DS 4 - френски шик с мисъл до последния детайл (снимки)

Има автомобили, които са красиви отвън, такива, които са симпатични и вътре, но DS 4 може да се похвали с еднакво стилно присъствие откъм интериор и екстериор едновременно. Разбираш, че караш “най-красивата кола” по погледите, които събираш по улицата. Но ако “хорското мнение” ви се струва твърде субективен фактор за красота, то тук е моментът да кажем, че титлата на DS 4 е международно призната - Festival Automobile International избира най-красивия автомобил на годината. Журито на 37-ото издание на конкурса присъди тазгодишната награда на DS 4.

Наричат DS haute couture-а на френските автомобили. DS4 е твърде дизайнерска, за да е просто хечбек, и твърде грациозна, за да е поредният кросовър. 

Отне ни доста време, докато стигнем до нея. 

Една бърза скоба за онези, които не знаят - от няколко години DS е самостоятелна марка, а не луксозната серия на Citroen. Името е игра на звуци - “déesse” на френски означава "богиня". Иначе DS си съществува от десетилетия и дори френският философ Ролан Барт през 1957 година пише:

 ‘It is possible that the Déesse marks a change in the mythology of cars. Until now, the ultimate in cars belonged rather to the bestiary of power; here it becomes at once more spiritual and more object-like…’
 

Тази кола изглежда мислена до последния детайл и това си личи. Дръзки линии, агресивни скосявания, в същото време много отношение към малките неща. 

DS 4 прекрасно знае какво е модерно - като тънките стопове и големите предни решетки, но не смята да се ограничава само дотам. Резки скосявания, скрити дръжки на вратите и един куп приятни заигравки с логото DS, което, колкото повече карате, толкова по-често откривате на невероятни места, например по носачите на въздуховодите, които сами по себе си са добре прикрити - това са част от привлекателните черти във външността на този автомобил.
 

Първото нещо, което ще усетите, е уникалната акустика в колата. Дори гласът през блутут връзката ви се чува по различен начин, да не говорим за музиката.  

Сигурно не очаквате да започнем описанието на автомобил с музиката в него, но тук определено си заслужава.

Френските аудио специалисти FOCAL осигуряват аудиото - 690-ватова система с 14 високоговорителя. Това е моментът, в който haute couture-а на автомобилите среща hi-end на аудиофилите. Само да уточним, че качеството не е въпрос на ватовете, а на резолюцията на звука. 
 

А ето и какво не виждат очите: под капака има 1,6-литров бензинов двигател с мощност 180 к.с. и електромотор със 110 к.с., като общата им мощност е 225 к.с.

Удоволствието от тишината в колата продължава и след като запалите, защото тръгвате в режим Electric по подразбиране, който може да смените на Hybrid. 
 

В купето шикът се разгръща. Ще ви трябва известно време, за да свикнете с дръжките на вратите - отварят се с копче с ромбовидна форма. В същата ромбовидна форма е и старт - стоп бутонът. 

Блокът за управление на електрическите прозорци е разположен почти хоризонтално на вратата и сам по себе си може да отговори на изискванията и на най-големите естети. Тук всичко “говори” на френски и следва своя собствена линия и роля. 
 

Централният сензорен екран на информационно-развлекателната система – DS го нарича IRIS - е умерено голям, което го прави доста привлекателен. На централната конзола той е дублиран в по-малък вариант, така че да можете да си направите бърз достъп до най-честите менюта. 

В купето комбинацията между класика и бъдеще е много приятна - релефните метални елементи и копчетата, които са оставени тук-там, допълват приятно екраните - без човек да може да определи кое е доминиращото. 

Ако се огледате около волана, бързо ще намерите контрола за head-up дисплея (HUD). 
DS DRIVE ASSIST 2.0 надгражда и доразвива автономното шофиране чрез интеграцията на полуавтоматична смяна на лентата, регулиране на скоростта в завои и разпознаване на знаци за ограничение на скоростта.

Избирате между обикновена или Performance Line DS 4, или версията Cross, която добавя допълнителна облицовка на каросерията и релси на покрива.
 

DS4 е един комфортен автомобил, който ще компенсира много успешно дефектите на пътя, така че да направи шофирането удоволствие. Това не е вълк в овча кожа, който ще се впусне да гони плячка на пътя. Дори и спортният режим е доста балансиран - без резки движения и без излишен шум

Ако колите си говореха повече с нас - тази щеше да говори на френски и то не просто да говори, а да ви напява нещо със звънливия глас на Zaz, а друг път да ви шепне любовни думи с гласа на Шарл Азнавур. 

Обратно към статията
Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам