Huawei Mate 50 Pro в ръцете на Диляна Флорентин, Лора Динева и Темелко Темелков
В началото на ноември камерата на новия флагман на Huawei Mate 50 Pro оглави текущата класация за мобилна камера на световно признатата лаборатория DxOMark. Една от ключовите иновации в най-новия флагман на компанията e механично регулируемата в 10 степени бленда, от f1.4 до f4. Какво е практическото значение на тази иновация и каква роля играе тя за снимките в различни сценарии? Част от отговорите дават трима български фотографи, след като използват Huawei Mate 50 Pro за своя основна камера в рамките на 2 седмици.
Huawei Mate 50 Pro: Оранжевото е новото черно
Те са Темелко Темелков, Лора Динева и Диляна Флорентин, които разказват за своето преживяване със смартфона в областта на репортажната, продуктовата и портретната фотография.
На археологически разкопки с Темелко Темелков
„Технологиите се развиват супер бързо и дават в ръцете на хора, които не са експерти, страхотни възможности“, започва Темелко, преди да въведе аудиторията в атмосферата на протичащите в момента археологически разкопки близо до село Илинденци в района на Сандански - високо разположено, стръмно, скалисто място, където леката техника е огромно предимство. Неговият визуален разказ, направен с Huawei Mate 50 Pro, e перфектен пример за документална фотография, заснета изцяло на терен. Серията включва всичко - от пейзажи до портрети и близки планове на археологически находки.
„Блендата е механична конструкция от ламели, променящи светлината, която влиза в обектива. При най-отворена бленда цифрата е най-малка – 1.4, при най-затворена – 4. Освен колко светлина ще влезе през обектива, блендата е свързана и с това колко неща ще бъдат на фокус, и оттам с генерирането на т.нар. боке ефект. Колкото е по-затворена, толкова повече обекти и планове в кадъра са на фокус. Използваната в Huawei Mate 50 Pro механична, истински съществуваща бленда, позволява да направите много добри снимки в много различни сценарии“ обяснява Темелко, който има богат опит в модната портретна фотография, outdoor фотографията и документалната фотография.
„В археологията е важна не само определена находка, а къде е намерена тя, в каква среда, какво е имало около нея“, разказва Темелко. И демонстрира цялостната фотографска система на Mate 50 Pro, с неговия 200x обхват на приближение, широкоъгълна камера, макро възможности и механично регулируемата бленда, в една завладяваща фото история, в която има панорами, едри планове, природа, естествени портрети на екипа, полеви макро снимки и снимки на артефакти, които по същество са продуктови снимки.
Повече от работата на Темелко Темелков може да видите в Instragram профила му.
Продуктова фотография в парка и в студиото на Лора Динева
„През последните две седмици работя с Mate 50 Pro като основна камера и най-шокиращо за мен беше да разбера, че всичко, което мога да направя в студиото си с професионалната си техника, мога да го направя и само с този смартфон“ споделя Лора Динева, която описва себе си като продуктов, рекламен и outdoor фотограф в Instagram профила си.
Лора Динева изпробва няколко техники на продуктова фотография - в студио с осветление и навън, в парка, на слънчева светлина. Всички кадри, които показва, й отнемат от 6-7 минути до половин час, с аранжирането, изпробването на различни настройки в Pro режим, и самото заснемане.
„Много често фронталното снимане е най-изразителният начин за представяне на продукт. Така фокусът, вниманието, са изцяло върху него“ споделя Лора. „Снимам и в макро режим, в Pro, който дава впечатляващи ефекти и кара продукта да изглежда много скъп и интересен. В продуктовата фотография е изключително важно продуктът да е на фокус, снимката да има острота, и аз съм силно впечатлена от чистотата и остротата на кадрите, които заснех с Mate 50 Pro”, продължава тя.
„В миналото традиционен проблем на снимането с телефони беше, че всичко излиза на фокус, което не позволява да акцентирате върху важния за снимката ви обект. Например снимате го на фона на пейзаж, но целият пейзаж излиза на фокус и кадърът ви изглежда плосък. Същото важи и за портретите. Тук благодарение на регулируемата бленда, от 1.4 до 4, можете да направите диференциране на фона, така че обектът ви да изпъкне, цялото внимание да е върху него. Това прави Huawei Mate 50 Pro толкова уникален. Повечето смартфони нямат такава опция или ако я имат, тя е базирана само на софтуер, което създава видим проблем по ръбчетата на предмета. Когато блендата е механична, както е тук, обектът е разработен в пълни детайли, контурите му изглеждат естествено, и снимката въздейства по начина, който търсите“, коментира кадрите си Лора. Един от обектите в нейните снимки е самият Huawei Mate 50 Pro, в неговата версия от оранжева веган кожа или с гръб от черно стъкло.
Още снимки от Лора Динева може да видите тук.
Портретите на Диляна Флорентин – не само в портретен режим
„Признавам, че досега не възприемах насериозно снимането на портрети с телефон, но нещата се промениха след срещата ми с Huawei Mate 50 Pro. Плътност, цветове, богати разработки в тъмните части, всичко е впечатляващо“, започва известната със своите портрети Диляна Флорентин.
Тя окуражава човека зад камерата да експериментира отново и отново. „Изпробвах различни функции и режими на смартфона, не само Pro, защото човек невинаги има нужда от този голям RAW файл, който той генерира. Използвах и предварително зададения Portrait Mode, който дава цялото това красиво размазване отзад (боке). Работи абсолютно феноманално, за първи път виждам такъв резултат. Преди винаги е имало назъбване по контурите, особено при косата“, споделя тя за своите две седмици с Mate 50 Pro.
“Много интересни резултати се получават и при портрети, уловени в движение. Препоръчвам да заснемете цялото движение и от получените кадри да изберете този, който най-добре го предава“, продължава тя. „Когато снимате портрет в интериор, който сам по себе си е интересен, може да си поиграете с блендата. Тя дава възможност да получите точно търсения от вас ефект, или да изберете вариант, който изразява вашия поглед към сцената. Експериментирайте и с черно-бели портрети. Експериментирайте и пак експериментирайте. Не е нужно когато правите портрет, задължително да сте в Portrait Mode. Всеки режим дава уникален поглед и повече възможности за уникално изразяване.“
Диляна споделя още, че всички представени от нея портрети не само са заснети с Mate 50 Pro, а и са обработени изцяло в неговия собствен фото редактор. Тя акцентира и демонстрира интересни функции при пост-обработката в смартфона, например размиването на избрана част от кадъра след заснемането му. С малко редакция на тоналност, контраст и други опции, предлагани от самия смартфон, портретите на Диляна оживяват в ръцете ѝ.
Повече фотографии от Диляна Флорентин може да видите тук.