Във вселената на Instagram господството е трудно да се ориентираме в естетическите норми на деня. Човечеството видя Рубенсовите представи за красота, Барби стилистиката, Синди Крауфърд & Ел Макферсън концепцията, тренда на огромните устни и несъществуващите талии и, в крайна сметка, се завъртя около приемането на тялото такова, каквото е. Но дали сме стигнали до „идеалната“ среда?

„Смятам, че поколенията след нас не са „изкривени“ от стилистиката на Fashion TV и ерата на супермоделите, които бяха част от нашето всекидневие. Може би няма толкова голям натиск за жените да бъдат слаби и атлетични – дори се залита към другата крайност за преекспонирани body positive стандарти. Но това не означава, че няма „естетически“ натиск“, казва Ванина Ханджийска: елегантното, русо присъствие зад блога Styleinspiratrice.com.

Разговорът с Ванина е част от кампанията на любимите душ гелове DOVE. Освен нова формула осигуряваща по-дълготрайна хидратация в опаковка производена от 100% рециклирана пластмаса, от DOVE ни изнендават приятно и с прекрасен нов аромат- душ гел с ухание на череша и мляко от чия. Припомняме, че DOVE преди години смело пое ролята на пионер в утвърждаването на женската красота във всичките ѝ проявления.

Ванина: Инфлуенсър, блогър, лидер на мнение или PR?

Въпреки че Instagram профилът ѝ има над 12 хил. последователи, тя не се определя точно като инфлуенсър и казва, че има резерви към думата заради конотациите, с които са я натоварили през последните години.

И все пак, Ванина признава, че „инфлуенсър“ вече е професия, родена в духа на времето и контекста, в който живеем.

„Като човек, който през целия си съзнателен живот се занимава с PR и корпоративни комуникации, предпочитам определения като лидер на мнение (Key Opinion Leader) или създател на дигитално съдържание.“, казва Ванина.

Ванина Ханджийска

„Винаги съм обичала да разказвам истории и по тази причина създадох блога си – Styleinspiratrice.com преди 11 години. Исках да споделям визуално и текстово съдържание за мода, личен стил и млади, талантливи дизайнери. Тази основна линия продължи в годините, като се разшири с по-лайфстайл теми като бюти, както и с другата ми страст – индустрията на луксозните стоки и услуги. В този смисъл предпочитам да се представям като PR, който създава тематично дигитално съдържание в част от времето си, по професионален начин.“

Когато говорим за влияние в Интернет обаче неминуемо изниква въпросът за границата между личния и професионалния живот, за необходимостта от автентичност и ценността на добрата, стара измислица.

„Вярвам, че за да бъде интересен, един Инстаграм профил трябва да бъде близък до реалния живот.“, казва Ванина.

„Споделям голяма част от себе си, която е свързана с историите, за които разказвам: мода, личен стил, преживявания, интересни теми, които ме вълнуват и за които смятам, че имам какво да споделя от първа ръка, както и на база на контактите ми с експерти в дадената индустрия. Не се страхувам да бъда искрена, но слагам известни граници, когато става дума за личен живот.

Ванина Хандийска

Факт е, че предпочитам да споделям за хубавата страна на живота, не защото е такъв през цялото време, а защото смятам, че тези пространства са за разтоварване и намиране на естетическа наслада. Споделяла съм и лични неща, в т.ч. и проблеми – както, когато се оказах с грешна диагноза и фрактура, вместо възпалена става.“, допълва тя.

Формула за актуалност. Формула за успешна кариера. Формула за красота.

Според Ванина, формулата за актуалност в Инстаграм е нещо, което убива индивидуалността на създателите на дигитално съдържание.

„Днес актуалността е въпрос на стратегия и практики за показване на онова, което е „вървежно“ и ще се хареса на масовата аудитория. Свидетели сме на един непрестанен copy-paste. Все пак, актуалността има и хубава страна – подобно на бизнес средите и света на модата, тя борави с таланти, тренирани да улавят тенденциите и да прогнозират кой ще е следващият голям хит. Има профили, които притежават такъв нюх и много добре, по техен, собствен начин, хващат вълната и правят фурор. Не се срещат често, но са впечатляващи.“, споделя тя.

Не е учудващо, че Ванина говори за бизнес средите. Тя е работила в корпоративна среда много години и някога е обичала динамиката на големите корпорациите и пълните офиси. Като рецепта за успех в кариерния път обаче не посочва ходенето в офис, нито работохолизма.

„Формулата е много проста: да се вслушаш в интуицията и вътрешния си глас.“

„Аз опитах да ги заглуша, като истинска Везна, седмици наред правих списъци със „за“ и „против“, претеглях варианти и backup планове и накрая просто взех решението да пробвам. Минах през много различен опит и работа с компании, проекти и екипи, за които съм благодарна. Интересният живот започва, когато излезеш извън зоната си на комфорт.“, казва още Ванина.

Ванина Ханджийска DOVE

И тъй като разговорът ни е част от глобалния разговор за красотата и живот на DOVE се спираме и на формулата за хубава и здрава кожа.

