Маркетингът не е просто реклама — той е огледало на обществените настроения. Тази седмица Victoria’s Secret превзе Бруклин с първото си грандиозно ревю от шест години насам — откакто емблематичното шоу на „ангелите“ бе прекратено след лавина от критики и обвинения в сексизъм. Проблемите на компанията се задълбочиха и заради връзките между собственика Лес Уекснър и покойния финансист Джефри Епстийн.
На подиума видяхме Жасмин Тукс, която дефилира (много) бременна, plus-size звездата Ашли Греъм, баскетболната шампионка Ейнджъл Рийз, както и транс модела Алекс Консани. И въпреки разнообразието, посланието беше категорично: Victoria’s Secret отново залага на класическата провокация в умерени граници. Високи токчета, дантели и сатен приковаха погледите.
Кой върна „сексито“ на подиума?
В момента начело на компанията стои Хилари Съпър, новата изпълнителна директорка на марката, която пое управлението през 2023 г. след години на спад в продажбите и имиджов хаос. Съпър нарече предишната „политкоректна“ стратегия — „решение, взето от страх“ и обяви настъпването на новата ера в сексапила, в която женствеността и еротиката няма “да се извиняват” за съществуването си.
Бившата шефка на Savage x Fenty и Anthropologie е известна със способността си да “съживява” проблемни брандове като им придава емоция и смелост. Под нейно ръководство Victoria’s Secret се завръща не просто на подиума, а в съзнанието на хората — с едно ясно послание: жените могат да бъдат едновременно силни и съблазнителни.
Моден спектакъл с ретро блясък
Шоуто в Бруклин беше модерен римейк на златната ера на дефилетата — модни икони, инфлуенсъри и звезди от Холивуд. Сцената беше замислена като смесица между клуб от 2000-та и модерна арт инсталация с пулсираща музика, неон и огромни екрани, които прожектираха архивни кадри от славните години на „ангелите“.
Сред гостите бяха Ким Кардашиян, Зендея, Дуа Липа, Кайли Дженър и Емили Ратайковски, а по подиума освен ветераните на марката преминаха и нови лица — Ана Евенсън, Аман Каур и Лола Чейни. Все олицетворения на „модерното секси“.
В свят, който се люшка между морална свръхчувствителност и носталгията по първите години след 2000-та, Victoria’s Secret очевидно избра да върне старото си лице – с повече самочувствие и по-малко коректност.
Реакциите онлайн не закъсняха и бяха разделени.
В TikTok и Instagram фенове на марката приветстваха завръщането на „старото Victoria’s Secret“. Те го нарекоха го „глътка носталгия“ по златните години на ревютата. Други обаче обвиниха компанията, че прави крачка назад и отново налага недостижими стандарти за женско тяло.
Под хаштага #VSIsBack се разрази истинска буря от коментари.
Критиците припомниха, че именно тази „хиперсексуална“ визия преди години тласна бранда към упадък, след като публиката се отвърна от посланията за перфектно тяло, което привлича като магнит мъжките погледи. Някои анализатори дори определиха завоя като „маркетингова провокация в епоха на умора от коректност“.
Противоречията изглежда, че играят в полза на Victoria’s Secret. Шоуто в Бруклин върна марката в новините и в разговорите в хайлайф средите — нещо, което дълго време ѝ липсваше.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: