Петър Атанасов от "Тулсистемс": С eMAG Marketplace растем и се развиваме заедно

България е вторият пазар след Румъния, където преди години започна да функционира платформата за електронна търговия eMAG Marketplace. Днес в нея над 5000 търговци предлагат повече от 2 милиона активни продукти и броят им непрекъснато расте.

eMAG Marketplace проведе за трети път у нас ежегодния си Sellers’ Day (Ден на търговците) – специално събитие за една от големите общности от онлайн предприемачи у нас, готови да развиват бизнеса си в национален и в международен план.

За ползите от подобно партньорство и за това как една българска компания за внос и дистрибуция успешно отговаря на изискванията на потребителите и на пазара разговаряме с Петър Атанасов, управител на "Тулсистемс" ЕООД, вносител и дистрибутор на строителни машини, електроинструменти, дървообработващи машини и градинска техника.


Г-н Атанасов, с какви продукти присъствате в eMAG Marketplace?

Най-общо казано, ние предлагаме машини, улесняващи ежедневието и живота на открито, който все повече ценим.

С двата бранда Etools.bg и Egradina.bg представляваме над 100 марки, като непрекъснато следим изискванията на клиентите и на пазара и увеличаваме предлагането.

Бизнесът ни с крайни клиенти е основно онлайн.

Колко време вече присъствате в платформата и какъв е опитът ви с нея?

Присъединихме се към eMAG Marketplace още в началото му у нас, през 2015 г., а през 2016 беше и първият eMAG Black Friday, в рамките на който предлагахме наши продукти. Спомням си, как сутринта отворих мейла си и видях над 100 поръчки, а още нямаше 9 часа.

Това продължи цял ден, накрая имахме 500 продажби – мащабите на кампанията наистина са впечатляващи и ни накара да се замислим за още по-активно онлайн присъствие. В края на миналата година успяхме да увеличим десет пъти портфолиото си, качено на платформата - от 1850 на 18 500 продукта.

Бих казал, че с eMAG Marketplace растем и се развиваме заедно.

Какви са актуалните потребителски тенденции, които можете да изведете във вашата сфера?

Продуктите от категорията „Направи сам” – различни инструменти и машини – със сигурност набраха още повече популярност по време на пандемията, както и най-новите ни предложения, свързани с градинска техника. Мисля, че всички оценихме зелените места, които имаме, и започнахме да им обръщаме повече внимание.

Търсени са и акумулаторните инструменти – тенденция е да махаме кабелите, което важи и за самото пазаруване, което става все повече онлайн и през телефона.

Поради спецификата на нашите продукти, изчерпателното им описание е важно, за да могат клиентите да намират по-лесно точно това, което им трябва; заедно с това те ценят коректното отношение, търсят гъвкави опции за плащане и разнообразие.

Кои от услугите, които платформата предлага на Marketplace търговците, намирате за вас лично като особено полезни?

Работата с eMAG Marketplace ни помогна да структурираме бизнеса си, като спазваме техните стандарти, стъпваме на опита им и се учим. Те със сигурност си разбират от работата, затова следваме препоръките им и се стремим да интегрираме всички нововъведения, които предлагат.

eCREDIT например – опцията клиентите да пазаруват на удобни за тях вноски след онлайн одобрение – е особено полезна услуга за нас, тъй като стимулира продажбата на по-скъпи продукти.

Когато миналата година драстично увеличихме броя на предлаганите артикули, се възползвахме от възможностите на платформата за популяризиране и включване в различни промоционални кампании. Така бързо и ефективно започнахме да реализираме продажби на новите продукти.

Имате ли съвети към търговците, които тепърва се присъединяват към платформата?

Да се възползват пълноценно, с помощта на eMAG Marketplace, от огромните възможности, които дава електронната търговия. Да предлагат разнообразно портфолио от продукти и да се включват активно в кампаниите на платформата, чрез които се привличат нови клиенти.

Добре е да имате ясно формулирана стратегия за развиване на бизнеса си – изготвянето ѝ се улеснява от множеството инструменти за преглед и анализ в eMAG Marketplace. С тях може да проследите собственото си представяне, да видите кои продукти се търсят най-много, какви са реализациите в различни кампании през годината.

И, разбира се, трябва да си подготвен за много продажби – като наличност, ресурс за обработване. За доброто клиентско изживяване е важен целият процес - от поръчката до доставката.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024