Близо 80% от потребителите в България биха използвали 5G, а основен фактор за тази тяхна нагласа е покритието на мрежата.
Това показват обобщените данни от социологическо проучване, проведено в края на юли 2021 г. от „Прагматика“, по задание на Vivacom.
Скоростта беше определящият критерий за оценка на качеството на предишното поколение 4G мрежи, докато водещият фактор за 5G е покритието, както смятат 66% от анкетираните. За тях „покритие“ не е термин, чиито граници стигат само до големите градове, но и до малките населени места и курорти.
Обяснението за търсене на по-голямо покритие е това е, че „българските потребители като цяло са удовлетворени от скоростта на 4G мрежите и от следващото поколение основно търсят сигурност и стабилност на връзката, независимо от мястото, където се намират“, казва Диньо Маджаров - управител на агенция „Прагматика“.
79% от потребителите биха използвали 5G технологията в ежедневието си, ако е достъпна за тях. Към момента обаче разпространението на 5G в България е ниско - едва 11% от респондентите са се срещали с технологията или са я използвали.
Видът на мрежовата технология - 5G C-band или DSS - е фактор за едва 4% от анкетираните. В отговорите си 96% от хората посочват, че не правят разлика, а ги интересува „удовлетворителния резултат по отношение на покритие, скорост и стабилност на мрежите“, както и новата 5G технология да се предлага във всички досегашни пакети, без да има увеличаване на цената.
61% от респондентите изразяват опасения, че 5G ще увеличи месечната им такса и че ще трябва да плащат отделно за новата технология.
Интересни са резултатите за топ 3 приложения на 5G в ежедневието на потребителите. 53% от тях казват, че основно ще използват мрежата за търсене на актуална информация, достъпът до социални мрежи е на второ място с 50%, а 49 на сто от респондентите биха гледали видеа онлайн, благодарение на новата технология. Най-малък процент от анкетираните ще прилагат новото поколение за стриймване и качване на видео съдържание - 14%.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: