Когато светът на модата се сблъска с високите скорости: Върджил Абло и новата G-класа
„Колаборация е, когато двама души, две групи, марки или идеологии обединят два различни езика, за да създадат един изцяло нов“. Това е обяснението на Върджил Абло, който не само е творчески директор на мъжката линия на Louis Vuitton, бивш стилист на Кание Уест и диджей, а един от двамата създатели на дизайна на новата G-класа на Mercedes.
“Project Geländewagen” беше обявен още през юли. Той представлява колаборация между главния дизайнер на немския автомобил Гордън Вагенер и създателя на марката Off-White. Поводът за тяхната съвместна работа е да се отбележи 40-ата годишнина от създаването на G-класата, която бе през 2019 г.
Сблъскването на тези два свята – на модата и автомобилната индустрия, изглежда, се е оказало успешно. И Вагенер, и Абло притежават G-класа и признават, че са използвали личния си опит, за да покажат Mercedes в нова светлина. Целта им е била да се отдалечат максимално от лукса и перфектната естетика на марката, а вместо това да създадат нещо ново – „сурово и естествено“.
Външността на автомобила е чисто бяла, за да се подчертае нейния силует. Несъвършенствата на новата G-класа я правят уникална, казва Абло.
Той няма диплома от модна индустрия или стаж в легендарна модна къща. Смята обаче, че модата се нуждае от човек зад името, който да се вълнува от много различни неща – социални теми, контексти, гледни точки. „Аз съм всичко това, но под прикритието на един моден бранд, презентиращ своите колекции в Париж“, казва за себе си Абло, който влезе в списъка на 100-те най-влиятелни хора в света на списание „Time“.
След като се радва на няколко различни колаборации – с Air Jordan, Ниго и ИКЕА, той влиза в контакт с Вагенер и директно му казва, че иска двамата да работят заедно. Дизайнерът на Mercedes не се колебае и приема предложението. Така започват да изграждат нова концепция на модела AMG G 63.
Абло споделя, че за дизайна на новата кола са почерпили вдъхновение от автомобилите в NASCAR и други състезателни коли. При новата G-класа ги няма външните огледала, липсва и бронираната част. Основното тяло на автомобила е разширено и спуснато надолу.
Отличителните черти на класическата кола остават непокътнати, а изпъкването на гумите носи на G-класата още по-голяма харизма.
„Едно от личните ми правила е правилото на трите процента“, казва Абло пред Hypebeast. „Един съществуващ обект се нуждае само от 3% промяна, за да се превърне в нещо напълно ново. Да провокира нова емоция. Да бъде възприет различно от света. Нося това в себе си и го използвам във всичко, с което се захвана“, казва един от най-интересните дизайнери в последните години.
„Mercedes-Benz“ е марка, която изобразява лукса и изключителното представяне на пътя. Тя си има история и културно влияние, което не може да бъде отречено“, споделя Върджил Абло.
Вагенер казва, че модният дизайнер е бил перфектният партньор, тъй като може да „разрушава“ нормите, така както го прави Mercedes. Той е доволен от свършената работа. Най-приятен за него е било началото на процеса, когато с Абло са започнали от нулата.
„Процесът на създаване, поправяне и откриване показва доколко дизайнът може да променя границите“, смята Вагенер.
Реплика на новия автомобил ще бъде пусната на търга Sotheby’s тази година. Наддаването започва на 14 септември, а средствата ще подпомогнат организация за изкуства.