Tesla се поддава на клишето и ще пробва „малко реклама“ Снимка: © Getty Images

Илон Мъск заяви, че Tesla ще опита да пусне „малко реклама“ за своите електромобили, което е сериозна промяна компанията, която за двете си десетилетия съществуване целенасочено се стреми да избягва традиционния маркетинг.

„Ще опитаме малко реклама и ще видим как ще се получи“, каза главният изпълнителен директор на производителя тази седмица по време на годишната среща на акционерите на Tesla в отговор на въпрос на инвеститор.

Tesla отдавна се гордее, че продава автомобилите си на принципа „от уста на уста“ сред своите фенове. Тя е изградила страхотна марка, без да плаща за телевизионни, радио или печатни реклами. Стратегията ѝ е коренно различна от тази на автомобилната индустрия като цяло, чиито представители имат може би най-големите разходи за такъв тип позициониране.

През последните години обаче Tesla увеличи производството за масовата аудитория и някои от феновете и акционерите в компанията изглеждат разочаровани от липсата на яснота с характеристиките на бранда. В последващо интервю в Twitter Spaces с Дейвид Фабер от CNBC Мъск добави, че Tesla би е заинтересувала от пускането на реклами, които са информативни, естетически приятни и красиви.

Запитан за повече подробности, той каза: „Току-що се съгласих с това; нямам оформена стратегия.“

Най-високо оценяваният автомобилен производител в света разраства агресивно производството си, тъй като в условията на слаба икономика дава приоритет на ръста на продажбите пред печалбата. Стремежът на главния изпълнителен директор е компанията да продаде 20 милиона електромобила през 2030 г.

В последно време компанията не щади средства и усилия, за да рарзиши производството в заводите си в Берлин и Остин. Планира да открие и гигазавод в Мексико, за да постигне планираното си разрастване в световен мащаб. Tesla е пионер в електрическата мобилност, но през последните години среща все по-сериозна конкуренция. Вече всички водещи брандове са се насочили към нишата на електромобилите и пред потребителите се отварят възможности за разнообразен избор.

Мъск отговаряше на въпроси повече от час по време на двете събития, в които акцентира върху автономните технологии на Tesla, каза, че според него работата от вкъщи е „морално погрешна“ и сподели мнение, че Китай може да окупира Тайван.

Мъск, който от години обещава, че усилията на Tesla за „пълно самоуправление“ скоро ще позволят на собствениците да отдават автомобилите си под наем в автопарк от роботаксита, печелейки пари. Той заяви, че технологията трябва да бъде налична тази година.

Междувременно Мъск призна, че рекламният сегмент в Twitter изпитва проблеми. В интервюто той каза, че наскоро платформата е загубил 40 млн. долара, след като „двама доста големи рекламодатели“ са били разстроени, когато рекламите им са били проверени и обявени за подвеждащи от Community Notes (краудсорсинг функция за проверка на факти в туитове, включително реклами).

Отдръпването на рекламодателите може би стои и зад решението му да избере точно Линда Якарино, бивш ръководител на рекламния отдел в NBCUniversal, да го замени като главен изпълнителен директор на Twitter, докато той се фокусира върху по-техническите аспекти на платформата. Откакто пое компанията, Мъск продължава да пише туитове, някои от които силно противоречиви, и не дава признаци, че е готов да спре.

„Ще казвам това, което искам, и ако последицата от това е загуба на пари, така да бъде“, каза милиардерът пред Фабер.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024
Живот

БНБ пуска нова монета, посветена на българската гайда

Монетата ще се продава на цена от 156 лв.

12:48 - 22.11.2024
Живот

Стани част от бегачите в отбора на ASICS FrontRunner България. Кандидатстването вече е отворено

Търсят се хора с разнообразни истории, нива на опит и страст към движението

12:30 - 22.11.2024