Българският футболен съюз предизвика пореден скандал. Този път - след като на фланелката на националния отбор сложи огромно лого на хазартна компания.
От организацията представиха новата екипировка, с която националите ще играят, като в дизайна са заложени мотиви от българска шевица, надпис “род, родина, татковина” и емблемата на България.
В рекламното видео се казва, че “от целия славянски народ най-славни били българите” и че от “българския език са първите светци”.
Големият проблем е, че на гърдите има и огромно лого на новия генерален спонсор на БФС - “efbet”.
Именно това предизвика изключително негативни реакции и коменатри в социалните мрежи.
А слагането на хазартна компания като спонсор върху национална фланелка е и абсолютен световен прецедент.
Всичко това идва дни след като се разбра, че футболната база в Бояна вече се казва “efbet Национална футболна база” поне до 2028 година.
“С efbet имаме партньорство относно спонсорство за мъжкия национален отбор, женския национален отбор и наименованието на базата. Това е стратегическо партньорство, подписахме тригодишен договор до 2028 г.”, обяви изпълнителният директор Андрей Петров.
“Работим от година и половина с екипа на efbet. Изключително сме доволни. Те винаги помагат, а сегашните параметри са много по-добри”, похвали се президентът Георги Иванов.
От Българския футболен съюз обаче или не знаят правилата на ФИФА и УЕФА, или умишлено заблуждават феновете.
Според наредбата, засягаща спонсорските договори, фланелките на националните отбори са защитени като символ на национална идентичност, и не могат да бъдат използвани за търговски цели по същия начин, както клубните екипи.
Единствените допустими елементи са: националната емблема, лого на производителя на екипа или юбилейна значка.
Освен морални причини, има и чисто икономически.
Целта е да се защитят глобалните спонсорства на ФИФА и УЕФА с марки като Adidas, Coca-Cola и Visa.
Правилото важи както за официални срещи, така и за приятелски мачове, какъвто е предстоящият на 6 юни между България и Кипър на стадион “Христо Ботев” в Пловдив.
От БФС обаче вече обявиха, че именно в тази контрола “лъвовете” ще са с новата фланелка, а феновете могат да си я купят срещу сумата от 130 лв.
Има обаче тънка уловка.
Тъй като България със сигурност няма да наруши правилата на ФИФА и УЕФА, футболистите ще играят с фланелки без хазартно лого, но феновете няма откъде да си купят такива.
В официалния фен магазин има само “рекламните артикули”, както от БФС определят фланелките с хазартния бранд - нещо, което досега не се е случвало никога.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: