Tesla се поддава на клишето и ще пробва „малко реклама“ Снимка: © Getty Images

Илон Мъск заяви, че Tesla ще опита да пусне „малко реклама“ за своите електромобили, което е сериозна промяна компанията, която за двете си десетилетия съществуване целенасочено се стреми да избягва традиционния маркетинг.

„Ще опитаме малко реклама и ще видим как ще се получи“, каза главният изпълнителен директор на производителя тази седмица по време на годишната среща на акционерите на Tesla в отговор на въпрос на инвеститор.

Tesla отдавна се гордее, че продава автомобилите си на принципа „от уста на уста“ сред своите фенове. Тя е изградила страхотна марка, без да плаща за телевизионни, радио или печатни реклами. Стратегията ѝ е коренно различна от тази на автомобилната индустрия като цяло, чиито представители имат може би най-големите разходи за такъв тип позициониране.

През последните години обаче Tesla увеличи производството за масовата аудитория и някои от феновете и акционерите в компанията изглеждат разочаровани от липсата на яснота с характеристиките на бранда. В последващо интервю в Twitter Spaces с Дейвид Фабер от CNBC Мъск добави, че Tesla би е заинтересувала от пускането на реклами, които са информативни, естетически приятни и красиви.

Запитан за повече подробности, той каза: „Току-що се съгласих с това; нямам оформена стратегия.“

Най-високо оценяваният автомобилен производител в света разраства агресивно производството си, тъй като в условията на слаба икономика дава приоритет на ръста на продажбите пред печалбата. Стремежът на главния изпълнителен директор е компанията да продаде 20 милиона електромобила през 2030 г.

В последно време компанията не щади средства и усилия, за да рарзиши производството в заводите си в Берлин и Остин. Планира да открие и гигазавод в Мексико, за да постигне планираното си разрастване в световен мащаб. Tesla е пионер в електрическата мобилност, но през последните години среща все по-сериозна конкуренция. Вече всички водещи брандове са се насочили към нишата на електромобилите и пред потребителите се отварят възможности за разнообразен избор.

Мъск отговаряше на въпроси повече от час по време на двете събития, в които акцентира върху автономните технологии на Tesla, каза, че според него работата от вкъщи е „морално погрешна“ и сподели мнение, че Китай може да окупира Тайван.

Мъск, който от години обещава, че усилията на Tesla за „пълно самоуправление“ скоро ще позволят на собствениците да отдават автомобилите си под наем в автопарк от роботаксита, печелейки пари. Той заяви, че технологията трябва да бъде налична тази година.

Междувременно Мъск призна, че рекламният сегмент в Twitter изпитва проблеми. В интервюто той каза, че наскоро платформата е загубил 40 млн. долара, след като „двама доста големи рекламодатели“ са били разстроени, когато рекламите им са били проверени и обявени за подвеждащи от Community Notes (краудсорсинг функция за проверка на факти в туитове, включително реклами).

Отдръпването на рекламодателите може би стои и зад решението му да избере точно Линда Якарино, бивш ръководител на рекламния отдел в NBCUniversal, да го замени като главен изпълнителен директор на Twitter, докато той се фокусира върху по-техническите аспекти на платформата. Откакто пое компанията, Мъск продължава да пише туитове, някои от които силно противоречиви, и не дава признаци, че е готов да спре.

„Ще казвам това, което искам, и ако последицата от това е загуба на пари, така да бъде“, каза милиардерът пред Фабер.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Не били 125%, а 145%: Тръмп пак вдигна митата за Китай

Ново 20 от Белия дом

19:03 - 10.04.2025
Бизнес

Prada придобива Versace в най-голямата модна сделка за 2025 г.

Сделката за 1,375 милиарда долара обединява две от най-емблематичните италиански модни къщи

18:06 - 10.04.2025
Важно днес

"Коалицията на желаещите" събра министрите на отбраната. България прати заместник

Военният министър Атанас Запрянов е пропуснал срещата с колегите си от "коалицията на желаещите"

17:45 - 10.04.2025
Бизнес

Уолстрийт отново отвори на червено, след като други пазари по света отчетоха ръст след обрата с митата (Обновена)

Останалите пазари по света отчетоха ръст след обрата на Тръмп с митата

17:15 - 10.04.2025
Важно днес

Съюзът на Христо Мутафчиев обвини Мариан Бачев, че "превръща България в културната пустиня на Европа"

Организацията обвинява министъра на културата "бездействие" в първите сто дни

16:19 - 10.04.2025
Важно днес

ЕС замразява ответните мита срещу САЩ за 90 дни

Решението идва след внезапното отстъпление на Доналд Тръмп, който спря повишаването на митата за европейския внос

16:06 - 10.04.2025
Политика

Синът на Стилиян Петров става кандидат на партията на Найджъл Фараж

Стилиян Петров-младши изненадващо влиза в политиката във Великобритания

15:28 - 10.04.2025
Важно днес

Втори съд отхвърли иска на "Лев инс" за 1 млн. лв. срещу "Медиапул"

Дарители събраха сумата за съдебните разноски на сайта

13:07 - 10.04.2025