Главният изпълнителен директор на Renault Лука Де Мео е напът да оглави модния конгломерат Kering, който притежава марки като Gucci, Balenciaga и Yves Saint Laurent.
Френският автомобилен производител съобщи за напускането на Де Мео в неделя, а според няколко източника, сред които Le Figaro, Le Monde и Bloomberg, именно той ще бъде новият главен изпълнителен директор на Kering.
Решението идва в труден за модния гигант, тъй като приходите на Gucci, един от ключовите брандове в портфолиото на Kering, бележат спад от 14% през първото тримесечие на 2025 година и все по-често бива засенчван от конкурентите LVMH и Hermès.
Лука Де Мео изглежда като неочакван, но стратегически избор. Той е индустриален мениджър, чийто опит е изцяло свързан с автомобилния сектор – Fiat, Volkswagen, Seat, а от 2020 г. – Renault. Де Мео пое френската автомобилна компанията в разгара на пандемията и малко след скандалния арест и бягство на предшественика му Карлос Гон. По това време Renault отчиташе сериозни загуби.
За да стабилизира компанията Лука де Мео предприе серия от мерки, сред които мащабно орязване на разходите, което включваше съкращения и намаляване на излишния производствен капацитет. За три години той успя да върне Renault към устойчив ръст, а миналата година автомобилната компания отчете и рекордна оперативна печалба от 4,3 милиарда евро.
Анализатори от Citi определят управлението му като „ключово за възраждането на компанията“.
Ако назначението му начело на Kering стане факт в средата на юли, Лука де Мео ще замени Франсоа-Анри Пино, който ръководи компанията от 20 години.
Акциите на модната компания реагираха положително на очакваната промяна в ръководството, като отбелязаха ръст от 9%, докато Renault загуби 7% на фондовата борса.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: