Снимка: © Fiat

Акционерите от PSA (собственик на Peugeot) дадоха „зелена светлина“ за сливането на френската компания с италиано-американската Fiat Chrysler (FCA). Това е една от последните стъпки към успешно приключване на сделката, която ще създаде четвъртия по големина автомобилен производител в света.

Топ инвеститорите с право на двоен глас първи дадоха своето одобрение за сливането. Сред тях са фамилията Пежо, която е най-големият акционер, и китайската Донфън. Всички останали инвеститори от PSA подкрепиха споразумението на отделна среща. 99,85% от тях гласуваха „за“, докато акционерите от FCA все още не са дали своя вот, съобщава Reuters.

Сливането ще създаде компанията Stellantis, която ще разполага с капацитет да произвежда 8,7 милиона автомобила на година. Тя ще бъде четвъртата по големина в света – след Volkswagen, Toyota и Renault-Nissan.

По последни данни - годишните приходи от продажби на Toyota преди пандемията са 280 млрд. долара, на Volkswagen – 275 млрд., а трети са Daimler със 189 млрд. Приходите на Fiat-Chrysler бяха 121 млрд. долара, а на PSA - 84 млрд.

Сливането бе одобрено от антимонополния европейски регулатор през декември 2020. То е от жизненоважно значение за оцеляването както на Fiat, така и на PSA. „Двете групи са изправени пред огромни технологични и стратегически предизвикателства и пред унищожителните последствия от пандемията Covid-19“, каза Джулиано Ночи - професор по стратегически анализи в Политехническия университет в Милано.

Новата компания Stellantis ще разполага с 14 различни марки. Сред тях са Fiat, Chrysler, Maserati, Jeep, Dodge, Alfa Romeo, Lancia и Ram от FCA. От страната на PSA това са Peugeot, Citroen, Opel и DS.

Властта ще е в ръцете на PSA, тъй като изпълнителният директор Карлос Таварес ще изпълнява същата функция в Stellantis. Той ще има решаващият глас в 11-членния борд на директорите.

44-годишният Джон Елкан, който е наследник на основателите на Fiat от семейство Анели и най-голям акционер във Fiat Chrysler, ще бъде председател на борда.

Сливането между двете големи компании беше дългогодишна мечта на бившия изпълнителен директор на Fiat Chrysler Серджо Маркионе, който не успя да осъществи сделка преди внезапната си смърт през 2018. Година след това FCA и PSA обявиха своите общи планове за бъдещето, като според неофициалната информация сливането трябва да се случи до края на март 2021 г.

Stellantis ще има над 400 хиляди служители. Целта оттук нататък ще е марките от групата да намалят разходите си за развитие и производство.

Благодарение на обединението, Fiat-Chrysler трябва да засили присъствието си в Европа, а френската група ще има възможност да възвърне позициите си на пазара в САЩ.


Прочетете още:

Ще има ли автомобил с марка Apple: Тайните и разкритията около проект "Titan"

Renault запазва лидерската си позиция: ZOE е най-продаваният електромобил в Европа за 2020


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Techem инвестира 2 млн. лв. в нова смарт система за отчитане

360 сгради в София и над 500 сгради в Пловдив и Плевен ще бъдат оборудвани с новите четци

МЗ потвърди: Наличието на антитела не е достатъчно за издаване на зелен сертификат

ECDC са потвърдили решението си от май и ЕК не обмисля да променя сертификата

Хърватското чудо на Мате Римац: От старото BMW в гаража на баща си до върха на Bugatti

Дете на емигранти от Югославия, днес Римац стои начело на една от най-важните компании за електромобили

Кръщават улица в София на името на Боян Петров

Тя се намира в "Манастирски ливади - Изток"

"Японските Меган и Хари": Принцеса Мако се омъжи за човек от народа и се отказа от кралския си статут

Японците протестират срещу съпруга ѝ и я доведоха до депресивно състояние

КС по делото за статута на транссексуалните хора: В конституцията полът е само биологичен

Могат ли транссексуалните хора да сменят пола в личните си документи?