Self-help подкастите оглавиха Spotify Wrapped Снимка: © stevenbartlett.com

Дойде това време от годината - Spotify Wrapped официално е навсякъде. Освен традиционния преглед на най-слушаните песни, жанрове, изпълнители и подкасти, тазгодишното издание добавя и няколко напълно нови елемента.

Тази година Wrapped идва с най-много новости досега: почти дузина нови начини да видиш какво и как си слушал през годината. Сред тях е Listening Age - забавна функция, която определя „на колко години звучиш“ според песните, които пускаш най-често.

За първи път Wrapped показва и албумите, към които си се връщал най-много, а Fan Leaderboard ти казва дали си сред най-големите фенове на даден артист.

Има и нови забавни елементи като Top Song Quiz - тест, в който познаваш коя песен е доминирала годината ти. Появяват се и кратки съобщения от създатели на съдържание - включително любими подкаст водещи и автори на аудиокниги. Добавени са и анимации, които показват как любимите ти изпълнители са си разменяли първото място през различните месеци.

Новата функция Listening Archive пък обобщава няколко от най-типичните ти дни на слушане и ги превръща в кратки персонализирани AI „картички“, които можеш да разгледаш и споделиш. Новост е и Wrapped Party - начин да гледаш годишната си музикална история заедно с приятели директно в приложението.

Self-help подкастите превземат класациите

Големият победител във „Wrapped“ на Spotify за 2025 г. се оказа… личностното развитие. Diary of a CEO на Стивън Бартлет изпревари The Joe Rogan Experience и официално стана най-слушаният подкаст във Великобритания - осем години след като предприемачът, инвеститор и автор, познат на широката публика от участието си в Dragons' Den, качи първия епизод с обещанието да говори открито за „огромните жертви“ зад успеха и за баланса между работа и личен живот.

Dragons’ Den е дългогодишна британска телевизионна поредица, водена от Евън Дейвис, в която начинаещи предприемачи представят идеите си пред панел от инвеститори. Форматът произхожда от Япония и от години е един от най-разпознаваемите в Обединеното кралство.

Днес, на 33, Бартлет оглавява класацията на Spotify UK.

Diary of a CEO е само един от множеството подкасти, посветени на self-help, „mindset“ културата и личностното развитие, които отбелязаха ръст и вече заемат една пета от топ 50 в Spotify Wrapped. Сред тях са Begin Again на Дейвина Маккол, Feel Better, Live More на д-р Ранган Чатърджи и On Purpose на Джей Шети.

„Това е истинско доказателство, че днес сме по-отворени от всякога към self-help съдържанието и към идеята да поставяме психичното си благополучие на първо място. Мнозина от нас непрекъснато търсят инструменти и съвети как да се ориентират в съвременния живот. Създадохме пространство, в което хората се чувстват в безопасност.", казва Дейвина Маккол пред The Times.

Роуън Колинсън, ръководител редакционно съдържание на Spotify за Великобритания и Ирландия, споделя: „Днес живеем в много по-честна и открита култура, а подкастите се превърнаха в място, където хората могат да разкрият много повече от себе си. Преди поп звездите и известните личности обикновено даваха интервюта и говореха за нещо съвсем леко — например кои са любимите им бисквити. Сега слушателите очакват и ценят истинската откровеност. Форматът създава близост, която просто не съществуваше преди.“

Тейлър Суифт отново оставя силен отпечатък върху класациите на Spotify Wrapped. Обявяването на новия ѝ албум в подкаста New Heights, воден от годеника ѝ Травис Келси, изстреля шоуто сред глобалния топ 50. Суифт остава и най-слушаната изпълнителка във Великобритания за годината, макар че последният ѝ албум The Life of a Showgirl не успява да влезе в топ 10.

Spotify Wrapped е познато най-вече с това, че превръща годишните навици на слушане в лесни за споделяне обобщения. Проф. Ричард Уитъл от Университета в Салфорд отбелязва пред The Times, че Wrapped влияе върху начина, по който хората слушат музика, и така укрепва позицията на платформата.

„То използва елементи от поведенческите науки - по начина, по който социалните мрежи напомнят за рождени дни - за да поддържа интереса и връщането към приложението. Wrapped показва внимателно подбран моментен кадър от слушателските ни данни и така оформя представата ни за самите нас като слушатели. Мнозина дори променят навиците си през годината, за да си осигурят по-интересен Wrapped следващия път - доказателство колко влиятелна е станала тази функция“, споделя той.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Европрокуратурата разследва ДДС измама за над 13 млн. евро, свързана с България

Шестима българи са арестувани

17:20 - 05.12.2025
Култура

Suede превземат Пловдив с първо шоу у нас през 2026

Органзиаторите на PhilGood 2026 съобщиха още седем участници на феста идното лято

16:07 - 05.12.2025
Важно днес

bTV смени Господин Йовчев като главен оперативен директор

Решението влиза в сила от 1 януари 2026

15:31 - 05.12.2025
Важно днес

Какво ще пише в новия Бюджет 2026, който влиза в Народното събрание в понеделник

Най-спорните точки отпадат, но все още няма публикуван проект

14:57 - 05.12.2025
Бизнес

Сделката на годината: Netflix ще купи Warner Bros и HBO за 83 млрд. долара

Стрийминг гигантът ще придобие филмовото студио и HBO Max

14:54 - 05.12.2025
Коли

Новият Volkswagen T-Roc вече е в България

Новият модел е с по-спортен и изчистен дизайн

14:25 - 05.12.2025
Бизнес

Майка на три деца става шеф на най-голямата криптоборса в света

И Хъ застава начело на "Binance Holdings"

13:02 - 05.12.2025
Здраве

Как технологиите дават спокойствие на възрастни хора и техните семейства

Самотата и социалната изолация = риск за здравето на по-възрастните

12:58 - 05.12.2025
Живот

Легендарното виолетово палто на Джаки Кенеди се продава на търг

Тя се появява пред медиите с култовото палто, когато е бременна в осмия месец с Джон Кенеди-младши

12:03 - 05.12.2025