Електрическо MINI - това трябва да е голям fun!
MINI Cooper SE e първият сериен модел на британската марка с чисто електрическо задвижване.
Ускорението от 0 до 60 км/ч е за 3,9 сек, а от 0 до 100 км/ч за 7,3 сек.
Мощността на електромотора е 184 к.с., автомобилът е с типичното за марката предно задвижване.
Специфичната за модела литиево-йонна батерия осигурява пробег от 235 до 270 км.
Високоволтовата батерия е монтирана ниско в дъното на автомобила, в резултат на което няма никакво намаляване на вместимостта на багажника в сравнение с MINI 3 врати с конвенционално задвижване.
Специфичната за модела литиево-йонна батерия се състои от литиево-йонни клетки, разделени на 12 модула. Те оформят Т-образната форма на батерията, която е позициониран в дъното на автомобила и има брутен капацитет от 32,6 кВтч.
Зареждане от домакински контакт, Wallbox или обществени зарядни станции, възможно и бързо зареждане с прав ток с до 50 кВт.
Новото MINI Cooper SE ще се произвежда в родината на марката, в завода на MINI в Оксфорд, на същата поточна линия като моделите с конвенционално задвижване.
И нещо интересно: Новото MINI Cooper SE разгръща спортния си темперамент не само особено спонтанно, но и почти безшумно. Поради това то серийно се оборудва с акустична защита за пешеходците. От системата от високоговорители се генерира създаден специално за MINI Cooper SE звук. При ниски обороти оформлението на звука гарантира типичното за MINI акустично присъствие на пътя.
Серийното оборудване включва LED фарове, двузонова автоматична климатична инсталация, отопление с топлинна помпа, стационарно отопление, електрическа паркинг спирачка и Connected Navigation.
Оптималното разпределение на теглото между осите и по-ниският с поне 30 мм спрямо MINI Cooper S център на тежестта осигуряват на новото MINI Cooper SE уникална в сегмента на малките автомобили динамика в завоите. За да може въртящият момент на електродвигателя, който е на разположение непосредствено при потегляне, да бъде оползотворен без загуби на сцепление за типичната за марката радост от шофирането, новото MINI Cooper SE се оборудва с иновативно управление на системата за контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на сцеплението).
Електромоторът е не само по-малък, но и значително по-лек от задвижването с двигател с вътрешно горене – и по този начин допринася за изключително хармонично разпределение на теглото между осите на новото MINI Cooper SE. То, както и ниският център на тежестта на автомобила, допринася за пъргавата и винаги уверена, дори и при бързо шофиране по завои, както и лека управляемост на варианта с електрическо задвижване.