На Свети Валентин Джошуа Къшнър (брат на зетя на Доналд Тръмп - Джаред Къшнър) обяви през Instagram и Facebook пускането в употреба на своята нова социална мрежа Bedford – Интернет пространство само за теб и любимия човек.
Bedford използва до голяма степен моделът на Snapchat – можеш да комуникираш със събеседника си с текст, снимки или видео. Разликата обаче е, че вместо с цяла група от хора, тук си пишеш само с един.
valentine’s day project 😍 @karliekloss https://t.co/pKRc10ETNN pic.twitter.com/TBQac72cg6
— Joshua Kushner (@JoshuaKushner) February 14, 2020
Къшнър "подарява" приложението на жена си - модела Карли Клос (на снимката), а името Bedford е мястото, на което двамата се сгодяват и по-късно - женят.
Макар това да е промяна в концепцията от по-мащабни социални мрежи като Facebook, големият коз на приложението е друг – по-голямата сигурност в защитата на личните данни на потребителите.
Проблемите със защитата на данните във Facebook стана изключително актуален през последните години.
През 2016 г. Cambridge Analytica използва личните данни на 87 милиона потребители на социалната мрежа, за да се опита да повлияе на избора им преди президентските избори в страната.
Този случай остави черен отпечатък върху компанията и намали доверието, което потребителите имат към нея. Същевременно обаче отвори вратите пред нови сходни проекти. Като Bedford например.
Докато Facebook използва и извлича информация от вашите кореспонденции, в политиката за поверителност на Bradford е обяснено, че всички съобщения (без това, с което е започнат разговорът) са криптирани. Освен това всяко от тях ще бъде изтрито до седем дни от изпращането му, което повишава нивото на сигурност.
Финансовото положение на Bedford изглежда в сигурни ръце. Освен че Джошуа Къшнър е брат на зетя на Доналд Тръмп, той е и син на магната в сектора на недвижимите имоти Чарлс Къшнър. Освен това той е основател на инвестиционната компания Thrive Capital, която през 2018 г. е оценена на 1 милиард долара.
Също като Facebook и Bedford разчита на рекламодатели, за да печели пари. За да изгражда по-добре своите рекламни стратегии, компанията използва Google Analytics и Mixpanel – уеб услуги, които им носят допълнителна информация за начина, по който потребителите използват приложението. Дори и тези данни обаче могат да бъдат спестени по специално описан начин в политиката за поверителност на компанията.
Новите социални мрежи, които не разчитат на реклами, за да се издържат
Bedford не е единственият подобен проект, който се появи в последните месеци. Има и такива, които защитават дори по-добре личните ни данни.
В края на миналата година бивши служители на Facebook откриха Cocoon, където хората могат да си комуникират в малки групи до 12 човека. И тук защитата на данните е на водеща позиция, като липсата на реклами в приложението лишават собствениците от нуждата да предоставят или продават информация за потребителите си на трети лица.
През февруари бе пуснато в употреба и приложението Ikaria, където също, противно на Facebook, рекламите не са водещ източник на средства. Вместо това създателите ѝ се надяват да получават доходи от директния контакт със своите потребители чрез предлагане на допълнителни екстри и абонаменти.
Facebook изглежда непоклатим на върха със своите 2.5 милиарда активни потребители през 2019 г., но проблемите им несъмнено отварят ниша за конкурентите на компанията. По-добрата защита на личните данни и промяната на концепцията с търсене на по-малки общества в сравнение с мащабната мрежа на Зукърбърг обаче със сигурност ще намерят своята аудитория.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: