Снимка: © Rockstar

Дан Хаузър, съосновател на Rockstar Games, ще прекрати работата си за студиото на 11 март. Новината бе обявена днес, без да се конкретизира причината за това решение. Официалното изявление на главната организация зад Rockstar Take-Two Interactive бе следното:

"След дълга почивка, започнала в началото на есента на 2019 г., Дан Хаузър, вицепрезидент и творчески директор на Rockstar Games, ще напусне компанията. Изключително благодарни сме за неговия принос. Rockstar Games са създали някои от игрите с най-голям комерсиален успех и най-високи оценки от критиците. Изградили са глобално общество от страстни фенове и изключително талантлив екип, който продължава да работи по настоящи и бъдещи проекти."

Братята Дан и Сам Хаузър създават компанията през 1998 г. заедно с Тери Донован и Джейми Кинг. В следващите две десетилетия Rockstar Games се превръща в едно от най-успешните студиа за видеоигри, а двамата изиграват основна роля в процеса на изграждане този успех, като участват дейно в създаването на историите, персонажите и диалозите в тях. 

През 2009 г. Time Magazine включва братята в списъка си на най-влиятелните личности в света.

Успехите на Rockstar Games 

Поредиците Grand Theft Auto и Red Dead Redemption са сред най-купуваните за всички времена, a студиото е създало и други заглавия като Max Payne, Manhunter и L.A. Noire. 

Последната им игра, Red Dead Redemption 2, бе продадена близо 30 милиона пъти, докато GTA V им донесе рекордните шест милиарда долара със своите 110 милиона продадени копия след излизнаето си през 2013 г. 

Извънредното работно време в студиото 

През 2018 г. по време на изготвянето на Red Dead Redemption 2 Хаузър сподели пред медиите, че с екипа, отговорен за историята и диалозите, са изкарали три поредни 100-часови работни седмици, за да завършат навреме продукта. Това означава, че са работили по 14 часа в продължение на 21 дни.

Изказването повдигна отново въпроса за извънредните часове, които служителите на компанията отделят в офиса. В резултат на това студиот споделят седмица по-късно статистики по темата. Според нея от януари до март 2018 г. средно служителите им са работили по 42.4 часа на седмица, от април до юни по 45.5, а от юли до септември - по 45.8.

Въпреки това Дан Хаузър пояснява в ново интервю пред Kotaku, че въпросните часове, които той споменава, се отнасят само за екип от четири души и от никой друг не се очаква подобно натоварване. За тях тези допълнителни усилия са били плод на собствено желание и страст към проекта. 

Независимо от причината за оттеглянето му обаче, това ще бъде сериозен удар по компанията, която отбеляза спад в цената на акциите си с 5% в деня на обявяването на новината.

Прочети