Tokyo Vibe: Тео и Точка изрисуваха десетки кецове на ASICS с дракони, точки и тигри
Tokyo Vibe - това беше темата на първото издание на събитието, в което японският бранд за обувки и спортно облекло ASICS кани български художници, които да персонализират белите кецове на марката.
В рамките на един ден, Точка и Теодор Лозанов преобразиха до неузнаваемост над 100 от най-популярните градски обувки на ASICS.
Характерни за творчеството на Теодор са ироничните автопортрети, на които той се рисува с татуировки в различни сюжети, както и интерпретациите на известни музикални албуми – Бийтълс, Нирвана, Дрейк, Марая Кери или Риана. Специално за събитието на ASICS Teo създаде тематични рисунки, вдъхновени от японската култура.
Вдъхновение за Тео са тигърът, драконът и легендарното създание Тенгу.
Тео и Точка вече са се срещали професионално и се познават добре.
Точка Илиева е изрисувала няколко тематични фасади в София, а последният ѝ градски проект са цветните стълби на улица „11 август”.
В продължение на десетилетия Asics задава тренда в спортните обувки, особено в бягането и е брандът, който съчетава по уникален начин традициите със съвременните технологии.
В последните години марката навлезе много силно и на полето на лайфстайла.
Открай време спорните обувки имат запазено място във всекидневната мода. През последните няколко години ASICS се превърнаха в любим бранд за поколение Z и фаворит в снийкър културата.
До неотдавана японските обувки имаха две основни таргет групи - спортистите, които предпочитат техническите високоефективни дизайни и "татковците", намиращи комфорт в GEL подметките.
След пандемията обаче всичко сякаш се обърна на 180 градуса, неудобните обувки станаха рязко излишни и изведнъж моделите Хейли Бийбър и Кая Гербер започнаха да носят GEL-KAYANO.
В последните две години, в които се възроди носталгията по 2000-те години (известна и като Y2K), ASICS пожъна още по-голям успех.
Сред моделите, рисувани от Теодор Лозанов впечатление направиха розовата змия - символ на трансформацията и благоденствието. Тя се смята за носител на късмет, особено в сферите на бизнеса.
Сред другите много търсени модели на Лозанов бяха легендарният дракон, вестител на разума и успеха, свещеният тигър, очарователната японска птица Mejiro и супергероят и повелител на бойни изкуства Tengu.
От безупречното кимоно до яркото уличното облекло, японският дизайн претърпява своята интензивна революция, особено с възхода на интернет и социалните медии. Из улиците на Токио и Киото може да видите смесицата от старо и ново, сливане на Изтока и Запада, стилове като аниме, манга и косплей.
В селекцията си Точка Илиева заложи на точките, разбира се! Те са в основните за Япония цветове - синьо и черно, както и на цялостно претопяване на моделите в нови цветове.
За ASICS партньорството с Точка и Тео е само началото на колаборацията им с българки артисти. През есента очаквайте и второто издание на Tokyo Vibe.
Вдъхновение за Точка са също цветята и небето.
Може би сте чували, че в Япония има само няколко цвята, които се смятат за основни и чисти. Бялото представлява истината и смирението. Черното се свързва с официалността и дистанцията. Червеното е цветът на слънцето и е свързано с власт, сила, саможертва, радост и щастие.
"Здрав духа в здраво тяло" гласи девизът на ASICS. Дори и в лайфстайл обувките си японските дизайнери влагат материали, комфортни за краката. Като напримр Ortholite системата в дамския модел Japan S ST. Те бяха и сред най-предпочитаните за персонализация на събитието.