Няма как да не сте попадали на холивудски филм, в който героите отиват на автокино, за да гледат филм от уюта на автомобила си. Най-често по сюжетна линия може сте виждали двойка, която е среща и се озовава в страстна целувка по някое време или група приятели, която се замеря с пуканки през прозорците на колите си.
Този тип кино става емблема и културен феновен в Америка през 1950 г. Класически пример за това защо автокината са синоним на САЩ от е филмът "Брилянтин" от 1978 г., където Дани (Джон Траволта) и Санди (Оливия Нютън-Джон) гледат от колата си класическия филм на ужасите "Петното" (1958). До края на 50-те години на миналия век над 4000 автомобилни кина са разпръснати из САЩ. Това до голяма степен се дължи на масовата достъпност на автомобилите, което позволява на автосалоните да останат отворени през цялата година.
Общо взето автокиното е открито място с голям екран, до което хората стигат с кола, паркират и гледат филм от нея - публиката чува филма, като настройва радиото на зададена честота.
Mного се зарадвахме, когато разбрахме, че Kaufland България са превърнали паркингите на два от столичните си магазини в автокино. Не сме сигурни коя е по-добрата новина - че можем да отидем на автокино или, че се излъчват над 70 български прожекции, сред които "Случаят Тесла", "Васил", "Шекспир като улично куче", "Игра на доверие“, "Чалга" и още.
Инициативата на българския ритейлър не е случайна. Автокино Kaufland се провежда в рамките на месеца на българското кино. По този начин компанията подкрепя и популяризира подбрани български заглавия, като увеличава достъпа до родното кино.
Автокино месецът започна на 3 юли и продължава до 3 август. Всеки ден от периода има вечерни прожекции, като от понеделник до четвъртък те се провеждат на паркинга на новооткрития Kaufland Горубляне на ул. "Владична ливада“ 2, а от четвъртък до неделя автокино има и на паркинга на Kaufland Крива Река на ул. Ген. Тотлебен 36.
,,Българското кино по нищо не отстъпва на американското или европейското, но често филмите ни не могат да се гледат в големите киносалони 2 седмици след премиерата. Всички сме много забързани и не можем да следим постоянно и да се съобразяваме, кога кой филм излиза, за да не го пропуснем на големия екран. Мисията ни е да дадем по-дълъг живот на българските филми и да ги предоставим по един по интересен и безопасен начин за гледане.", гласи в сайта на инициативата.
Може да следите програмата на Автокино Kaufland и да се сдобиете с билет от тук. Билетите онлайн са по 12 лв., а на място по 14 лв. Имайте предвид, че местата са ограничени до 50-60 автомобила за прожекция.
Всички заглавия на едномесечния автокино фестивал се прожектират на екран с големина 5х10 метра.
Силен, силов, ръбат и много искрен: Захари Карабашлиев за "Шекспир като улично куче"
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: