Когато светът на модата се сблъска с високите скорости: Върджил Абло и новата G-класа

<br><br> 
„Колаборация е, когато двама души, две групи, марки или идеологии обединят два различни езика, за да създадат един изцяло нов“. Това е обяснението на Върджил Абло, който не само е творчески директор на мъжката линия на Louis Vuitton, бивш стилист на Кание Уест и диджей, а един от двамата създатели на дизайна на новата G-класа на Mercedes. <br><br> 
“Project Geländewagen” беше обявен още през юли. Той представлява колаборация между главния дизайнер на немския автомобил Гордън Вагенер и създателя на марката Off-White. Поводът за тяхната съвместна работа е да се отбележи 40-ата годишнина от създаването на G-класата, която бе през 2019 г. Снимка: © mercedes-benz.com



„Колаборация е, когато двама души, две групи, марки или идеологии обединят два различни езика, за да създадат един изцяло нов“. Това е обяснението на Върджил Абло, който не само е творчески директор на мъжката линия на Louis Vuitton, бивш стилист на Кание Уест и диджей, а един от двамата създатели на дизайна на новата G-класа на Mercedes.

“Project Geländewagen” беше обявен още през юли. Той представлява колаборация между главния дизайнер на немския автомобил Гордън Вагенер и създателя на марката Off-White. Поводът за тяхната съвместна работа е да се отбележи 40-ата годишнина от създаването на G-класата, която бе през 2019 г.

Сблъскването на тези два свята – на модата и автомобилната индустрия, изглежда, се е оказало успешно. И Вагенер, и Абло притежават G-класа и признават, че са използвали личния си опит, за да покажат Mercedes в нова светлина. Целта им е била да се отдалечат максимално от лукса и перфектната естетика на марката, а вместо това да създадат нещо ново – „сурово и естествено“. Снимка: © mercedes-benz.com

Сблъскването на тези два свята – на модата и автомобилната индустрия, изглежда, се е оказало успешно. И Вагенер, и Абло притежават G-класа и признават, че са използвали личния си опит, за да покажат Mercedes в нова светлина. Целта им е била да се отдалечат максимално от лукса и перфектната естетика на марката, а вместо това да създадат нещо ново – „сурово и естествено“.

Външността на автомобила е чисто бяла, за да се подчертае нейния силует. Несъвършенствата на новата G-класа я правят уникална, казва Абло. <br><br> 
Той няма диплома от модна индустрия или стаж в легендарна модна къща. Смята обаче, че модата се нуждае от човек зад името, който да се вълнува от много различни неща – социални теми, контексти, гледни точки. „Аз съм всичко това, но под прикритието на един моден бранд, презентиращ своите колекции в Париж“, казва за себе си Абло, който влезе в списъка на 100-те най-влиятелни хора в света на списание „Time“.
Снимка: © Instagram.com/MercedesBenz

Външността на автомобила е чисто бяла, за да се подчертае нейния силует. Несъвършенствата на новата G-класа я правят уникална, казва Абло.

Той няма диплома от модна индустрия или стаж в легендарна модна къща. Смята обаче, че модата се нуждае от човек зад името, който да се вълнува от много различни неща – социални теми, контексти, гледни точки. „Аз съм всичко това, но под прикритието на един моден бранд, презентиращ своите колекции в Париж“, казва за себе си Абло, който влезе в списъка на 100-те най-влиятелни хора в света на списание „Time“.

След като се радва на няколко различни колаборации – с Air Jordan, Ниго и ИКЕА, той влиза в контакт с Вагенер и директно му казва, че иска двамата да работят заедно. Дизайнерът на Mercedes не се колебае и приема предложението. Така започват да изграждат нова концепция на модела AMG G 63. Снимка: © mercedes-benz.com

След като се радва на няколко различни колаборации – с Air Jordan, Ниго и ИКЕА, той влиза в контакт с Вагенер и директно му казва, че иска двамата да работят заедно. Дизайнерът на Mercedes не се колебае и приема предложението. Така започват да изграждат нова концепция на модела AMG G 63.

Абло споделя, че за дизайна на новата кола са почерпили вдъхновение от автомобилите в NASCAR и други състезателни коли. При новата G-класа ги няма външните огледала, липсва и бронираната част. Основното тяло на автомобила е разширено и спуснато надолу. <br><br> Отличителните черти на класическата кола остават непокътнати, а изпъкването на гумите носи на G-класата още по-голяма харизма. Снимка: © mercedes-benz.com

Абло споделя, че за дизайна на новата кола са почерпили вдъхновение от автомобилите в NASCAR и други състезателни коли. При новата G-класа ги няма външните огледала, липсва и бронираната част. Основното тяло на автомобила е разширено и спуснато надолу.

Отличителните черти на класическата кола остават непокътнати, а изпъкването на гумите носи на G-класата още по-голяма харизма.

„Едно от личните ми правила е правилото на трите процента“, казва Абло пред Hypebeast. „Един съществуващ обект се нуждае само от 3% промяна, за да се превърне в нещо напълно ново. Да провокира нова емоция. Да бъде възприет различно от света. Нося това в себе си и го използвам във всичко, с което се захвана“, казва един от най-интересните дизайнери в последните години. Снимка: © mercedes-benz.com

„Едно от личните ми правила е правилото на трите процента“, казва Абло пред Hypebeast. „Един съществуващ обект се нуждае само от 3% промяна, за да се превърне в нещо напълно ново. Да провокира нова емоция. Да бъде възприет различно от света. Нося това в себе си и го използвам във всичко, с което се захвана“, казва един от най-интересните дизайнери в последните години.

„Mercedes-Benz“ е марка, която изобразява лукса и изключителното представяне на пътя. Тя си има история и културно влияние, което не може да бъде отречено“, споделя Върджил Абло. Снимка: © mercedes-benz.com

„Mercedes-Benz“ е марка, която изобразява лукса и изключителното представяне на пътя. Тя си има история и културно влияние, което не може да бъде отречено“, споделя Върджил Абло.

Вагенер казва, че модният дизайнер е бил перфектният партньор, тъй като може да „разрушава“ нормите, така както го прави Mercedes. Той е доволен от свършената работа. Най-приятен за него е било началото на процеса, когато с Абло са започнали от нулата. Снимка: © Getty Images

Вагенер казва, че модният дизайнер е бил перфектният партньор, тъй като може да „разрушава“ нормите, така както го прави Mercedes. Той е доволен от свършената работа. Най-приятен за него е било началото на процеса, когато с Абло са започнали от нулата.

„Процесът на създаване, поправяне и откриване показва доколко дизайнът може да променя границите“, смята Вагенер. Снимка: © mercedes-benz.com

„Процесът на създаване, поправяне и откриване показва доколко дизайнът може да променя границите“, смята Вагенер.

Реплика на новия автомобил ще бъде пусната на търга Sotheby’s тази година. Наддаването започва на 14 септември, а средствата ще подпомогнат организация за изкуства. Снимка: © mercedes-benz.com

Реплика на новия автомобил ще бъде пусната на търга Sotheby’s тази година. Наддаването започва на 14 септември, а средствата ще подпомогнат организация за изкуства.

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам