Априлският брой на Vogue Italia излезе с чисто бяла корица. Причината: реакцията на екипа на модното издание към продължаващата епидемия от Covid-19, която засегна особено остро Италия. 

"Бялото е универсално послание за сила, чистота, уважение и надежда. Зад мълчанието на тази корица се ражда много жив и персонален брой на Vogue Italia. Над 40 артисти приеха предизвикателството, като ни изпратиха своите творби под карантина. Помолихме ги да бъдат верни на ситуацията и ограниченията, които всички споделяме в трудните времена, като създадат семпли и откровени образи, и като прердставят модата по начин, който отразява този момент, който всеки изпитва от първа ръка", пишат авторите на броя. 

Главният редактор на Vogue Italia Емануеле Фарнети обяснява идеята на белия брой с три аргумента - "да погледнем отвъд бедствието, за да си представим карта на света, който ни очаква", "да съберем своята общност"; "да принтираме бяла корица не защото липсват снимките, а защото бялото фокусира много неща в едно". 

"Бялото е преди всичко уважение. Бялото е прераждане, светлината след мрака, сумата на всички цветове. Бялото е цветът на униформите, носени от хората, които рискуват живота си, за да спасят нашия живот. То ни дава пространство и време да помислим, но и да помълчим. Бялото е за онези, които запълват празното време и пространство с идеи, мисли, истории, стихове, музика и грижа за другите. Бялото напомня, че след кризата през 1929 г. този неопетнен цвят е възприет като израз на чистотата на настоящето и надеждата на бъдещето". 

"Преди всичко - бялото не е капитулация, а празен лист, който чака да бъде изписан; титулна страница на нова история, която започва сега", пише Фарнети.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

In its long history stretching back over a hundred years, Vogue has come through wars, crises, acts of terrorism. Its noblest tradition is never to look the other way. Just under two weeks ago, we were about to print an issue that we had been planning for some time, and which also involved L’Uomo Vogue in a twin project. But to speak of anything else – while people are dying, doctors and nurses are risking their lives and the world is changing forever – is not the DNA of Vogue Italia. Accordingly, we shelved our project and started from scratch. The decision to print a completely white cover for the first time in our history is not because there was any lack of images – quite the opposite. We chose it because white signifies many things at the same time. White is first of all respect. White is rebirth, the light after darkness, the sum of all colours. White is the colour of the uniforms worn by those who put their own lives on the line to save ours. It represents space and time to think, as well as to stay silent. White is for those who are filling this empty time and space with ideas, thoughts, stories, lines of verse, music and care for others. White recalls when, after the crisis of 1929, this immaculate colour was adopted for clothes as an expression of purity in the present, and of hope in the future. Above all: white is not surrender, but a blank sheet waiting to be written, the title page of a new story that is about to begin. #imagine #FarAwaySoClose #WhiteCanvas --- Full credits: Editor in chief @Efarneti Creative director @ferdinandoverderi

A post shared by Emanuele Farneti (@efarneti) on

 

Това е вторият експеримент на Vogue Italia с корицата на месечния брой през 2020 г. - януарското издание беше решено изцяло без фотосесии, а изображенията в броя бяха заменени от рисунки. Обяснението тогава беше свързано с кампания за опазване на климата и спестяването на негативния отпечатък от стотиците пътувания, разходи за електричество, найлони за увиване на дрехи, събиране на хранителни отпадъци от кетъринг услуги и др. 

Изборът на Vogue Italia е пример за драстичната промяна в модната индустрия след развитието на кризата с Covid-19. Докато потреблението на обичайните продукти рязко намаля, много брандове прекратиха серийното си производство, за да помогнат със снабдяването на държавите с маски, предпазно облекло или дезинфектанти. Някои от най-големите търговци в луксозния сегмент като конгломератът LVMH вече отчитат между 10 и 20% спад в приходите на годишна база заради ефекта от пандемията.

Прочети