TikTok въвежда нова функция. Мрежата за видеосподеляне вече ще позволява публикации, съставени единствено от текст. Досега това не беше възможно. Нововъведението идва в отговор на ребрандирането на Twitter и по всичко изглежда, че целта е да се привлекат потребители, които търсят алтернатива на социалната мрежа на Илон Мъск.
Заявката на Tik Tok е съвсем скоро да позволява да се публикуват текстови постове с до 1 000 думи, цветни фонове и стикери. Новия си ход мрежата нарича опит за „разширяване на границите за създаване на съдържание“.
Компанията обяви текстова функция, след като Мъск взе решение и ребрандира Twitter. Птичката - иконичното лого на социалната мрежа - "отлетя" завинаги и беше заменена от стилизирана буква “X”. Това е поредната промяна, която Мъск направи в Twitter, откакто придоби компанията през октомври миналата година. След като милиардерът застана начело, приходите от реклами спаднаха с 50%, последваха масови уволнения сред персонала, а миналия месец бяха наложени и ограничения върху броя на постовете, които потребителите могат да видят за един ден - според статута на профила им. Коментаторите определиха последния ход на милиардера да промени логото на компанията като „изключително рискован“.
Конкурентните технологични компании използват хаоса и катаклизмите, които Мъск предизвика в Twitter, като възможност да привлекат част от потребителската база на социалната мрежа и да стартират конкурентни платформи.
Сега след ребрандирането се очаква отлив на потребителите и TikTok прави опит да им предостави алтернатива.
От TikTok заявяват, че искат да „предоставят на писмената креативност, която са виждали в коментари, надписи и видеоклипове, специално пространство, където да блесне“.
Уебсайтът TechCrunch прогнозира, че въвеждането на новата функция може ще погълне Twitter (сега „X“) и социалните платформи на Meta – Instagram и Threads.
Threads всъщност е текстово приложение на Instagram, което използва съществуващата база от потребители на Instagram и беше пуснато с много шум по-рано този месец. Threads бързо привлече 100 милиона потребители. Те се регистрираха за по-малко от пет дни след стартирането му, но бързо се разочароваха - броят на активните всекидневни потребители оттогава намаля със 70%, по данни на Forbes.
Instagram, от друга страна, има 2,3 милиарда потребители, според уебсайта Business of Apps. За сравнение TikTok има малко над един милиард потребители, но двете социални мрежи имат различна аудитория. Потребителите на TikTok са по-млади от тези на Instagram. Според британския надзорен орган за комуникации, платформата за видеосподеляне TikTok е източник номер едно на новини за 12-15-годишните, следван от YouTube и Instagram.
Дизайнерът на птичката на Twitter се сбогува с нея и разказа историята ѝ
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: