Рекламна кампания на американския бранд за дънкови облекла American Eagle с участието на актрисата Сидни Суини предизвика вълна от критики в социалните мрежи.
В едно от видеата, публикувани от American Eagle в Instagram, Суини стои пред плакат със собственото си изображение и надпис „Sydney Sweeney has great genes“ („Сидни Суини има страхотни гени“). Във видеото думата „genes“ (гени) е зачеркната и заменена с jeans“ (дънки).
В друго видео от кампанията Суини казва: „Гените се предават от родители на деца и често определят черти като цвят на косата, личност и дори цвят на очите. Моите дънки са сини.“
Самата Суини е руса със сини очи и някои потребители виждат кодирана препратка към евгениката и превъзходството на бялата раса.
Други обръщат внимание, че е странен изборът на руса, синеока, бяла жена за лице на кампания, фокусирана върху "перфектни гени", особено с оглед на настоящата политическа ситуация в Америка, където една от водещите теми за администрацията на Доналд Тръмп е да премахне инициативите, свързани с разнообразието, равенството и приобщаването (DEI).
Друг коментар гласи: "Това е прикрит сигнал към възхода на консерватизма в тази страна“. „Думите, които използваме, никога не са случайни. За American Eagle да кажат, че Сидни Суини има добри гени, не е инцидент,“ пише протребител.
Към момента няма коментар нито от страна на Суини, нито от американския бранд за дънки по повод твърденията, че кампанията включва намек за превъзходството на бялата раса.
В официалното прессъобщение за сътрудничеството си с американската актриса American Eagle описва кампанията „Sydney Sweeney Has Great Jeans“ като „завръщане към класическия деним".
Компанията добавя, че „момичешкият чар и енергията на Суини, в комбинация със способността ѝ да не се приема твърде насериозно, са отличителните черти на тази смела, игрива кампания.“ American Eagle пуска и нов модел дънки – „The Sydney Jean“, създаден в сътрудничество със Суини.
Дънките са украсени с пеперуда на задния джоб, която, според бранда, символизира осведомеността за домашното насилие – кауза, към която Сидни е силно ангажирана.
Според заявките на марката „100% от приходите от продажбата на The Sydney Jean ще бъдат дарени на неправителствена организация, която предлага психологическа подкрепа за хора в нужда.
Кампанията на American Eagle не е първият случай, в който Суини се оказва въвлечена в скандал. През 2022 г. като онлайн се появиха снимки от празненство за рождения ден на майка ѝ, на които някои от гостите носят шапки, напомнящи тези със слогана на Тръмп „Да направим Америка отново велика“ (MAGA).
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: