Пазарът на луксозни стоки е във вихъра си Снимка: © Getty Images

Глобалният апетит за луксозни стоки остава силен и през тази година. Проучване на международната консултантска компания Bain & Company показва, че този пазар се очаква да нарасне с между 5 и 12% през 2023 г., или между 360 и 380 млрд. евро, след рекордната 2022 г. Прогнозата за увеличение идва на фона на геополитическото напрежение и макроикономическата несигурност.

Миналата година секторът достигна пазарна стойност от 345 млн. евро, а до 2030 г. вероятно ще достигне между 530 и 570 млрд. евро. Това е около 2,5 пъти повече от размера му през 2020 г.

Още през първото тримесечие на 2023 г. пазарът расте с между 9 и 11% на годишна база.

В анализа са представени два сценария:

  1. Положителен, задвижван от възстановяването на Китай и устойчивия растеж в Европа и Северна и Южна Америка, при който се предвижда растежът да бъде между 9 и 12% спрямо 2022 г.
  2. Реалистичен, според който общият растеж е по-силно повлиян от забавянето на развитите пазари и по-бавното възстановяване на Китай, което би довело до ръст между 5 и 8% спрямо 2022 г.

Продължаващият растеж през първите три месеца на годината се дължи на постепенното намаляване на високата инфлацията, възстановяването на доверието на местните потребители в Европа, отмяната на ограниченията срещу COVID-19 в Китай преди китайската Нова година и положителната динамика в Япония и Югоизточна Азия, подкрепена от вътрешнорегионалния туризъм.

Потребителите на луксозни стоки сега ценят уникалността пред статута и следват логиката „по-малко покупки, но по-добри“, обяснява Федерка Левато, партньор в Bain & Company и ръководител на практиката на фирмата за луксозни стоки и мода в Европа, Близкия изток и Африка, съавтор на доклада.

Магазините се превръщат в „платформи за забавление, предлагащи добро прекарване“, а марките все повече се опитват да са добри домакини, отваряйки ВИП салони и клубове.

Картината в различните страни обаче е шарена. Европа например е във възход благодарение на силните туристически потоци, докато САЩ забавят темповете си поради предпазливостта на потребителите в светлината на потенциална рецесия.

Сред най-добре представящите се категории са часовниците и бижутата, а артикули като чантите, които все повече се възприемат като ценни вещи, са все по-важен двигател.

Под капака на сенчестия бизнес: Умопомрачителният възход на „суперфалшивите“ чанти


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Мъжете и депресията – защо е толкова трудно да се разпознае

Възможно ли е голяма част от депресиите при мъжете просто да не се разпознават?

16:47 - 04.05.2024
Важно днес

Пребиха водача на листата за ЕП на социалистите в Германия

Матиас Еке е бил нападнат и пребит от четирима души

14:27 - 04.05.2024
Култура

Защо масовата култура е станала толкова скучна

Какво стана с големите културни пробиви и как специфичното знание спря да е ценно

13:10 - 04.05.2024
Живот

30 години след първата титла - легендарни часовници на Михаел Шумахер отиват на търг

Наддаването ще се проведе на 13 май в Женева

11:56 - 04.05.2024
Важно днес

"Не искаме да сме мегафон на правителството". Италианската обществена телевизия обяви стачка след медиен скандал

Журналистите се оплакват от опити за политически натиск

10:37 - 04.05.2024
GEN Z дневници

Vol. 20: Зендея не може да играе тенис, японци блокират Instagram гледка

И още: какво е общото между футболните фланелки и шоколада

09:51 - 04.05.2024
Живот

Д-р Чернев, д-р Чернева и лекарската грижа такава, каквато трябва да бъде

Срещаме се с две от тези екзотични птици като част от партньорството ни с Dr. Oetker

09:17 - 04.05.2024