Васил Терзиев връща за ново обсъждане решението за спиране на нощния транспорт Снимка: © Столична община

Кметът на Столичната община Васил Терзиев връща за ново разглеждане решението на Столичния общински съвет (СОС) от 16.01.2025 г. за спиране движението по нощните линии N3 и N4 и редуциране на това по линии N1и N2. В доклад до председателя на СОС Терзиев настоява за преразглеждане на решението.

В него Терзиев посочва, че не могат да бъдат споделени аргументите, че нощният градски транспорт генерира загуби за икономиката на София.

"Сериозното редуциране и практическото закриване на нощните линии за дните през седмицата по всяка вероятност значително ще намали приходи в икономиката на града. Данните показват, че нощните линии на градския транспорт са използват интензивно от гражданите, а услугата бележи последователен и осезаем ръст през цялата 2024 г. В същото време не може да се твърди, че затрудненията във функционирането на дневните линии са свързани с функциониране на нощните", посочва той, цитиран от Столичната община.

Решението за спирането на конкретните нощни линии беше взето с гласовете на ГЕРБ, БСП, "Има такъв народ", "Синя София" и общински съветници без партии. "Против" предложението гласуваха единствено от ПП-ДБ-Спаси София, "Възраждане" и един от групата на БСП - Войслав Тодоров.

Ваня Григорова (БСП) и Карлос Контрера (ВМРО) бяха вносителите на доклада.

Двамата твърдяха, че издръжката на нощния транспорт струва скъпо на Столичната община, а в същото време автобусите по тези линии са празни.

Григорова и Контрера настояват още, че от януари до септември 2024 г. разходите за обслужване на нощните линии са около 1,1 млн. лв., а приходите - 249 532 лв.

Според Борис Бонев (ПП-ДБ-Спаси София) обаче пътниците в нощните автобуса са се увеличили три пъти през първите 6 месеца за миналата година. От общинската група изтъкнаха, че в почти всички европейски градове има нощни линии.

Въпреки това голяма част от услугата беше спряна.

Снимка на нощен градски транспорт ГЕРБ, БСП, ИТН и Синя София "убиха" нощния транспорт в София


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

По улиците на Пловдив със скейт и самочувствие: Петър Петков

Скейтбордингът дълго време се намираше извън „официалните“ дисциплини и се възприемаше предимно като улична култура

11:20 - 14.12.2025
Важно днес

И в Унгария се проведе многохиляден протест срещу правителството

Поводът за недоволството станаха разкрития за брутално насилие над деца в дом за малолетни

11:13 - 14.12.2025
Спорт

Кеч легендата Джон Сина сложи край на кариерата си

Краят на една ера

10:53 - 14.12.2025
Важно днес

Двама студенти са убити, а други девет са ранени след стрелба в университет от Бръшляновата лига

Нападението e станало в департамента по физика по време на изпитна сесия

10:20 - 14.12.2025
Политика

Атанас Пеканов не знаел дали президентът подготвя своя партия

Пеканов каза, че през последните месеци не е разговарял с държавния глава

09:22 - 14.12.2025
Важно днес

От днес влиза ново разписание на влаковете

Част от промените са свързани с повишаване рентабилността на превозите

08:42 - 14.12.2025
Бизнес

Димитър Нойков: Сделка между Warner и Netflix ще се отрази както на цените, така и на добрите идеи

Огромните компании, които бяха в центъра на Холивуд, вече не са това, което бяха

08:00 - 14.12.2025
Спорт

Жордао прати ЦСКА на 1/4-финал за Купата с фамозен гол

"Армейците" направиха обрат срещу "Локо" (София)

19:15 - 13.12.2025