BMW M5 Touring - 727 конски сили маскирани като практичност

BMW M5 Touring е автомобил който не би трябвало да съществува според традиционната логика - комби с 727 конски сили което ускорява до 100 км/ч за 3,6 секунди. Той е "живото" доказателство, че компромисите са за хора с ограничено въображение. Това е кола, която предлага адреналин, комфорт на магистралата, ефективност в града където се движите безшумно на електричество, и практичност в ежедневието където товарите багажник пълен с покупки или теглите каравана към морето. Остава само да убедите жена си в това. 

Обикновено ревютата на коли започват с първото впечатление за формите, големината и други външни белези. Тук обаче случаят не е такъв. Тази кола е интересен инженерингов продукт и заслужава друг подход. 

С M5 Touring от BMW пренаписват правилата в сегмента на високопроизводителните комби автомобили. Това е третият модел от актуалната гама на BMW M, който получава революционното M HYBRID задвижване, и първият Touring с такава технология.

Сърцето на M5 Touring е 4,4-литров V8 двигател. Той е с най-новата версия на технологията M TwinPower Turbo. 

V8 двигателят има два реда цилиндри с изпускателен колектор, разположен между тях. Тази конфигурация съкращава пътя на отработените газове до турбокомпресорите за по-бърза реакция и моментално разгръщане на мощността.

Добавяме и оптимизираната система за смазване, която е специално проектирана да поддържа стабилно налягане на маслото дори при екстремни странични G-сили на състезателна писта, когато обикновените системи биха изпитвали затруднения. Това гарантира че всички движещи се части на двигателя получават необходимото смазване при всякакви условия на шофиране - от спокойно градско каране до агресивни кръгове на писта с многократни завои в двете посоки. 

Сам по себе си, този V8 генерира достойните 585 к.с. при максимална мощност и 750 Нм въртящ момент. Но историята не свършва тук. Колата има и електромотор от петото поколение на технологията BMW eDrive с мощност от 197 к.с. 

Всичко това се ползва от осемстепенната трансмисия M Steptronic. 

Електромоторът развива въртящ момент от 280 Нм, който чрез специален редуктор на BMW се предава към трансмисията като еквивалентни 450 Нм. Това позволява по-мощно ускорение, без моторът да работи на прекалено високи обороти.

Когато двата двигателя работят заедно, системата постига 727 к.с. и 1 000 Нм въртящ момент. Електромоторът реагира мигновено, което дава плавно и равномерно ускорение.

Числата говорят сами: от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди. Време, достойно за суперспортен автомобил, постигнато от комби с 4 по 4 задвижване.

Автомобилът реагира моментално на всяко докосване на педала на газта, независимо от оборотите или скоростта.

Чрез менюто Setup водачът може да избира между различни конфигурации. Режимът 4WD осигурява балансирано разпределение за максимално сцепление и стабилност във всякакви условия.

Конфигурацията 4WD Sport насочва повече мощност към задните колела за изразена спортна динамика. Автомобилът става по-игрив, по-склонен да "танцува" в завоите, докато предните колела все още осигуряват достатъчно сцепление за контрол и излизане от завоя.

За най-опитните водачи е 2WD, който при деактивиран DSC насочва целия момент към задните колела. Това е моментът, в който забравяте, че сте с тежко комби. Режимът е за професионалисти на състезателна писта или за специални моменти на празен планински път, когато искате да карате класически спортен автомобил.

Стабилността идва от дългото междуосие, широката стойка и здравата каросерия. Отпред окачването е с двойни носачи, а отзад – с петраменна конструкция, пригодена за динамиката на М серията.

Дори и в другата крайност - в електрически режим - колата звучи различно и придобива характер, благодарение на BMW IconicSounds Electric, създадена от композитора Ханс Цимер.

С опцията M Drive Professional се добавят още два специализирани режима. DYNAMIC подготвя задвижването и охладителната система за продължително натоварване при спортно шофиране - идеално за дълги планински завои или динамично магистрално каране. 

DYNAMIC PLUS отива още по-далеч и настройва всичко за кратковременна максимална атака - системата е в пълна бойна готовност за максимална производителност.

Ауспусите променят “гласа си” според режима на шофиране – тихо и елегантно при електрическо движение или с дълбок, плътен звук, когато V8-цата оживее.

Активният М диференциал на задната ос разпределя мощността между лявото и дясното задно колело според сцеплението и ситуацията. В завой диференциалът насочва повече мощност към външното колело, което има по-добро сцепление. Резултатът е еднозначен - стабилност и скорост в едно.

При излизане от завой той помага да се предаде максимална мощност без загуба на сцепление. 

Навигацията BMW Maps предлага детайлни карти и данни за трафика в реално време, а функцията Augmented View показва стрелките за посоките директно върху изображението от пътя – като реалност с добавени насоки. Понякога имате усещането, че се намирате в електронна игра. 

 

Серийното Адаптивно М окачване с електронно управляеми амортисьори позволява индивидуален контрол на всяко колело. Настройките могат да се променят от комфортни за дълги пътувания до екстремно спортни за състезателна писта.

Всеки амортисьор се регулира от електрониката в реално време –  тя анализира пътя и стила на шофиране няколко хиляди пъти в секунда, за да поддържа оптимален баланс между комфорт и стабилност.

Серийната M Compound спирачна система осигурява спирачно действие, адекватно за огромната мощност и килограмите на модела. Ако обаче изберете M Carbon керамичната спирачна система стигате върха на спирачните технологии. 

Говорим за невероятна издръжливост и устойчивост на прегряване. Карбон-керамичните дискове практически не се износват при нормална употреба и запазват ефективност дори след многобройни кръгове на писта.

Колата има интегрирана спирачна система с две характеристики на педала. Те позволяващи на водача да избира между комфортно усещане с меко начало на спирането за градско шофиране и спортно усещане с директна реакция и по-твърд педал при динамично каране.

Джантите са 20 инча на предната ос и 21 инча на задната, обути в High-Performance гуми за максимално сцепление при всякакви условия.

Когато решите да облечете "овчата кожа", високоволтовата батерия осигурява използваем енергиен капацитет от 18,6 кВтч. Това позволява електрически пробег от 61 до 67 километра. Тоест, ежедневните градски пътувания, посещенията в офиса или краткото пазаруване могат да се правят изцяло на електричество.

Чисто електрическото шофиране е възможно при скорости до 140 км/ч - достатъчно за по-голямата част от магистралните пътувания. Combined Charging Unit зарежда батерията с променлив ток с мощност до 11 кВт и осигурява удобно зареждане през нощта у дома или на обществени зарядни станции.

Системата BMW ID запазва всички лични настройки и ги прехвърля автоматично, ако шофирате друг BMW. Приложението My BMW позволява да заключите колата, да я подгрее преди път или да изпратите дестинация към навигацията още докато сте вкъщи.

Външният дизайн на M5 Touring е майсторска комбинация между агресивния характер на М автомобил и елегантните пропорции на Touring модел. Широките изпъкнали калници, мощната раменна част и дългата линия на покрива ясно го отличават от стандартното BMW Серия 5 Touring. Това, че повечето повърхности са боядисани в цвета на автомобиламу придават изчистен, атлетичен вид.

Предната част е доминирана от големи въздухозаборници, необходими за охлаждането на мощните системи, и характерната BMW М бъбрековидна решетка с контурно осветление BMW Iconic Glow - визитна картичка на модерните М автомобили, която светва при отваряне и заключване на автомобила.

Отзад тесните светлини, достигащи до страничните панели, създават визуален ефект на широчина. Силно встрани разположените вертикални рефлектори и разделеният на две части дифузор с интегрирани отляво и отдясно ауспухови накрайници подчертават мощта и спортния характер. 

Цялостната композиция излъчва стабилност и готовност за действие.

Операционната система на колата ви позволява всичко да управлявате лесно, включително с глас - от климатика и подгряването на седалките до настройките на шофирането. 

BMW M5 Touring е автомобил за онези, които могат да си го позволят - не става въпрос само за цена, а за разбиране за живота: скорост, лукс, динамика. 

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам