Защо чаша за вода се превърна в хит сред младите в социалните мрежи? Снимка: © Stanley/Screenshot

Продукт предизвика същински фурор сред младите потребители в социалните мрежи и доведе до хаос и опашки в някои магазини в САЩ. В центъра на цялата тази еуфория обаче не е нов смартфон или книга - а голяма чаша за вода със сламка.

Става дума за т.нар. чаши на марката "Stanley", известни като "Stanley Cups". Това са на практика удобни бутилки за вода, но под формата на чаши с голяма дръжка и пластмасова сламка. Огромният интерес около тях е заради това, че са лесно преносими и могат да поддържат напитките студени в продължение на часове.

През последните месеци чашите "Stanley" се превърнаха в сензация, като са особено популярни сред представителите на поколението Z (Gen Z).

В социалната мрежа TikTok видеа на инфлуенсъри и обикновени купувачи, които препоръчват продукта, събират милиони гледания. Артикулът се появява в статии за най-популярните подаръци за Коледа в редица страни, а наскоро пускането на нова серия на чашата в САЩ създаде сцени в супермаркетите, които досега се виждаха само на разпродажбите за "Черния петък".

Продуктът обаче не е нов - той е представен за първи път през 2016 г. и всъщност само допреди няколко години компанията Stanley изобщо не дава приоритет на артикула си.

Но той нашумява, когато попада под целенасочената реклама на инфлуенсърите. Световни създатели на съдържание започнаха да промотират бутилката и да я споделят, особено в TikTok и Instagram. Хаштагът #Stanley сам по себе си е събрал впечатляващ брой гледания в TikTok - над 2 млрд. Така чашата от удобен артикул се превърна в моден аксесоар и дори символ на социален статус.

През ноември тя е в центъра на популярно видео в TikTok, на което жена показва как колата ѝ е изгоряла. При пожара обаче чашата ѝ "Stanley" е останала непокътната - и в нея дори все още е имало лед.

"Всички са много загрижени, ако случайно чашата "Стенли" се разлее, но какво от това? Вчера тя беше в пожар и в нея все още има лед", споделя жената във видеоклипа, събрал над 60 млн. гледания.

@danimarielettering What a journey, thank you all sooo much for being here for it. I cant say it enough, this wouldnt have happened without every single one of you. Love you and @Stanley 1913 ♬ The Champion - Lux-Inspira

Видеото привлече вниманието дори на глобалния директор на компанията Терънс Райли, който заяви, че не само ще изпрати още чаши на жената, но фирмата ще замени и автомобила ѝ.

Мотото на компанията за напитки гласи, че продуктите са "създадени за цял живот" - и изглежда това не е преувеличение. През 2020 г. чашата става най-продаваният продукт на Stanley, а през 2023 г. отчита 275% ръст на продажбите на годишна база.

Успехът на чашата все пак е постигнат от компанията, която е много по-стара от повече си клиенти в момента. Според уебсайта на Stanley тя съществува от 1913 г., когато основателят Уилям Стенли младши създава първата бутилка на тази марка.

В миналото компанията е насочвала маркетинговите си усилия предимно към мъже и хора, които са любители на туризма, къмпингуването и дейностите на открито.

В последните години обаче с ефекта на TikTok те успяват да достигнат и до по-широка аудитория - включително жени. Тази промяна доведе до разрастване на клиентската база, която включва влиятелни личности и дори тийнейджъри.

@darcymcqueenyyy everyone’s obsessed with these so i had to try it out🫡 #stanleycup #stanley #fyp #stanleycupreview ♬ Cool Kids (our sped up version) - Echosmith

Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

Година по-късно - какво (не) се промени след масовите протести в Сърбия

Опозицията поведе битка срещу управляващите, но се разпадна само няколко месеца по-късно

14:39 - 03.05.2024
Живот

Супер лесни мини козуначени венци с бакпулвер

Приготвят се бързо и лесно, само с бакпулвер, а вкусът им е все толкова неустоим

11:53 - 03.05.2024
Важно днес

България се придвижи до топ 60 на класацията за свобода на медиите

Със сериозни критики към редакционната независимост

09:43 - 03.05.2024