вече са отворили наново почти всички свои фабрики там.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Европейски дневници

Какво са "АПИ-та" и защо никой не иска да гледа как се правят наденица и европейски закони

Лидия Симова за работата на един политически сътрудник в ЕП

20:30 - 25.04.2024
Важно днес

Двама лидери, общо съобщение. ГЕРБ и ДПС се хвалят с 1 млрд. лв. за държавните мини

Трима министри от служебния кабинет на крака при Борисов и Пеевски

18:16 - 25.04.2024
Важно днес

Без да са го прочели, депутати от комисията "Митници" пратиха доклада си в прокуратурата

Но какво пише в документа така и не стана ясно

17:17 - 25.04.2024
Важно днес

Присъдата на Харви Уайнстийн за изнасилване е отменена от съда в Ню Йорк

72-годишният холивудски магнат все пак ще остане в затвора

17:15 - 25.04.2024
Важно днес

"Има риск нашата Европа да умре". Речта на Макрон в Сорбоната

Френският президент призова ЕС за реформи и отговор на рисковете

15:08 - 25.04.2024