Снимка: © getty images

Разпространението на коронавируса продължава на високи темпове в Европа и автомобилната индустрия се превърна в поредната жертва на болестта.

Някои от най-големите автомобилни компании затварят заводите си на континента, начело с Volkswagen – лидера сред производителите в световен мащаб. От вторник техните фабрики няма да работят в Испания, Сетубал (Португалия) и Братислава (Словакия), a в следващите дни и повечето от останалите им клонове също ще преустановят своята дейност.

Изпълнителният директор на компанията Ербер Диес съобщи какви са причините за това решение, което ще е в сила в рамките на две седмици:

„Фабриките, ръководени от наши марки, ще преустановят продукция поради значителното влошаване в продажбите и повишената несигурност относно снабдяването с нови части.“

Вчера (17 март) производителят на автомобилни гуми Michelin затвори фабриките си в Италия, Испания и Франция за поне седмица.

Останалите автомобилни марки под шапката на Volkswagen са още Skoda, Audi, Porsche и Bugatti. През изминалата година компанията е продала 10,8 милиона превозни средства – повече от всяка друга за 2019. Близо 44% от служители ѝ живеят в Германия, където към момента потвърдените случаи на Covid-19 вече са над 10 000.

Освен Volkswagen производство в голяма част от заводите си спряха PSA (собствениците на бранда Peugeot), Fiat Chrysler и Renault, които общо продадоха около 12  милиона коли през 2019. При първите две решението ще важи до края на май, докато при третата не е посочена крайна дата. В Италия преустановяват работа заводите на Lamborghini и Ducati.

Toyota засега затваря врати само в две фабрики във Франция и Португалия. Mercedes спира работа в Европа за две седмици, а  BMW до 19 април в Европа и Южна Африка.

От Rolls-Royce Motor Cars обявиха, че от 23.03 затварят производственото предприятие в централния си комплекс в Западен Съсекс за две седмици. Този период ще бъде допълнен от предходно планирана отпуска от други две седмици по Великден. 

Все още не е сигурно колко дълго ще трябва да стоят затворени всички тези заводи, а неяснотата поставя под риск 14 милиона работни места. Толкова са професионалистите в сферата по информация на Европейската асоциация на автомобилните производители.

Географската широчина, по която Covid-19 се разпространява най-силно дава много доводи за това, че болестта на вирее добре на високи температури, така че приближаващото лято е добър знак за индустрията.

Друг позитив за автомобилните компании е фактът, че ситуацията в Китай вече се нормализира, като Volkswagen вече са отворили наново почти всички свои фабрики там.  

Прочети