„Грижата за добрата кожа е дългосрочна инвестиция и тя е за цял живот, с малки жестове всеки ден.“, разказва Ванина. Самата тя има сутрешен ритуал за енергизиращ старт на деня: усмихва се в огледалото докато нанася различните си кремове и се гримира.

За здравето на кожата се грижи като пие много вода и използва качествени продукти, които подхранват кожата. Понякога прибягва и до маски за лице за допълнителна хидратация.

„Който ме познава знае, че много обичам да пия кафе – страстен консуматор съм (няма да споделям по колко чаши пия на ден, защото може да прозвучи фрапантно). По тази причина също се старая да пия повече вода, за да компенсирам дехидратацията от кафето.“, споделя още Ванина.

Живот без филтри

DOVE

Новият душ гел Dove идва на пазара с подобрени формула, опаковка и един нов, неустоим аромат – на череша и мляко от чия. Марката е добре позната на потребителите именно с хидратиращите свойства на всички свои козметични линии. С новите си душ гелове обаче успява да надгради постигнатото до момента и да предложи грижа за кожата от ново поколение.

В новите си душ гелове от Dove залагат на естествени масла като слънчогледово и соево, които защитават кожата и я предпазват от загуба на влажност. Средствата, които работят за нежно и ефикасно почистване, са DEFI и Glycinate. Те образуват приятна пяна и оставят усещане за свежест през целия ден, също като лек прохладен дъжд.

Dove съчетават две вълшебни съставки, които допълват свойствата си – стеаринова киселина (Stearic Acid) и глицерин (Glycerin). Първата обновява и подхранва епидермиса в дълбочина. Втората е натурално извлечен овлажнител, който прониква навътре и спомага задържането на влагата в кожата. Действието им се подсилва от 12HSA - про-липид, който засилва процеса на самоовлажняване на кожата и подпомага нейната здравина, устойчивост и възстановяване.

Когато кожата изглежда добре на живо, необходимостта от филтри отпада. Според Ванина в момента филтрите като цяло отстъпват назад и дават път на повече натуралност и на ретро фотографията.

„Неслучайно BeReal трупа все по-голяма популярност, защото „принуждава“ хората да бъдат автентични, да споделят момента, какъвто е – без филтър, със самите тях на втори план. Има и коренно противоположен, технологичен тренд за AI генерираните изображения, за супер реалистични и същевременно – нереални кадри на популярни локации, които са преобразени тематично. Забавно е да се гледа заради безкрайността на човешката мисъл и въображение, но и крие своите рискове и опасности от манипулации и фалшиви новини.“

Разбира се, филтрите няма да се дадат без бой и все още имат своето място под слънцето, включително за Ванина.

„Изкушаващи са – когато не се чувствам във форма или се притеснявам от някоя и друга бръчка и загуба на гравитация... но са и опасни, защото вкарват в един нереалистичен свят, в който можеш да се изгубиш. Хубаво е, когато големите марки – като DOVE, показват красотата на реалния живот, на несъвършенствата, които имаме и които ни заобикалят. Светът и животът не са перфектни, но това не означава, че не са хубави – само чрез такива примери ще си го припомним / ще го осъзнаем.“, казва тя.

И добавя, че не би сложила филтър на балетните си класове, „на целия процес, в който виждам племенницата ми да расте и да се променя с всеки изминал ден, на пътуванията си и на радостта от срещите с любимите ми градове, на хубавата поредна чаша кафе за деня, дори на бумащината и цялата администрация в работния процес, защото животът е такъв – шарен и многопластов.“

DOVE Shower Gel Cherry and ChiaА и защо би? В крайна сметка, формулата на красивия ден не съдържа снимки на допълнително украсени залези, улици в розови рамки и чаши кафе с дигитално изчистени неравенства в керамиката. Напротив: искаме залезите, улиците и чашите истински, преливащи от дребни несъвършенства, които само подчертават естетическата им стойност.

Защо с хората формулата да не е същата?

Спеицален проект на DOVE x BoulevardBulgaria.bg

Благодарим на хотел Hayatt Regency Sofia за гостоприемството по време на снимките.

Фотограф: Мира Дерменджиева за BoulevardBulgaria.bg

Интервю: Цветелина Вътева

Грим: Росина Георгиева

Лято в бутилка


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Няма ляво, няма дясно - Huwei FreeClip и синия океан от възможности 

Дизайнът не е случаен – този модел попада в нова категория - т.нар. open fit

13:00 - 29.04.2024
Важно днес

Отказва ли се Санчес от премиерския пост след разследването за корупция срещу жена му

Премиерът на Испания обяви своето решение, след като пет дни спря да изпълнява публичните си задължения

12:22 - 29.04.2024
Важно днес

От "Корал" до Пашата: Скандалът с документите на Кирил Петков и взаимните обвинения

Кирил Петков замеси Румен Николов-Пашата в скандала с предполагаемите фалшиви подписи

10:29 - 29.04.2024