BMW M235 xDrive Gran Coupe: Достъпният М

BMW M235 xDrive Gran Coupe е автомобил, който може и да разделя мненията на BMW ентусиастите, но който прави спортния дух на марката достъпен за по-широка аудитория. От семейство, което търси първия си по-спортен автомобил до млад човек, който иска специфичен стил и функционалност.

BMW M235 xDrive Gran Coupe е наследник на първото поколение от 2020 г. и вече е втора генерация, с подобрени размери, технологии и динамика. Бъбрековидната решетка е преработена изцяло с нова вътрешна структура от вертикални и диагонални пластини, която изглежда модерно без да е прекалено агресивна. 

Първото впечатление е, че дизайнерите са се постарали да направят колата по-мускулеста и агресивна, като същевременно са запазили елегантния силует на Gran Coupe серията.

За много хора "Gran Coupe" звучи внушително и ги кара да очакват нещо голямо и представително, но терминът идва от прозорците без рамка - дизайнерски ход, който придава “купе-подобен” вид на автомобил с четири врати. 

Когато отворите вратата, липсата на рамка около стъклото със сигурност създава спортно усещане.

Четири ауспуха, осветена M-решетка, M-огледала и заден спойлер оформят смела и спортна визия. 19-инчови M джанти завършват спортното излъчване.

 

Сядането зад волана веднага ви напомня, че това е BMW от новото поколение. Спортните предни седалки са много добре скулптурирани и са радост за тялото и за окото. 

Curved Display-ят доминира таблото, материалите се усещат качествено въпреки липсата на кожа. Veganza материалът изглежда и се усеща достатъчно добре, така че да не ви липсва истинската кожа.

Седемстепенната трансмисия с два съединителя работи плавно в градския трафик, но понякога забавя при агресивно натискане на газта. 

Вози стегнато и твърдо дори и на комфортен режим. На спортен се втвърдява още повече, променят се разбира се и настройките на спирачките и мотора, воланът става по-тежък. 

Позицията зад волана е типично BMW - ниска, спортна. При леко натискане на газта колата се изстрелва напред с убедителност, която ще ви залепи за седалката. Официалните 4.9 секунди до 100 км/ч се усещат реалистично - може би дори малко по-бързо в реални условия.

BMW M235 xDrive Gran Coupe има 300 конски сили и е с двулитров четирицилиндровия турбо двигател. Колата е толкова реактивна обаче, че при ниски скорости имате усещането за повече. 

Звукът от ауспусите ви напомня, че на багажника ви вдясно има голямо М.

Адаптивното M окачване е настроено доста твърдо, което е добре за динамичното шофиране, но в градска среда понякога ви напомня за всяка дупка. На магистралата обаче колата се чувства стабилна и тиха дори при 140 км/ч.

Не ви трябва да карате колата дълго, за да се убедите, че xDrive системата работи безкомпромисно. Архитектурата обаче е с предноразположен двигател и предно-базирано разпределение на тягата (fwd-biased AWD), което означава, че в нормални условия повече мощност отива към предните колела, а задните се включват при нужда за сцепление и динамика - това е и точката, в която губите част от верните BMW фенове. 

M кожният волан е с пера за ръчна смяна на предавките - и те са единственото нещо, което не ми допада, защото са от пластмаса.

Кормилното управление е прецизно, в планинските завои към Алеко колата се справя отлично, с предвидима реакция.

Дали заради твърдото окачване, но и звукът на Harmon Kardon системата ми се стори една идея по-стегнат - което не означава непременно немузикален. 

Тук новото поколение наистина впечатлява. Багажникът от 430 литра е сериозно увеличение спрямо преди и лесно побира седмичните покупки или багажа за уикенд в планината. Има и втори етаж, който е скрит за очите. 

Задните седалки са изненадващо удобни за възрастни хора, а сгъването 40:20:40 добавя гъвкавост при нужда.

Технологиите са на ниво 2025 година. BMW Operating System 9 работи бързо и интуитивно, а функцията QuickSelect наистина спестява време при достъп до често използваните функции. 

Apple CarPlay и Android Auto са безжични, което е удобно. Има много приятна 360 градусова камера, която доста прецизно възпроизвежда разположението на колата в пространството. 

В този ценови клас алтернативите не са много. Mercedes-AMG CLA 35 е директният конкурент, но е по-скъп. Audi S3 Sportback предлага сходни характеристики, но по-консервативен дизайн. 

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам