Технически проблем в облачните услуги на Vivacom е причината за блокирането на системите за платено паркиране в София и Сливен.
Сайтът на вестник "24 часа" също е недостъпен цял ден.
От Vivacom съобщиха, че проблемът е при техен доставчик на облачни услуги и че "има временно затруднение в достъпа до определени услуги, използвани от част от бизнес клиентите на компанията".
Основните мобилни и фискирани услуги на Vivacom не са засегнати и продължават да работят без прекъсване.
Без SMS-и за платено паркиране в София и Сливен
Рано сутринта на 23 септември столичният Център за градска мобилност съобщи, че обработването на SMS-и за платените зони за паркиране е спряно заради "временен технически проблем".
Общинското дружество обяви, че няма да налага санкции на шофьорите, които не са успели да платят през телефоните си в периода на недостъпната услуга.
В Сливен също е спряло обработването на SMS за кратковременно предплатено паркиране заради проблем в платформата Vivacom cloud.
Шофьорите са призовани да плащат на паркоавтомати, през служители на общинската Градска мобилност, с талони или чрез мобилно приложение URBO City.
"24 часа" изчезна за повече от денонощие
Една от най-посещаваните онлайн медии - 24chasa.bg - също се оказа засегната от проблема при Vivacom.
Още 2 ч. след полунощ на 22 септември облачната услуга, която се ползва от сайта, е била изключена.
&В продължение на часове от телекома не успяха да предоставят дори обяснение какво точно се случва. А от късния следобед на 22 септември вината за аварията се прехвърля върху изгорели устройства, които би трябвало във всеки един момент да бъдат подменени. За наше огромно съжаление и до момента техническите проблеми не са отстранени и сайтът на „24 часа“ остава недостъпен", казват още от редакцията, която започна да публикува новините си директно в социалните мрежи.
Позицията на Vivacom
Vivacom публикуваха позиция, в която се извиняват за причиненото неудобство на бизнес клиентите си.
"Работим в тясно сътрудничество с компанията доставчик на облачни услуги, за да бъде установена причината и всички обстоятелства около прекъсването и за да се възстанови пълната функционалност възможно най-бързо. Доставчикът вече е ангажирал технически специалисти, които са изцяло фокусирани върху възстановяването на достъпа до засегнатите услуги и функционалности. Това е основен приоритет и за ръководството на Vivacom, което поддържа постоянна комуникация с бизнес клиентите, засегнати от ситуацията", се казва още в съобщението на телекомуникационния оператор.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: