Когато преди две години кацнахме в Токио, първото място, на което отидохме, беше Electric City - кварталът, където сградите вместо фасади имат огромни LED екрани.
Там се намират най-големите магазини за техника. На 5-ия етаж на една сграда - животът в Токио се движи по вертикала, така че спокойно ресторантът ви може да се окаже на третия етаж - попаднахме в рая на слушалките. Върху цялата площ на това ниво на бизнес сградата беше разположен на вид невзрачен шоурум със стотици слушалки от висок клас. Всички те висяха абсолютно достъпни, с изключение на няколко наистина свръх скъпи модели - свързвате ги с телефон и слушате там на място.
Имаше от пиле мляко - от най-бутикови марки по света до последните старт-ъпи или класики като Grado и Focal. Мисля, че се връщахме три пъти в този магазин и едва ли успяхме да чуем и една стотна от всичко, което се предлагаше вътре.
Две години по-късно с пандемията и целия home office бизнес, слушалките не са това, което бяха, а вече са стока от първа необходимост. Ако питате аудиофилите, никоя Bluetooth-връзка, не може да се пресъздаде качеството на звука, но все пак удобството си казва думата - да "срежеш" кабела е голямо предимство, така че свиквайте, момчета.
Tехнологията, която истински ме впечатли в ресора “звук” тази година, са очилата на Huаwei в колаборация с корейския фешън бранд Gentle Monster. Говоря за второто поколение на тези очила Huаwei & Gentle Monster Eyewear II.
Става дума за красиви, дизайнерски слънчеви очила със стъкла Zeiss, които в рамките си имат bluetooth връзка и говорители, така че докато ги носите, можете да слушате музика или да отговаряте на телефонни обаждания.
Управлявате звука само с приплъзване (слайдване) по лявата или дясна дръжка на рамката.
Очилата са достатъчно умни, за да знаят, че като сте в кола, предимство има инфотеймънт системата на автомобила, но щом слезете, е техен ред да поемат разговора или да продължат с музиката.
Зареждат се, като ги поставите в калъфа им - тоест, без кабел, и можете да ги ползвате до 5 часа според техническите им данни. На мен така и не ми се наложи да ги слушам толкова време.
Дори и в близост до вас да има човек, той не чува това, което вие слушате. Когато свалите очилата, музиката спира, а след това като ги сложите отново на лицето си, продължава от същото място.
Рамките на Huаwei & Gentle Monster Eyewear II са изработени от титаниев полимер. Титаний е използван и в материала, от който са сгъвките между рамките и рамената на очилата, с цел да се осигури максимална еластичност и да се избегне напрежението в слепоочието при продължително носене.
Знам, че половината от вас вече суфлират, че и Bose имат подобни очила и че са първите, но истината е, че между дизайна на Bose и този на Gentle Monster има прилики, колкото между Crocs и Bottega Veneta.
Съвсем набързо ще споделя кои са Gentle Monster, а именно супер авангардна южнокорейска марка за слънчеви очила, която превръща магазините се не в място за пазаруване, а в локация за изкуство и визуални приключения. Всеки бутик има различен облик. Цената на чифт очила е между 200 и 500 долара.
Кание Уест, Фарел и Вик Менса продуцират музика за Gentle Monster. Самите те правят чести колаборации с дизайнери от ранга на Александър Уанг, Хенрик Вибсков и Ксандър Джоу и си партнират с актрисата Тилда Суиндън ("В царството на пълнолунието", "Гранд хотел "Будапеща" и "Майкъл Клейтън", за който взе Оскар за поддържаща женска роля).
Носят ги топ инфлуенсъри като Кендъл Дженър и Джиджи Хадид.
Естествено, като южнокорейска марка Gentle Monster се възползват и от цялата K-Pop истерия. Една от последните има колаборации е с момичешка група Blackpink и с рапъра Крис Ву.
Първият им голям удар обаче е Psy и парчето му Gagnam Style, което има близо 4 милиарда(!) гледания.
Цената на Huаwei & Gentle Monster Eyewear II е 700 лева. Трябва да знаете, че те отиват на абсолютно всички, независимо от пола и възрастта. Нямам представа как е пресметната формата, но очевидно ако продаваш онлайн, какъвто е бизнесът на Gentle Monster, това е ключов фактор. Ако искате да се видите с тях, със сигурност ще намерите къде да ги пробвате. Отсега мога да се обзаложа, че ще ви харесат.
Още снимки можете да видите в галерията.
Текстът е в партньорство с Huawei, но изцяло изразява мнението на автора.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: