Компанията за безалкохолни напитки PepsiCo е забранила употребата на думата „война“ в рекламните си материали на територията на Украйна. Това твърди обединението от граждански движения B4Ukraine, която следи присъствието на международни бизнеси в Русия след началото на войната.
Pepsi е един от глобалните гиганти, които предпочетоха да не прекъсват операциите си на руска територия, заради което бяха обявени и за "международен спонсор на войната".
Сега B4Ukraine цитира документ на PepsiCo от конкурса им за нова рекламна агенция в Украйна. В него е поставено едно условие: да се изключи всякакво споменаване на думата "война" или "подкрепа" за Украйна и нейната армия в бъдещите фирмени комуникации.
"БЕЗ: споменаване на война, военни действия, агресия, военен персонал (от страна на марката), въоръжени сили на Украйна. БЕЗ: подкрепа за Украйна и нейната армия“, се посочва в раздела "Ограничения на Pepsi".
Компанията нито отрича, нито потвърждава твърденията нa B4Ukraine - но в каналите им в социалните мрежи се вижда, че изискването им явно се спазва.
В публикация в Instagram от 17 октомври се посочва, че "доброволци от PepsiCo са раздали хранителни пакети на 1200 семейства в град Бородянка, чиито домове бяха разрушени" - без да се споменава, че военната агресия на Русия е виновна за грандиозните щети по гражданската инфраструктура в Украйна.
По данни на B4Ukraine нетната печалба на PepsiCo в Русия се е увеличила с 333% до 525 млн. долара през миналата година. Компанията е платила около 115 млн. долара данъци на Кремъл.
През септември 2023 г. Националната агенция за превенция на корупцията (NACP) на Украйна добави PepsiCo към списъка си с международни "военни спонсори" – компании, които продължават да подкрепят страната-агресор.
PepsiCo беше обещала да прекрати производството на напитки в Русия след началото на пълномащабната ѝ война срещу Украйна, но това така и не се случи, твърди NACP.
Компанията има 19 фабрики, около 20 000 служители, 40 000 селскостопански работници и 600 свободни работни места в Русия.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: