Body positivity или защо е важно да говорим за женското самочувствие отвъд клишето

Снимка: © Dove Bulgaria

В своя кампания за набиране на персонал през 2020 г. британската армия се обърна към потенциалните жени-войници с обещанието, че присъединяването към силите ще им даде истинско и трайно самочувствие.

Книги като "Lean In: Women, Work and the Will to Lead" на Шерил Сандбърг от 2013 г. и "You Are a Badass: How to Stop Doubting Your Greatness and Start Living an Awesome Life" на Джен Синсеро от 2013 г. продължават да доминират в списъците с бестселъри.

Не е рядкост работодатели да предлагат курсове за "обучение по самоувереност".

Идеята на позитивното движение не се състои единствено в това да вървим по плажа без притеснение от килограмите или от стриите по кожата си, а е кауза в дъното, на която почива съхраняването на психичното ни здраве.

Именно затова инициативите на козметичния бранд DOVE, който от 20 години поставя въпроса за женското себеприемане и себехаресване, са не само важни, но и силно необходими.

Сега чрез видеоклип с участието на популярни инфлуенсъри марката дава гласност на темата за женската увереност.

Мари Константин, Илияна Дадарова, Елена Сергова, Богдана Пеева, Ивана Александрова и Пам Велидис са участничките в клипа, които изпращат посланието, че женската увереност, отвъд клишето, има различни форми.

 

Пам Велидис: "Бих дала съвет на всеки човек, който иска да се чувства добре в кожата си, да не държи под кожата си някой, който не го понася".

В проучване, публикувано в броя от декември 2019 г. на International Journal of Environmental Research and Public Health, се посочва, че неудовлетвореността от тялото е сред най-честите причини за депресията и ниското самочувствие.

Елена Сергова: "Важно е да имаме позитивно отношение към телата си, защото когато ги обичаме такива, каквито са, тогава те се разтварят".

Живеем в свят, в който е доказано, че младежи и възрастни, които не харесват образа на собственото си тяло в огледалото са по-склонни към високи нива на тревожност в сравнение с тези, които приемат външния си вид. В същото време сякаш ставаме все по-търпими към различни форми на дискриминация, расизъм и език на омразата.

Илияна Дадарова: "Приоритизирам онези неща, които към момента може и да не са ми приятни, но ми носят дългосрочна полза".

Настрана от социалните ни активности и работа по себе си, грижата, която полагаме за себе си осъзнато е в основата на самочувствието ни - защото дори един душ може да бъде нашето "me-time", в което се зареждаме с позитивни мисли и оптимизъм за онова, което ще ни предложи денят.

Мари Константин: "Всяка жена се чувства добре в кожата си, когато успее дори за малко да се погледне през очите на любимите си хора".

Мари Константин подобно на другите жени-посланици на иниациативата на Dove, използва социалните си платформи, за да популяризира идеята, че грижата за себе си е от жизненоважно значение за физическото, емоционалното и психическото благополучие.

"Всяка жена трябва да намери начин да се обикне такава каквото е", вярва и Ивана Александрова.

Body positivity е кауза. То е разбирането, че всички сме страхотни, такива каквито сме. Че няма нужда да бъдем други. Насърчава ни да се обичаме, да се грижим за себе си и здравето си и да си отделяме време, в което да се опознаваме и развиваме.

 

Богдана Пеева: "Най-уверена и комфортно в кожата си се чувствам, когато се движа".

Всичко започва с мислите ни, а енергията, която те носят, е повече от реалност.

Dove присъства в повече от 150 държави, като предлага своите продукти за жени, мъже, бебета и деца. Новият им душ гел Advanced Care осигурява 24 часова хидратация, като след лосион и кара жените да се чувстват добре в кожата си. Новата бутилка е направена от 100% рециклирана пластмаса, а новата формула е 98% биоразградима. Dove не извършва експерименти върху животни и има одобрение от PETA.

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам