DS 4 - френски шик с мисъл до последния детайл (снимки)
Има автомобили, които са красиви отвън, такива, които са симпатични и вътре, но DS 4 може да се похвали с еднакво стилно присъствие откъм интериор и екстериор едновременно. Разбираш, че караш “най-красивата кола” по погледите, които събираш по улицата. Но ако “хорското мнение” ви се струва твърде субективен фактор за красота, то тук е моментът да кажем, че титлата на DS 4 е международно призната - Festival Automobile International избира най-красивия автомобил на годината. Журито на 37-ото издание на конкурса присъди тазгодишната награда на DS 4.
Наричат DS haute couture-а на френските автомобили. DS4 е твърде дизайнерска, за да е просто хечбек, и твърде грациозна, за да е поредният кросовър.
Отне ни доста време, докато стигнем до нея.
Една бърза скоба за онези, които не знаят - от няколко години DS е самостоятелна марка, а не луксозната серия на Citroen. Името е игра на звуци - “déesse” на френски означава "богиня". Иначе DS си съществува от десетилетия и дори френският философ Ролан Барт през 1957 година пише:
‘It is possible that the Déesse marks a change in the mythology of cars. Until now, the ultimate in cars belonged rather to the bestiary of power; here it becomes at once more spiritual and more object-like…’
Тази кола изглежда мислена до последния детайл и това си личи. Дръзки линии, агресивни скосявания, в същото време много отношение към малките неща.
DS 4 прекрасно знае какво е модерно - като тънките стопове и големите предни решетки, но не смята да се ограничава само дотам. Резки скосявания, скрити дръжки на вратите и един куп приятни заигравки с логото DS, което, колкото повече карате, толкова по-често откривате на невероятни места, например по носачите на въздуховодите, които сами по себе си са добре прикрити - това са част от привлекателните черти във външността на този автомобил.
Първото нещо, което ще усетите, е уникалната акустика в колата. Дори гласът през блутут връзката ви се чува по различен начин, да не говорим за музиката.
Сигурно не очаквате да започнем описанието на автомобил с музиката в него, но тук определено си заслужава.
Френските аудио специалисти FOCAL осигуряват аудиото - 690-ватова система с 14 високоговорителя. Това е моментът, в който haute couture-а на автомобилите среща hi-end на аудиофилите. Само да уточним, че качеството не е въпрос на ватовете, а на резолюцията на звука.
А ето и какво не виждат очите: под капака има 1,6-литров бензинов двигател с мощност 180 к.с. и електромотор със 110 к.с., като общата им мощност е 225 к.с.
Удоволствието от тишината в колата продължава и след като запалите, защото тръгвате в режим Electric по подразбиране, който може да смените на Hybrid.
В купето шикът се разгръща. Ще ви трябва известно време, за да свикнете с дръжките на вратите - отварят се с копче с ромбовидна форма. В същата ромбовидна форма е и старт - стоп бутонът.
Блокът за управление на електрическите прозорци е разположен почти хоризонтално на вратата и сам по себе си може да отговори на изискванията и на най-големите естети. Тук всичко “говори” на френски и следва своя собствена линия и роля.
Централният сензорен екран на информационно-развлекателната система – DS го нарича IRIS - е умерено голям, което го прави доста привлекателен. На централната конзола той е дублиран в по-малък вариант, така че да можете да си направите бърз достъп до най-честите менюта.
В купето комбинацията между класика и бъдеще е много приятна - релефните метални елементи и копчетата, които са оставени тук-там, допълват приятно екраните - без човек да може да определи кое е доминиращото.
Ако се огледате около волана, бързо ще намерите контрола за head-up дисплея (HUD).
DS DRIVE ASSIST 2.0 надгражда и доразвива автономното шофиране чрез интеграцията на полуавтоматична смяна на лентата, регулиране на скоростта в завои и разпознаване на знаци за ограничение на скоростта.
Избирате между обикновена или Performance Line DS 4, или версията Cross, която добавя допълнителна облицовка на каросерията и релси на покрива.
DS4 е един комфортен автомобил, който ще компенсира много успешно дефектите на пътя, така че да направи шофирането удоволствие. Това не е вълк в овча кожа, който ще се впусне да гони плячка на пътя. Дори и спортният режим е доста балансиран - без резки движения и без излишен шум.
Ако колите си говореха повече с нас - тази щеше да говори на френски и то не просто да говори, а да ви напява нещо със звънливия глас на Zaz, а друг път да ви шепне любовни думи с гласа на Шарл Азнавур.
Обратно към статията