Кметът на Столичната община Васил Терзиев връща за ново разглеждане решението на Столичния общински съвет (СОС) от 16.01.2025 г. за спиране движението по нощните линии N3 и N4 и редуциране на това по линии N1и N2. В доклад до председателя на СОС Терзиев настоява за преразглеждане на решението.
В него Терзиев посочва, че не могат да бъдат споделени аргументите, че нощният градски транспорт генерира загуби за икономиката на София.
"Сериозното редуциране и практическото закриване на нощните линии за дните през седмицата по всяка вероятност значително ще намали приходи в икономиката на града. Данните показват, че нощните линии на градския транспорт са използват интензивно от гражданите, а услугата бележи последователен и осезаем ръст през цялата 2024 г. В същото време не може да се твърди, че затрудненията във функционирането на дневните линии са свързани с функциониране на нощните", посочва той, цитиран от Столичната община.
Решението за спирането на конкретните нощни линии беше взето с гласовете на ГЕРБ, БСП, "Има такъв народ", "Синя София" и общински съветници без партии. "Против" предложението гласуваха единствено от ПП-ДБ-Спаси София, "Възраждане" и един от групата на БСП - Войслав Тодоров.
Ваня Григорова (БСП) и Карлос Контрера (ВМРО) бяха вносителите на доклада.
Двамата твърдяха, че издръжката на нощния транспорт струва скъпо на Столичната община, а в същото време автобусите по тези линии са празни.
Григорова и Контрера настояват още, че от януари до септември 2024 г. разходите за обслужване на нощните линии са около 1,1 млн. лв., а приходите - 249 532 лв.
Според Борис Бонев (ПП-ДБ-Спаси София) обаче пътниците в нощните автобуса са се увеличили три пъти през първите 6 месеца за миналата година. От общинската група изтъкнаха, че в почти всички европейски градове има нощни линии.
Въпреки това голяма част от услугата беше спряна.
ГЕРБ, БСП, ИТН и Синя София "убиха" нощния транспорт в София
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: