Алгоритмите за препоръки се превърнаха в кукловоди на дигиталния ни живот - от безкрайните "случайни" предложения в Netflix до понякога зловещата точност на музикалния ни вкус в Spotify. Те са особено видими и в Instagram, където от известно време вече се появяват и публикации от акаунти, които потребителите дори не следват. Технологичният гигант Meta обаче е решил да открехне завесата и най-накрая да обясни малко повече на своите потребители как точно работи неговата система за препоръки.
В публикация в блога на президента по глобалните въпроси на компанията Ник Клег се съобщава, че Meta ще публикува 22 т.нар. "системни карти", които ще предоставят информация за системите за класиране и прогнозиране във Facebook и Instagram, който работят с помощта на изкуствен интелект.
Технологичното предприятие също така планира да разшири функцията "Защо виждам това?", която показва на потребителите защо дадено съдържание достига до тях.
По думите на Клег действията се предприемат, тъй като компанията иска да бъде по-прозрачна относно своите системи, базирани на изкуствен интелект, и да предостави на хората по-голям контрол върху показваното им съдържание.
"Днес надграждаме този ангажимент, като правим по-прозрачни няколко от системите с изкуствен интелект, които включват вашата обратна връзка, за да класират съдържанието във Facebook и Instagram. Тези системи увеличават вероятността публикациите, които виждате, да са подходящи и интересни за вас", пише той.
Meta заяви, че тества и нова система за Instagram за маркиране на публикации с етикет "Интересно", за да може потребителите на платформата да виждат повече съдържание, което харесват. Те ще могат да избират и опцията "Не ме интересува", за да виждат по-малко публикации от този вид.
Компанията отбелязва, че работи и върху това бутоните "Покажи повече, покажи по-малко" във Facebook да станат "по-видими".
Усилията ѝ идват на фона на сигнали за невярна информация във все по-трудната за ориентиране дигитална среда. Meta изглежда демонстрира, че е решена да се справи с тревогите на своите потребители и да им предостави по-добро разбиране на своите системи - и потенциално да се стреми да възстанови репутацията си в този процес.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: