Една от целите на Стийв Джобс бе Apple да създаде свой електромобил. Големият технологичен гигант започна подобен проект още преди шест години, но оттогава насам „Titan“ е забулен в тайна. Широката общественост няма представа какво се случва във фабриките на компанията, но източници на Reuters разкриха, че производителят на iPhone си е поставил цел да произведе свой автомобил до 2024 г.

Освен това Apple възнамерява да включи в него собствена батерия, която да е нов вид невиждана технология.

Проект „Titan“ съществува още от 2014, когато компанията започна да гради от нулата, но скоро след това спря разработките, тъй като промени целите си. От 2019 насам обаче се забелязва нов подем, споделиха източниците на агенцията, пожелали анонимност заради факта, че плановете на технологичната фирма не са публични.

Целта на Apple да изгради личен автомобил за масовия пазар е в контраст с големите ѝ конкуренти като Alphabet, която работи по разработка на роботаксита, за да превозва пътници, чрез дъщерното си дружество Waymo.

Основната стратегия на Apple е изградена около дизайн на нова батерия, който може съществено да намали цената на този компонент и да увеличи обхвата на действие на превозното средство, споделя пред Reuters друг източник от компанията, който се е запознал с плановете ѝ. От технологичната фирма все още не са коментирали случая.

Производството на собствен автомобил представлява предизвикателство за веригата на доставки дори за Apple, която произвежда стотици милиони електронни устройства всяка година с части от цял свят. На Tesla на Илън Мъск й отне 17 години, преди най-накрая да постигне устойчиви печалби от бизнеса с автомобили.

Но "ако има компания на планетата, която разполага с ресурсите да направи това, вероятно името ѝ е Apple“, казва източник от проект „Titan“. „И все пак - това не е мобилен телефон“.

Все още не е ясно кой ще сглобява автомобила с марка Apple, но най-вероятно производителят на iPhone ще разчита на производствен партньор. Може да има и забавяния, свързани с пандемията от коронавирус, които да изместят началото на производството до 2025 г. След всички тези новини акциите на Apple се повишиха с над 1%.

За батерията на бъдещия автомобил компанията планира да използва уникален дизайн на моноклетка, който да уголеми отделните клетки в батерията и така да освободи място в нея, отстранявайки модулите, които придържат материалите ѝ. Всичко това означава, че автомобилът ще има възможност за по-голям пробег.

Фирмата проучва възможността да използва LFP-батерия – на базата на литиев ферофосфат, тъй като тя има по-малък шанс да прегрее и е по-безопасна от други видове литиево-йонни батерии.

„Тя е на друго ниво“, казва източник, запознат с дизайна. „Чувството ще е като първия път, в който сте видели iPhone“.

През 2015 членът на борда Майки Дрекслър съобщи, че съоснователят на Apple – покойният Стийв Джобс, е имал планове да създаде автомобил, а дискусиите относно цялостната концепция са се водили, когато Tesla Motors дебютира на пазара през 2008 г. Тони Фадел – бившият вицепрезидент на отдела, разработващ iPod, потвърди тези думи – че Джобс е дискутирал плановете за производство на кола точно при появата на оригиналния iPhone.

От шест години проектът се пази в тайна. През май 2018 New York Times съобщи, че Apple са отказали партньорство с BMW, Mercedes-Benz, Nissan, McLaren Automotive и още компании. Технологичният гигант водил преговори и с Magna International Inc, но разговорите пропаданали. В крайна сметка Apple са се съгласили на колаборация с Volkswagen, за да произведат автономен ван, който постепенно да бъде надграден до електромобил.

В същата година бивш служител на компанията е арестуван от ФБР заради това, че е откраднал търговски тайни за проекта на Apple. Тогава проект „Titan“ е оглавен от Дъг Фийлд, който уволнява стотици членове на екипа и започва на чисто.

През 2018 BBC съобщи, че Apple има 66 регистрирани автономни автомобила. Последната информация за проект „Titan“ са закупуването на стартъпа за автономни коли Drive.ai през юни 2019, както и уволняването на повече от 200 души от програмата през същата година.

И така – докато не дойдоха последните новини от източниците на Reuters. „Първата ми реакция беше: „Какво?“, казва икономистът Хал Единс от Capital Investment Counsel – един от инвеститорите в Apple. „Все още не виждам привлекателността на автомобилния бизнес, но може би Apple наблюдават нещата от друга гледна точка“.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Петте книги на 2021 г., които Бил Гейтс препоръчва за четене

От историята на CRISPR до новия роман от автора на "Марсианецът"

Тежка катастрофа край Враца с две жертви и дете в тежко състояние

Семейство загина след сблъсък с тир, влязъл в насрещното

Преговорите за новата власт: Какво предлагат партиите в сектори "Национална сигурност" и "Спорт"

Четирите преговарящи партии продължават с дискусиите в отделните панели

House of Gucci: Този път не се роди звезда

Филмът с Лейди Гага разочарова, а обещаваше да е заглавието на годината

България отива на Евровизия 2022 с вокалиста на "Rainbow" Рони Ромеро

Групата Intelligent Music Project ще ни представлява в Торино с рок парче, песента им съвсем скоро ще бъде представена пред публиката

НСлС: Открито е тялото на 45-а жертва от катастрофата на АМ "Струма"

Отхвърлена е версията за още един спасен човек

Нов мутирал вариант на SARS-CoV-2 притесни света: Какво знаем за B.1.1.529

СЗО свика спешно заседание, Европа вече се затваря за южноафриканските страни