adidas почита великите баскетболисти от Сплит, които прославиха Балканите

<br><br>
Спортът е универсален и уникален език, който сплотява дори коренно различните култури. Това показва и новата колаборация между adidas и немския ритейлър BSTN. <br><br>
Поставяйки фокуса върху обединението, което носи баскетобола, те създадоха новата лимитирана колекция Forum, която включва два модела - Ćevape & Fries. Обувките изобразяват различното лице на баскетбола по света и са по повод на 75-годишнината на баскетболния шампион от миналото Югопластика, сега КК Сплит.



Спортът е универсален и уникален език, който сплотява дори коренно различните култури. Това показва и новата колаборация между adidas и немския ритейлър BSTN.

Поставяйки фокуса върху обединението, което носи баскетобола, те създадоха новата лимитирана колекция Forum, която включва два модела - Ćevape & Fries. Обувките изобразяват различното лице на баскетбола по света и са по повод на 75-годишнината на баскетболния шампион от миналото Югопластика, сега КК Сплит.

Високият модел Ćevape е свързан с доминацията на Балканите в кроя на 80-те и началото на 90-те години на миналия век. Обувката разполага с няколко жълти нюанса, които напомнят на хърватския отбор КК Сплит.

Високият модел Ćevape е свързан с доминацията на Балканите в кроя на 80-те и началото на 90-те години на миналия век. Обувката разполага с няколко жълти нюанса, които напомнят на хърватския отбор КК Сплит.

През 1967 г. той приема името Югопластика (Jugoplastika), тъй като едноименната компания за облекла, която произвежда спортно облекло под лиценза на adidas, става спонсор на тима.
Югопластика са произвеждали по 4,5 милиона спортни сака годишно. През 1990 година компанията продава стока за 350 милиона долара. Колаборацията с баскетболистите от Сплит е повече от успешна за онези времена, когато Европа все още беше разделена. 

<br><br>
 Малко по-късно идва златната ера на отбора, който три поредни години печели най-престижното европейско клубно първенство – Евролигата (1989, 1990 и 1991).
<br><br>

Това е времето на Тони Кукоч, който после става трикратен шампион на САЩ с тима на Чикаго Булс. Преди това обаче Кукоч е трикратен носител на Евролигата в състава на Югопластика. Известен с плеймейкърските си способности, Кукоч е играл на всички пет позиции на терена в различни етапи от кариерата си.
<br><br>

Част от отбора е и друга легенда - Дино Раджа. Носител на 2 сребърни олимпийски медала (1988 и 1992), двукратен европейски шампион (1989 и 1991), той също и сред най-успешните играчи в НБА, където се състезава в продължение на 4 години за тима на „Бостън Селтикс“ (1993-1997).

През 1967 г. той приема името Югопластика (Jugoplastika), тъй като едноименната компания за облекла, която произвежда спортно облекло под лиценза на adidas, става спонсор на тима. Югопластика са произвеждали по 4,5 милиона спортни сака годишно. През 1990 година компанията продава стока за 350 милиона долара. Колаборацията с баскетболистите от Сплит е повече от успешна за онези времена, когато Европа все още беше разделена.

Малко по-късно идва златната ера на отбора, който три поредни години печели най-престижното европейско клубно първенство – Евролигата (1989, 1990 и 1991).

Това е времето на Тони Кукоч, който после става трикратен шампион на САЩ с тима на Чикаго Булс. Преди това обаче Кукоч е трикратен носител на Евролигата в състава на Югопластика. Известен с плеймейкърските си способности, Кукоч е играл на всички пет позиции на терена в различни етапи от кариерата си.

Част от отбора е и друга легенда - Дино Раджа. Носител на 2 сребърни олимпийски медала (1988 и 1992), двукратен европейски шампион (1989 и 1991), той също и сред най-успешните играчи в НБА, където се състезава в продължение на 4 години за тима на „Бостън Селтикс“ (1993-1997).

Името Jugoplastika е изписано на петата на обувката, създадена от Adidas и BSTN, за да напомня за славните баскетболни времена на Балканите и за наследството, което този спорт носи на региона.

Името Jugoplastika е изписано на петата на обувката, създадена от Adidas и BSTN, за да напомня за славните баскетболни времена на Балканите и за наследството, което този спорт носи на региона.

Fries моделът не е посветен на конкретен баскетболен отбор, но за сметка на това трицветната палитра на обувката е ясна препратка към колежанското облекло в Америка. Надписите FORUM и 1984 също свидетелстват за това. <br><br>
За изписването на надписите на обувките и аксесоарите към тях е използван и разпознаваемият университетски шрифт, който може да бъде забелязан в имената и номерата на спортистите върху екипите им.

Fries моделът не е посветен на конкретен баскетболен отбор, но за сметка на това трицветната палитра на обувката е ясна препратка към колежанското облекло в Америка. Надписите FORUM и 1984 също свидетелстват за това.

За изписването на надписите на обувките и аксесоарите към тях е използван и разпознаваемият университетски шрифт, който може да бъде забелязан в имената и номерата на спортистите върху екипите им.

Ексклузивната колекция Ćevape & Fries е основно в бяло. Има и детайли в класическите моряшко синьо, жълто и златно. <br><br>
Всеки от моделите идва със специално създадена чанта и бутилка за вода.

Ексклузивната колекция Ćevape & Fries е основно в бяло. Има и детайли в класическите моряшко синьо, жълто и златно.

Всеки от моделите идва със специално създадена чанта и бутилка за вода.

Лицата на кампанията са две баскетболни величия – хърватинът Пашко Томич, който е бил част от състава на Jugoplastika, когато тимът печели европейските си титли от 89-91’, и Пол Хауърд – американецът, който става многократен шампион на Германия.

Лицата на кампанията са две баскетболни величия – хърватинът Пашко Томич, който е бил част от състава на Jugoplastika, когато тимът печели европейските си титли от 89-91’, и Пол Хауърд – американецът, който става многократен шампион на Германия.

Ćevape & Fries са създадени в лимитирана серия от само 150 чифта и могат да бъдат намерени на сайта на партньора на adidas – BSTN. Въпреки това обувките не могат просто да бъдат закупени. <br><br>
BSTN създаде специална инициатива, с която да провокира фенове на спорта. За да се сдобият с моделите, те трябва да направят дарение в рамките на минимум 1 евро за каузата Seebruecke.org, което гарантира тяхното участие в томбола за спечелване на 1 от 150-те чифта от ексклузивните обувки. <br><br>
Seebruecke е международна кауза, която защитава правата на бежанците и призовава не за затворени граници, а за „отворена Европа“, за солидарност и сигурност.

Ćevape & Fries са създадени в лимитирана серия от само 150 чифта и могат да бъдат намерени на сайта на партньора на adidas – BSTN. Въпреки това обувките не могат просто да бъдат закупени.

BSTN създаде специална инициатива, с която да провокира фенове на спорта. За да се сдобият с моделите, те трябва да направят дарение в рамките на минимум 1 евро за каузата Seebruecke.org, което гарантира тяхното участие в томбола за спечелване на 1 от 150-те чифта от ексклузивните обувки.

Seebruecke е международна кауза, която защитава правата на бежанците и призовава не за затворени граници, а за „отворена Европа“, за солидарност и сигурност.

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам