Ръководството на ИСУЛ, където се намира единственото детско онкохематологично отделение в София, отрече топлата вода в него да била спирана умишлено и определи обвинението като "чудовищно".
"Обвинението, че умишлено е спирана топлата вода на Клиниката по детска клинична хематология и онкология е чудовищно и не отговаря на истината," се казва в позицията на лечебното заведение.
"Това е удар към цялата болница, чиито специалисти денонощно се грижат за здравето на само на децата с онкохематологични заболявания, но и на всички пациенти в нея," се казва още в съобщението от болницата до медиите.
От ИСУЛ обаче не отричат, че има проблем с подаването на топлата вода в отделението, заради който са започнали ремонт на инсталацията.
Според тях пациентите и родителите трябвало да изчакват да се източи водата, която е в тръбите, тъй като тръбопроводът е много дълъг, а детската онкохематология е в най-отдалечената точка на сградата.
Тя строена преди 87 години и водопроводната система е направена по стара технология
"За да стигне от точка А до точка Б, водата изминава дълъг път. В новите сгради този проблем се избягва, като се изграждат рециркулационни тръби, за да може водата да циркулира в тях непрекъснато", пише в съобщението.
От лечебното заведение казват също и че още преди няколко месеца са "предприели действия да се добави рециркулационна тръба към Клиниката по детска клинична хематология и онкология".
Целта на ремонта е топлата вода да протича веднага след пускането на чешмите - но този проект все още не е завършен. Според ИСУЛ било "въпрос на кратък срок"
През лятото е имало и действителни проблеми с подаването на топлата вода, поради което са сменени стари кранове, се казва в съобщение до медиите.
За това, че отделението, където се лекуват най-тежките детски случаи, работи на примитивни условия съобщи майката на Даная Ани Стоянова с публикация във "Фейсбук".
Официалната позиция на болницата не дава отговор на въпроса как от чешмите в отделението потече гореща вода часове след публичния скандал.
Преди това, в отговор на питане от "Булевард България", от лечебното заведение обясниха, че предвид създалата се ситуация, всички са пуснали чешмите и затова са източили водата по-бързо.
След проверка, назначена от Министерството на здравеопазването, и информация, представена от „Топлофикация София”, се разбра, че клиниката се топлозахранва от абонатна станция, която се намира в основната сграда на болницата. На станцията е монтирана система за мониторинг и управление на топлоподаването от външна фирма. Проведена е консултация със специалист-инженер, който е представил становище и чертежна схема за изграждане на циркулационен кръг и помпа от абонатната станция до най-близкия вертикален кран, с цел преодоляване на голямата дистанция от абонатната станция до клиниката, съобщиха от МЗ. И добавят, че представители на специализирана фирма ще проведат среща с ръководството на лечебното заведение, за да се сключи договор за спешен ремонт на системата.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: