По-дълга блокада, повече време за сериали: Как Netflix се възползва от пандемията Снимка: © Getty Images

Компанията за видео услуги Netflix е привлякла два пъти повече потребители от предварителните прогнози за първото тримесечие на 2020 г. Най-голямата стрийминг платформа в света предричаше, че ще добави 7 милиона нови зрители чрез платените си абонаменти, но резултатът от доклада за периода януари – март сочи ръст с 15,8 милиона, пише „Ройтерс“.

Netflix съобщава, че този успех се дължи на наложените мерки за социална изолация в световен мащаб. Както знаете, заради пандемията от Covid-19, почти всички правителства наложиха частични или почти пълни забрани да се излиза навън. От компанията обаче признават, че очакват по-слаба втора половина от годината, тъй като е вероятно мерките на властите по света да бъдат смекчени и хората отново да могат да прекарват повече време навън.

Към момента стрийминг платформата има 182,9 милиона потребители, които плащат месечна такса, за да гледат филми и сериали.

Общите приходи на Netflix са се увеличили от 4,52 милиарда долара до 5,77 млрд.за първото тримесечие на 2020 г. Това е с малко над очаквания ръст на анализаторите, които предвидиха 5,76 млрд. долара.

Компанията предупреди, че очаква по-малко нови абонати от юли до декември. Директорите съобщават, че много хора, за които е било предвидено да се включат тогава, вече са платили за услугата. „Очакваме гледаемостта да намалее и ръстът на абонаментите да се снижи, когато затварянето вкъщи приключи“, съобщи Netflix в писмо до акционерите.

Компанията е сред малкото бизнеси, които извличат дивиденти от решенията на правителството на САЩ, което през март наложи мерки за социална дистанция за справяне с разпространението на пандемията. Докато индексът S&P 500 падна с 19% в сравнение с рекордния си ръст на 19 февруари, Netflix отбеляза ръст с 11% от този ден до края на тримесечието.

За настоящото тримесечие, което започна през април, стрийминг платформата очаква 7,5 милиона нови абонати, макар директорите да обявиха, че това са предимно „догадки“. Анализатори от FactSet казват, че тази цифра ще бъде 3,8 милиона души.

Главният анализатор в сайта Investing.com Харис Анвар споделя, че резултатите на Netflix показват, че тя е „най-добрата стока“, свързана с мотото „остани вкъщи“.

„Няма гаранция, че глобална рецесия и увеличена конкуренция няма да ударят по Netflix в последната част от годината. Има много малко яснота, дадена от компанията за бъдещето“, каза той.

От стрийминг платформата обявиха, че преустановяването на снимачните процеси на филми и сериали по света временно е дало на компанията шанса да спести средства, а през второто тримесечие влиянието на този фактор ще бъде „умерен“.

„Повечето програми за 2020 и много от тези за 2021 вече са били заснети и биват довършвани дистанционно като пост-продукции“, съобщи директорът по съдържанието Тед Сарандос, цитиран от „Ройтерс“. „Не очакваме да променяме програмата много, определено не и през 2020“.

За току-що изминалото тримесечие цените на акциите на стрийминг платформата не достигнаха очакванията на анализаторите. Компанията обяви, че една акция се продава за 1,57 долара, а очакванията бяха 1,65.

През настоящото тримесечие най-големият хит на Netflix се оказа документалната поредица „Tiger King“, която разказва за живота на екстравагантния собственик на зоопарк за диви животни Джо Екзотик от Оклахома. Риалити шоуто „Любовта е сляпа“ и новият сезон на трилъра на испански език „Money Heist“ също са сред големите сензации.

Що се отнася до САЩ, използването на стрийминг платформи се увеличи, а Netflix вече има сериозна конкуренция в лицето на Disney + - новата платформа на Walt Disney. Това обаче накара Netflix да увеличи потреблението на услугите си отвъд Океана.

Най-голям брой нови абонати са регистрирани в Европа. В периода януари-март 4,4 милиона европейци са станали потребители на най-голямата стрийминг компания.

Иначе в САЩ проблемите на Netflix се зараждат от факта, че месечната такса за най-популярния план е 13 долара, докато тази на Disney+ е почти двойно по-малка – 7 долара. От Netflix съобщиха, че не планират да увеличават цените на абонаментите вследствие на пандемията.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024