Снимка: © getty images

Разпространението на коронавируса продължава на високи темпове в Европа и автомобилната индустрия се превърна в поредната жертва на болестта.

Някои от най-големите автомобилни компании затварят заводите си на континента, начело с Volkswagen – лидера сред производителите в световен мащаб. От вторник техните фабрики няма да работят в Испания, Сетубал (Португалия) и Братислава (Словакия), a в следващите дни и повечето от останалите им клонове също ще преустановят своята дейност.

Изпълнителният директор на компанията Ербер Диес съобщи какви са причините за това решение, което ще е в сила в рамките на две седмици:

„Фабриките, ръководени от наши марки, ще преустановят продукция поради значителното влошаване в продажбите и повишената несигурност относно снабдяването с нови части.“

Вчера (17 март) производителят на автомобилни гуми Michelin затвори фабриките си в Италия, Испания и Франция за поне седмица.

Останалите автомобилни марки под шапката на Volkswagen са още Skoda, Audi, Porsche и Bugatti. През изминалата година компанията е продала 10,8 милиона превозни средства – повече от всяка друга за 2019. Близо 44% от служители ѝ живеят в Германия, където към момента потвърдените случаи на Covid-19 вече са над 10 000.

Освен Volkswagen производство в голяма част от заводите си спряха PSA (собствениците на бранда Peugeot), Fiat Chrysler и Renault, които общо продадоха около 12  милиона коли през 2019. При първите две решението ще важи до края на май, докато при третата не е посочена крайна дата. В Италия преустановяват работа заводите на Lamborghini и Ducati.

Toyota засега затваря врати само в две фабрики във Франция и Португалия. Mercedes спира работа в Европа за две седмици, а  BMW до 19 април в Европа и Южна Африка.

От Rolls-Royce Motor Cars обявиха, че от 23.03 затварят производственото предприятие в централния си комплекс в Западен Съсекс за две седмици. Този период ще бъде допълнен от предходно планирана отпуска от други две седмици по Великден. 

Все още не е сигурно колко дълго ще трябва да стоят затворени всички тези заводи, а неяснотата поставя под риск 14 милиона работни места. Толкова са професионалистите в сферата по информация на Европейската асоциация на автомобилните производители.

Географската широчина, по която Covid-19 се разпространява най-силно дава много доводи за това, че болестта на вирее добре на високи температури, така че приближаващото лято е добър знак за индустрията.

Друг позитив за автомобилните компании е фактът, че ситуацията в Китай вече се нормализира, като Volkswagen вече са отворили наново почти всички свои фабрики там.  


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Борис Джонсън и съпругата му Кари очакват второ дете

Жената на британския премиер е преживяла спонтанен аборт в началото на 2021 г., но отново е бременна

Сателитна станция „Плана“ на Vivacom получи най-високия сертификат

В момента само 19 подобни съоръжения в света притежават сертификат Tier 4

Мобилното приложение за деца Hopster става част от EON

Платформата стимулира креативността и усвояването на нови знания

Новата кралица на The Crown: Имелда Стонтън поема короната от Оливия Колман

Номинираната за "Оскар" актриса ще бъде последната Елизабет II в сериала на Netflix

Борисов съчувства на "тричания" кандидат-премиер Пламен Николов

ГЕРБ може да "спаси" кворума при избора на правителство на ИТН

"В името на Отца, и Сина, и "Гучи": Убийствената италианска афера на Лейди Гага и Ридли Скот

Първият трейлър на House of Gucci - истинската история на войната в модната фамилия

Да се изгубиш във въздуха - защо легендата Симон Байлс не иска да се състезава в Токио

Златната медалистка разкри, че е започнала да губи ориентация

Шеф Иван Александров: Главният сладкар на звездите в Уимбълдън

Братът на актьора Владо Карамазов в магията на най-стария и величествен тенис турнир