Светлина, елегантност и характер: новият облик на PEUGEOT 308 И 308 SW

PEUGEOT официално представи новите 308 И 308 SW. Моделите са първите в гамата с осветена емблема - истинска запазена марка на бранда, като бяха показани на специална дигитална премиера.

Акцентът на френския бранд пада на първо място върху стила и визията, но всичко това не идва за сметка на удоволствието от шофирането.

Историята на модела започва още през 2007 г., когато Peugeot лансира първото поколение като наследник на 307.

В годините след това си печели реномето на автомобил, символизиращ баланс между практичност и стил, но вече дава тотално различна заявка - да се превърне в лидер сред премиум ориентираните компактни автомобили.

Екстериор

Широката стойка на 308 е подсилена от изразителните линии, които се простират от началото на калниците до предната част, преминавайки през фаровете.

Трапецовидната форма на долната част на новата броня също придава стабилност на пътя, а страничните въздухозаборници допълват впечатлението за мощ и аеродинамика.

По отношение на последното, от PEUGEOT казват, че моделите са най-аеродинамичните в сегмента. Тази оптимизация спомага за намаляване на разхода на гориво, а при хибридните и електрическите версии - за увеличаване на пробега.

Версията GT стандартно е оборудвана с осветена предна част, която още по-силно подчертава отличителния характер на модела.

Разбира се, присъства и т.нар. светлинен подпис: три броя тънки LED „нокти на лъва“ в предната част, които придават експресивен облик. Същите можем да видим и отзад.

308 е с балансирани пропорции и изключително спортна визия за “C” сегмента. А 308 SW е самостоятелен модел с издължен силует и елегантен заден дизайн.

PEUGEOT 308 и 308 SW във версиите Allure, GT и GT Exclusive са оборудвани с напълно нови диамантено-фрезовани алуминиеви джанти. Те съчетават елегантност, иновация и аеродинамичност – резултат от задълбочената работа на дизайнерския екип на PEUGEOT.

Джантите са налични с размер 17” при версия Allure и 18” при версиите GT и GT Exclusive.

Всички електрически варианти на PEUGEOT 308 и 308 SW се предлагат стандартно с 18-инчови диамантено-фрезовани джанти, независимо от нивото на оборудване.

Версиите Style и Business вече се предлагат с алуминиеви джанти с черно покритие.

Интериор

Той продължава философията на i-Cockpit®, но в още по-модерно издание. Шофьорът е посрещнат от компактен и вече отопляем волан.

Погледът автоматично попада и върху 10-инчовия централен сензорен екран. Архитектурата на таблото е проектирана така, че да освободи максимално пространство за предните пътници.

Висококачествени материали като естествен алуминий и Alcantara® подсилват усещането за комфорт и премиум изработка.

Всички нови PEUGEOT 308 стандартно са оборудвани с цифрово приборно табло и 3D графики (опция за GT и стандарт при GT Exclusive), които допринасят за удоволствието от шофирането чрез елегантност и отлична четливост.

Пет i-Toggles за по-интуитивно управление

Под централния сензорен екран е разположена елегантна черна лента, в която са интегрирани петте i-Toggles. Те позволяват на водача да конфигурира преки пътища към предпочитани функции – климатик, телефонен контакт, радиостанция, навигация до дома и др.

308 SW предлага отлична практичност в ежедневието:

Задните седалки са разделени в съотношение 40/20/40 и могат да се сгъват, директно от багажника.

При версията 308 SW Hybrid (Allure, GT и GT Exclusive) багажното пространство разполага с двоен под, позволяващ оптимално подреждане на товара. Обемът варира от 598 литра до 1487 литра.

Електрическата задна врата улеснява достъпа до багажника, особено когато ръцете ви са заети.

Шофиране

308 се отличават с пъргавина, стабилност и динамика. Шофирането се обогатява от ниската позиция на водача и високото качество на окачването, което ефективно филтрира вибрациите.

Под капака гамата е по-богата от всякога. Базата включва икономичен 1.5-литров дизел със 130 к.с., но истинската иновация идва при хибридните варианти.

Mild-hybrid версията комбинира 1.2-литров бензинов двигател с електрически модул за по-нисък разход и движение само на ток при ниски скорости. Plug-in хибридът предлага близо 200 к.с. системна мощност и до 85 километра пробег в електрически режим, а най-очакваната версия е напълно електрическото E-308.

С мощност 156 к.с., батерия с капацитет 58,4 kWh и пробег над 450 километра по WLTP, тя е готова да конкурира директно електрическите предложения на Volkswagen и Renault.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Бивш охранител от НСО и военен прокурор става зам.-министър на правосъдието

Стоян Лазаров става трети заместник на Георги Георгиев

19:42 - 26.08.2025
Важно днес

Минималната работна заплата ще се вдигне до 1213 лв.

Увеличението е с почти 13%

18:55 - 26.08.2025
Важно днес

Агенцията за обществени поръчки постави под въпрос избора на нова банка на София

Всички поканени да участват в обществената поръчка за обслужваща банка са подали оферти

17:24 - 26.08.2025
Политика

Джуд Лоу играе Путин в "Магьосника от Кремъл". А кой е истинският "магьосник"?

Владислав Сурков е първообразът на героя от новия филм, който ще бъде показан във Венеция

17:07 - 26.08.2025
Технологии

Таблет ли е, лаптоп ли е? Не, това е Galaxy Z Fold7

Galaxy Z Fold7 доказва, че бъдещето на смартфоните е сгъваемо

15:34 - 26.08.2025
Технологии

Враждата на Мъск със Сам Алтман от OpenAI въвлече и Apple в съдебно дело

Мъск съди apple заради интегрирането на chatGPT в iPhone

15:20 - 26.08.2025
Живот

Белезите по ръката на Доналд Тръмп провокираха нови съмнения за здравето му

Кръвоизливи, покрити с грим, привлякоха вниманието на фоторепортерите в няколко поредни появи на Тръмп

15:07 - 26.08.2025
Спорт

Ясно е кои "лъвове" ще спират Ламин Ямал и компания в София

Илиан Илиев обяви списъка с национали

15:06 - 26.08.2025