Този уикенд Никола Цолов прави големия си дебют във Формула 2. Това ще е най-високото постижение в историята на българския автомобилизъм.
Историческият момент ще е на пистата „Лусайл“ по време на Гран При на Катар, а предизвикателството пред Цолов е огромно.
Защо сега?
Цолов трябваше да направи дебюта си през следващия сезон, но преди малко повече от месец стана ясно, че че Пепе Марти ще се съсредоточи върху Формула Е и няма шансове за място в топ 3 в крайното класиране за сезона. Отсъствието му освободи пилотско място в отбора на “Campos”.
Макар и напрежението сега да е по-голямо, за Никола новината е хубава - колкото по-бързо започне във Формула 2, толкова по-добре.
Той направи тестове с предишното поколение болиди във Формула 2 и знае какво го очаква, но тук вече говорим за по-бързи и по-тежки коли, по-сложна стратегия и по-опити съперници.
„Да карам последните два кръга във Формула 2 този сезон е нещо, което въобще не съм го очаквал, както и че е възможно, дори след като завърших сезона. Но съм много щастлив, че се отвори тази възможност и сега мога да науча възможно най-много на две писти, които не познавам“, сподели Никола Цолов.
"Предполагам, че ще бъде малко по-различно от тестовата кола, но нямам търпение реално вече започна и да разбера какво се случва вътре в колата", добави той.
Разликата между Формула 2 и Формула 3
Във Формула 2 надпреварата е с едноместни болиди, но значително по-мощни (с турбо, 620 к.с.), отколкото във Формула 3 (без турбо, 370 к.с.).
Минималното тегло с пилота е 795 кг.
Най-високата скорост е 335 км/ч – с аеро пакета за „Монца“ и използване на DRS системата. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 2,9 секунди, а от 0 до 200 км/ч – за 6,6 секунди.
Страничните натоварвания върху пилота в завоите също са по-големи – те достигат до 3,9 G, а максималното натоварване при спиране е 3,5 G.
Работата със спирачките излиза на преден план - те са карбонови и са дело на Carbone Industry, а за пилотите това означава, че трябва да се грижат спирачките винаги да са в оптималния температурен прозорец.

Много важна е и перфектната обратна връзка към инженерите на отборите - пилотите трябва да имат много повече знания и да работят с много повече информация.
На пистата в Катар Цолов ще може да изпозлва едно от най-силните си качества - запазването на гумите и пълноценното им оползотворяване.
“В момента, в който разбрахме, че ще имам стартове във Формула 2, започнах да тренирам по-усилено отвсякога. Хубаво е да започна с такова състезание, понеже всичко след това се очаква да е по-лесно. Мисля, че съм добре подготвен и не би трябвало да имам проблеми“, коментира българският пилот.

Формула 2 се доближава и в по-голяма степен до Формула 1 и заради по-сложните стратегии по време на надпреварите. Пилотите са някои от най-бързите в света, имат изграден стил за атака и защита и всеки дребен детайл прави разликата.
За Никола предстои спринтово състезание в събота от 18:20 часа, а основното състезание е в неделя от 14:00 часа, като ще бъде предавано по Diema Sport 3.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: