BMW България отчете добра година и напомни, че луксът е удоволствие за всички сетива
През 2023 г. BMW Group са продали над 2,5 милиона коли по целия свят. Това е може би една от най-добрите години за цялата автомобилна индустрия отпреди голямата финансова криза през 2009 година.
В един от хубавите есенни дни BMW България организира тест-драйв за журналисти на най-ексклузивните си автомобили - BMW Серия 7 и BMW XM. И двата модела са насочени са към взискателни целеви групи, които обръщат внимание и на най-малките детайли.
В периода януари септември 2024 г BMW Груп България е доставила на крайни клиенти рекорден общ брой автомобили с марките BMW и MINI и мотоциклети BMW Motorrad. Ръстът при марката BMW e 18% спрямо съшия период на 2023 г. или 1201 продажби.
Анализът на продажбите затвърждава високата популярност за Sports Activity автомобилите сред българските клиенти на BMW - така от марката наричат своите спортни SUV-та. Концепцията на X моделите съчетава висока ежедневна пригодност, интелигентно задвижване на четирите колела и спортна динамика.
Като цяло моделите от луксозния клас BMW Серия 7, BMW X7, BMW Серия 8 и BMW XM (на снимката) продължават да се радват на силно търсене, като делът им в общите продажби на марката за първите девет месеца на годината достига до 26%.
Продажбите на BMW Серия 7 са в топ 5 за България. Преди луксозната лимузина като сделки са само SUV модели - X7, X5, X3 и X1.
Моделите от луксозния клас BMW Серия 7, BMW X7, BMW Серия 8 и BMW XM продължават да се радват на силно търсене, като делът им в общите продажби на марката за първите девет месеца на годината достига до 26%.
Делът на BMW сред изцяло електрическите автомобили в България от началото на годината достига 10% от общите продажби на марката. Ако към тях се добавят plug-in хибридните автомобили (17%), то почти всеки трети BMW автомобил е електрифициран.
От eксклузивния МX автомобил в България са доставени 22 коли за първите 9 месеца на 2024, включително 6 от серията Label, която е най-премиум. (на снимката)
M Performance автомобилите бележат ръст от 45% спрямо първите девет месеца на предходната година, отчитат от BMW България.
По отношение на вариантите на задвижването при марката BMW – делът на дизеловите двигатели се запазва на 37%, бензиновите са 34%, нараства търсенето на Plug-in хибриди до 17% от общата реализация.
При избора на компановка, шестцилиндрови бензинови или дизелови двигатели запазват лидерската си позиция с 53%, следвани от четирицилндровите агрегати с 19% и осемцилиндровите с 8% и трицилиндровите с 6%.
BMW XM е първият модел след легендарното BMW M1, който е разработен като единствено високопроизводителен автомобил от BMW M GmbH, без аналог в серийната гама.
Той съчетава динамика с иновативен лукс и екстравагантен дизайн, базиран на пропорциите на модерен SUV.
Предната част е доминирана от двойни фарове, BMW бъбрековидна решетка със златиста рамка и контурно осветление, както и големите въздухозаборници. С ексклузивен дизайн се отличават и М алуминиевите джанти, които на размер могат да достигнат до 23-инча. (на снимката)