BMW iX - това вече е кола от бъдещето

Запознайте се, BMW iX xDrive 50.

Въпреки че е само "ток и жица", това си е BMW: за да ускори от 0 до 100 км/ч му трябват само 4.6 секунди, а коефициентът му на аеродинамичност е 0.25. 

И все пак BMW iX не прилича особено на онова, което сме свикнали да виждаме от марката досега. Концепцията за автономност и свързаност тук е преобладаваща.

Ето с какво разполагате в тази кола: батерията е със 105 киловатчаса използваем капацитет, а мощността е 523 конски сили. Можете да измине 500 км, ако карате със скорост от 130 км/ч, и до 450 км при скорост, достигаща 170 км/ч.

Има два електрически двигателя - един отпред и друг отзад.

iX е с пневматичното окачване и това прави преодоляването на неравен градски терен песен. 

Задните колела се завиващи, което дава и усещането за лесно маневриране. 

Има я и във вариант - 326 к.с. при BMW iX xDrive40 и 600 к.с. при BMW iX M60. 

Като опция се предлагат амортисьори с електронно управление, интегрално активно кормилно управление и спортни спирачки.

Това е и първото BMW, при което воланът не е кръгъл, а е шестоъгълен - хексагон. Ако трябва да поемете контрола от автономното шофиране в някаква ситуация, лесно ще се ориентирате в неговите обороти на завъртане. 

Вътре по седалките положението е доста просторно - освен че ви е широко "около врата", след като притежавате кола зад над 200 000 лева, ще ви е широко и около краката, независимо дали седите отпред или се возите отзад. Самите седалки са по-скоро като италианско кожено канапе, отколкото като оборудване за автомобил. 

Това е блокът за управление, който обаче е доста променен - в случая е изработен от дърво и кристал. Изведени са някои основни команди, но останалите функции се намират в инфотеймънт екрана. Кристално е копчето за усилване на звука на аудито, но вие си знаете, че можете да го контролирате и с жестове. 

Ще ви направи впечатление колко тихо е това BMW независимо от настилката и скоростта ви. 

Музикалното оформление на колата е правено от... Ханс Цимер. Невероятно, но факт. 

Интересно решение има и за екраните, които са с ширината на истински телевизор. Резолюцията им също е топ. 

В BMW наричат цялото това кино - Curved Display, което включва 12,3-инчов информационен дисплей и контролен дисплей с диагонал 14,9 инча, разположени под обща, извита към водача стъклена повърхност. 

Тази кола е направена, за да ѝ се говори. Отваря и затваря прозорци, нагласява температура, пуска масаж на седалките - готова е да удволетвори и най-капризните ви желания. 

Цялата кола е снабдена с камери, като някои от тях дори могат да се почистват електронно. 

Прозорецът е без рамка. 

Когато отворите вратата, виждате карбоновата каросерия.

За да се оптимизира теглото на модела и да се осигури здравина, iX използва алуминиевата Spaceframe концепция (конструкция, подобна на ферма, изградена от блокиращи подпори в геометричен модел) и Carbon Cage с покрив, странична и задна части от карбонов композит. 

Дръжките на вратите също носят характера на промяната. 

Първи въпрос - как се излиза от тази кола? След около 30 секунди ориентиране, откривате копче, което замества обичайната ръкохватка. 

Нов елемент за BMW - управлението на седалките е изнесено на вратата. 

Пътниците отзад ще имат къде да зареждат устройствата си. 

Когато отворите багажника, отдолу ще забележите втори чифт стопове. 

Нещо, което не виждате от снимките, но можете да си предствите, е изцяло стъкленият покрив, който се затъмнява с едно натискане на бутон - технология от света на много богатите - Rolls-Royce Phantom. 

Може би най-атрактивната новина е, че предната решетката се "самолекува". Разбира се, че това не е решетка, а е просто реплика на такава. По-интересното е, че ако я надраскате, можете да я нагреете със сешоар и всички следи ще изчезнат. 

Ако ви попадне тази кола, непременно я изпробвайте. 

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам