"Получихте това рекламно съобщение, защото обичате k-pop и сте инженерен химик по професия. Тази реклама използва локацията на устройството ви и знае, че се намирате в Берлин. Знае, че имате новородено бебе. И че наскоро сте сменили жилището си. И че напоследък много силно се интересувате от следродилни упражнения". 

"Получихте това рекламно съобщение, защото сте учител, но по-важното е, че сте зодия Лъв (и нямате приятелка). Тази реклама използва локацията на устройството ви и знае, че сте в Москва. Вие харесвате комедийните скечове, а тази реклама мисли, че обичате да се обличате като жена". 


Това е само едно от рекламните съобщения, които потребители на Instagram трябваше да видят в последните дни, докато разглеждат снимки и клипове в приложението. 

Посланията показват толкова задълбочена информация за живота, интересите и местоположението на конкретните абонати, че изглеждат плашещо. Представляват съвсем семпло изображение на текст върху тъмносин фон, а в долния десен ъгъл стои логото на Signal. 

Приложението за криптиран чат е доста добре познато на хората, които обръщат специално внимание на защитата на личните си данни и комуникацията си.  През януари 2021 г. - в разгара на скандалите около новите условия за ползване на WhatsApp - Илон Мъск предизвика рекорден прилив на нови потребители към Signal само с един туит. 

Сега компанията реши да направи още по-силен ход, като използва най-силното оръжие на Facebook и го обърна срещу самата социална мрежа. 

Идеята на Signal беше да покаже на потребителите на едно от най-популярните приложения на Facebook - Instagram - колко детайлни и интимни данни за конкретни хора се използват от платформата за привличането на рекламодатели и генерирането на приходи от тази дейност. 

В разнообразните варианти на кампанията е използвана информация за професията, образованието, интересите, хобитата, местоположението, семейния статус, сексуалната ориентация и др.  

"Компании като Facebook не създават технологии за вас - те създават технологии за вашите данни. Събират всичко, до което получат достъп през Facebook, Instagram и WhatsApp, за да продават видимост към живота на хората. Това не е тайна, но повечето хора не виждат ясно пълната картина, която е затъмнена от сложни, непрозрачни системи и условия с дребен шрифт, създадени така, че да не им се обръща внимание", пишат хората зад Signal в своя позиция. 

"Искахме да използваме същите инструменти, за да посочим директно как работят повечето от тези технологии. Искахме да си купим малко реклами в Instagram".

Signal разработва няколко различни версии на рекламата си, така че да покаже на потребителите какви лични данни събира Facebook и защо продава достъпа до тях. 

Платформата на Facebook обаче блокира акаунта на Signal в рекламната си платформа при опита за пускане на кампанията - поне така твърдят от чат-приложението.

Първоначално FB публикуваха опровержение на твърдението, че акаунтът на Signal е спрян. Говорител на социалната мрежа казва, че "ако Signal бяха опитали да пуснат тези реклами, няколко от тях щяха да бъдат отказани, защото нашата рекламна политика забранява послания, в които се твърди, че потребителят има конкретно медицинско състояние или сексуални предпочитания. Но самото публикуване на рекламата не е било тяхната цел - идеята е била да се привлече публично внимание". 

Това опровержение беше отхвърлено от Signal, които споделиха снимки от профила си в платформата на Facebook, където се вижда, че е наложено ограничение за ползването му. 

"Facebook е повече от съгласна да продава достъп до живота на хората - освен ако по този начин хората не разбират как са използвани личните им данни. Прозрачността относно рекламната експлоатация на данните за хората явно е достатъчна причина за блокирането ни. В света на Facebook единственото допустимо използване на платформата им е за прикриване на това, което се прави с аудиторията", пишат още те. 



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Нинова нарече министерския си пост "спекулация" и отложи пленума на БСП

Оказва се, че коалиционното споразумение не било напълно готово

Даниел Лорер: Никой не искаше здравното министерство, ПП ще поеме битката срещу Covid

Той не отрече, че Нинова ще е един от двамата министри на икономиката

"Смъртта на Върджил Абло е травмираща, но това не е смъртта на Louis Vuitton"

Марката отдаде почит на починалия творчески директор с три негови цитата пред магазина в Берлин

ЕК няма да препоръча задължителна ваксинация срещу Covid

Въпреки изявленията на Урсула фон дер Лайен за обмисляне на задължителната имунизация в ЕС

Супер зелен сертификат - новото оръжие на Италия срещу Covid-19

Хората без ваксина и без доказателство за преболедуване се изправят пред нови ограничения

БСП: Имаме бележки по коалиционното споразумение, до довечера ще ги изчистим

Румен Радев отреди на БСП ролята на "силен социален вектор"

Министърът на икономиката освободи тримата назначени от ГЕРБ в борда на ДКК

Рая Каназирева, Радостин Вазов и Диляна Софиянска са освободени след скандала с Караганева

Иван Гешев нямало да позволи на "шепа богоизбрани" да живеят като в Древния Рим

Главният прокурор сравни Кирил Петков със Себастиан Курц