Светлина, елегантност и характер: новият облик на PEUGEOT 308 И 308 SW

PEUGEOT официално представи новите 308 И 308 SW. Моделите са първите в гамата с осветена емблема - истинска запазена марка на бранда, като бяха показани на специална дигитална премиера.

Акцентът на френския бранд пада на първо място върху стила и визията, но всичко това не идва за сметка на удоволствието от шофирането.

Историята на модела започва още през 2007 г., когато Peugeot лансира първото поколение като наследник на 307.

В годините след това си печели реномето на автомобил, символизиращ баланс между практичност и стил, но вече дава тотално различна заявка - да се превърне в лидер сред премиум ориентираните компактни автомобили.

Екстериор

Широката стойка на 308 е подсилена от изразителните линии, които се простират от началото на калниците до предната част, преминавайки през фаровете.

Трапецовидната форма на долната част на новата броня също придава стабилност на пътя, а страничните въздухозаборници допълват впечатлението за мощ и аеродинамика.

По отношение на последното, от PEUGEOT казват, че моделите са най-аеродинамичните в сегмента. Тази оптимизация спомага за намаляване на разхода на гориво, а при хибридните и електрическите версии - за увеличаване на пробега.

Версията GT стандартно е оборудвана с осветена предна част, която още по-силно подчертава отличителния характер на модела.

Разбира се, присъства и т.нар. светлинен подпис: три броя тънки LED „нокти на лъва“ в предната част, които придават експресивен облик. Същите можем да видим и отзад.

308 е с балансирани пропорции и изключително спортна визия за “C” сегмента. А 308 SW е самостоятелен модел с издължен силует и елегантен заден дизайн.

PEUGEOT 308 и 308 SW във версиите Allure, GT и GT Exclusive са оборудвани с напълно нови диамантено-фрезовани алуминиеви джанти. Те съчетават елегантност, иновация и аеродинамичност – резултат от задълбочената работа на дизайнерския екип на PEUGEOT.

Джантите са налични с размер 17” при версия Allure и 18” при версиите GT и GT Exclusive.

Всички електрически варианти на PEUGEOT 308 и 308 SW се предлагат стандартно с 18-инчови диамантено-фрезовани джанти, независимо от нивото на оборудване.

Версиите Style и Business вече се предлагат с алуминиеви джанти с черно покритие.

Интериор

Той продължава философията на i-Cockpit®, но в още по-модерно издание. Шофьорът е посрещнат от компактен и вече отопляем волан.

Погледът автоматично попада и върху 10-инчовия централен сензорен екран. Архитектурата на таблото е проектирана така, че да освободи максимално пространство за предните пътници.

Висококачествени материали като естествен алуминий и Alcantara® подсилват усещането за комфорт и премиум изработка.

Всички нови PEUGEOT 308 стандартно са оборудвани с цифрово приборно табло и 3D графики (опция за GT и стандарт при GT Exclusive), които допринасят за удоволствието от шофирането чрез елегантност и отлична четливост.

Пет i-Toggles за по-интуитивно управление

Под централния сензорен екран е разположена елегантна черна лента, в която са интегрирани петте i-Toggles. Те позволяват на водача да конфигурира преки пътища към предпочитани функции – климатик, телефонен контакт, радиостанция, навигация до дома и др.

308 SW предлага отлична практичност в ежедневието:

Задните седалки са разделени в съотношение 40/20/40 и могат да се сгъват, директно от багажника.

При версията 308 SW Hybrid (Allure, GT и GT Exclusive) багажното пространство разполага с двоен под, позволяващ оптимално подреждане на товара. Обемът варира от 598 литра до 1487 литра.

Електрическата задна врата улеснява достъпа до багажника, особено когато ръцете ви са заети.

Шофиране

308 се отличават с пъргавина, стабилност и динамика. Шофирането се обогатява от ниската позиция на водача и високото качество на окачването, което ефективно филтрира вибрациите.

Под капака гамата е по-богата от всякога. Базата включва икономичен 1.5-литров дизел със 130 к.с., но истинската иновация идва при хибридните варианти.

Mild-hybrid версията комбинира 1.2-литров бензинов двигател с електрически модул за по-нисък разход и движение само на ток при ниски скорости. Plug-in хибридът предлага близо 200 к.с. системна мощност и до 85 километра пробег в електрически режим, а най-очакваната версия е напълно електрическото E-308.

С мощност 156 к.с., батерия с капацитет 58,4 kWh и пробег над 450 километра по WLTP, тя е готова да конкурира директно електрическите предложения на Volkswagen и Renault.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Галина Захарова защити независимостта на съда, след като бащата на Сияна ѝ поиска оставката

„В нито едно цивилизовано общество няма алтернатива на съда. Другото е хаос и саморазправа"

16:06 - 21.11.2025
Бизнес

"Филип Морис България" представи още една бездимна алтернатива за пълнолетните пушачи

Никотиновите паучове ZYN вече са и на българския пазар

15:40 - 21.11.2025
Живот

Къде изчезна Кевин Спейси? Пее в пианобар в Кипър, докато чака Скорсезе да го покани отново в Холивуд

Билетите за шоуто му започват от 250 долара и стигат до 1200 долара

14:39 - 21.11.2025
Важно днес

Съдията по делото "Коцев" във Варна беше избран пред медиите

Очаква се бързо решение по исканията за промяна на мярката за неотклонение на кмета

13:49 - 21.11.2025
Важно днес

Компания от Абу Даби има интерес към активите на „Лукойл“

IHC е сред потенциалните купувачи на активи за 22 млрд. долара, включително рафинерията в Бургас

12:49 - 21.11.2025
Важно днес

Асен Василев: Разходите за МВР, съд и прокуратура са повече от всички корпоративни данъци за 2026 г.

Теменужка Петкова контраатакува ПП: "Всички разходи са на база на закони, приети по ваше време"

12:27 - 21.11.2025
Бизнес

Елина Халонен, изследовател на човешкото поведение: Жените не са емоционални потребители, те мислят под натиск

„Ирационалните“ решения често са напълно логични в своя контекст

11:46 - 21.11.2025
Живот

Най-добрите университети в България за 2025 г.: Рейтингът по специалности

Софийският университет остава лидер във висшето образование в България

11:34 - 21.11.2025