За новото лого на Dacia се знае още от началото на годината, то е част от един по-дълъг път, по който марката смята да поеме - да бъде зелена и да изследва своята „приключенска“ страна.
От юни 2021 г. новата идентичност на Dacia ще бъде въведена поетапно в различни комуникационни канали: сайтове на марката, реклама, брошури. Търговските обекти на автомобилната компания също ще преминат към новата идентичност от началото на 2022 г. Автомобилите ще възприемат новите лого и емблема от втората половина на 2022г.
Двата нови дизайнерски елемента са създадени с желанието да изразят същността на марката, ръководеща развитието й от самото начало, казват от румънската автомобилна компания.
Формата на буквите е умишлено усъвършенствана, така че „D“ и „C“ да са стилизирани като огледални изображения една на друга, символизирайки прагматизма, залегнал във философията на Dacia. Геометричните линии на логото придават усещане за механично движение на низа от букви, обясняват още промяната от Dacia.
"Емблемата представя същността на логото, като обединява „D“ и „C“ в брънки на верига, сдвоени в здрава, сплотена връзка. Новата емблема има мощна и смислово изчистена визия, която ще бъде лесно разпознаваема, дори отдалеч. Семпли и лесно разбираеми, тези два нови елемента отразяват здравината на автомобилите и качеството им, което продължава да е в услуга на милиони клиенти всеки ден."
Целият графичен дизайн е умишлено съкратен, като напомняне, че Dacia е марка, която се фокусира върху най-значимото.
В България Dacia традиционно оглавява класацията за най-продаван нов автомобил.
Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор на Dacia, описва Dacia като „марката, която определя какво е от съществено значение в автомобилната индустрия“. Да бъде едновременно „достъпна“ и „привлекателна“. Позицията на Dacia на пазара е все още също толкова уникална, колкото и в деня, в който е представена, и се очаква да расте през следващите години.
Зеленият цвят на новото лого е реплика и към зеления път, който Dacia вече пое с електрификацията си, както и символ на вниманието, което се обръща по отношение на високата проходимост и off-road уменията на колите.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: